Jump to content

Recommended Posts

• Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Blev uppringd tisdag kväll om KS14. Kan tyvärr inte åka då så det får bli en senare gång istället. Fruktansvärt vad suget blir stort när man trots allt får chansen :(

Posted (edited)

Väldans vad populär man är hos US. Blev uppringd av FS och KS igår. Tackade nej pga att jag är antagen till LA05.

Tillhörde även EN03 Ingplut fram till två veckor innan beslutet om att plutonen ska till Afganistan.

Hoppas VERKLIGEN att LA05 blir av! :baskerPa:

Edited by 203 Driver
Posted
Väldans vad populär man är hos US. Blev uppringd av FS och KS igår. Tackade nej pga att jag är antagen till LA05.

Tillhörde även EN03 Ingplut fram till två veckor innan beslutet om att plutonen ska till Afganistan.

Hoppas VERKLIGEN att LA05 blir av! :baskerPa:

Fick meddelande förut att jag har uttagits till IF06JAS.

Flygvapnets snabbinsatsförband som skall kunna sättas in i en mission

utomlands efter 30 dagar. Beredskap i två år! Måste nog tacka nej till det pga Liberia.

Pratade med personal ansvarige för LA05 och han sade att han redan pratat med IF06.

Han sade till dem att ”Han kan ni inte ta för att han ska till Liberia!”

Posted

man känner att man inte platsade här eftersom ingen har ringt men man får väl söka fler missioner

så kanske..... men ryktet säger ju att det är svårt att komma med på mission när man inte har varit ute nån gång men det e ju bara rykten. lycka till alla ni som blivit antagna ägna oss en tanke som ville men som inte fick chansen.

Posted
man känner att man inte platsade här eftersom ingen har ringt men man får väl söka fler missioner

så kanske..... men ryktet säger ju att det är svårt att komma med på mission när man inte har varit ute nån gång men det e ju bara rykten. lycka till alla ni som blivit antagna ägna oss en tanke som ville men som inte fick chansen.

Alla som varit ute har ju gjort den första nån gång!!

:D

Ps. Hoppas ingen ringer för det skulle ställa till stora problem med skolan!! Ds.

Posted

Hur vanligt är det att man blir rekryterad med hjälp av polare?

Alltså någon som är bra polare med någon officerare som ska åka som säger att den eller den killen har också sökt och han är en bra kille osv?

Tänkte om det är som övriga arbetslivet att det är bra att ha kontakter.

Mvh

AJ

Posted

Kontakter är alltid bra att ha. En rekryterare kan mycket väl ta någon pga att han vet vad han får istället för att köpa grisen i säcken. Sålänge betygskrav och annat är ok så ser jag inga problem med det.

Posted

Jag ser inte heller några problem med det, det är ju så världen fungerar. Utan kontakter så hade jag inte fått det jobbet som jag har idag.

Får väl hoppas att någon ringer nu i veckan till mig.

Posted

Alla som varit ute har ju gjort den första nån gång!!

:blink:

Ps. Hoppas ingen ringer för det skulle ställa till stora problem med skolan!! Ds.

jag vet det men vad jag menade var att den första missionen är svårast att komma med på

har bekanta som sökte mission ett antal gånger tror han kom med på 5:e ansökan efter att han hade snackat med nån som kände nån osv så man ska antagligen känna nån som kan lägga ett gott ord för en

Posted

Har sökt första gången nu, blev häpen när det ringde om EB04 förra veckan.

Har gått på små moln sen dess, kommer jag verkligen med så är det fantastiskt.

Läste på mil.se att referenstagningen var sista steget i antagningen, så det känns rätt så bra.

Den som lever får se.

Posted
Har sökt första gången nu, blev häpen när det ringde om EB04 förra veckan.

Har gått på små moln sen dess, kommer jag verkligen med så är det fantastiskt.

Läste på mil.se att referenstagningen var sista steget i antagningen, så det känns rätt så bra.

Den som lever får se.

Var står det att referenstagningen är sista steget i antagningen? länk plz

GMY

Posted

Ja grabbar, det är bara att gratulera er som fått samtal. Trodde aldrig att jag skulle gräma mig för att jag inte sökte KS, men så är fallet. Som sagt. Gratulerar!!

/T

Posted

nu börjar det kännas som om man e fetdissad :baskerPa: lycka till ni som blev antagna och jag antar att man inte e aktuell när man passerat 35 strecket så man får väl trivas i sin befattning

-spade gräv markstridare

-kan inte kapten vi är ju på en 200:abåt

-dyk då för fan

Posted

Markstridarn>> Säg inte det, han jag pratade med skulle ha ett par gubbar runt fyrtiostrecket som skulle med.

Sen är det väl något tidigt att säga att man kommit med bara för att man blivit uppringd. Det kan ju bli avslag ändå, dock vet jag inte hur vanligt det är.

Extremt ovanligt hoppas jag dock att det är :lol:

Posted
Markstridarn>> Säg inte det, han jag pratade med skulle ha ett par gubbar runt fyrtiostrecket som skulle med.

Sen är det väl något tidigt att säga att man kommit med bara för att man blivit uppringd. Det kan ju bli avslag ändå, dock vet jag inte hur vanligt det är.

Extremt ovanligt hoppas jag dock att det är :lol:

men so jag fattat det så om man inte blir uppring whatsoever så e det kört

Posted
ingen som har ringt här så blir väll ett par till Nej tack till högen (är det 7st nu :P)

tyvärr så verkar det så

men hoppet släcks ju inte förrän 21.00 i kväll

annars känns det som om man e ganska

Foxtrot Uniform Charlie Kilo Echo Delta

Posted (edited)

Sällar mig till de uppringdas hörn...... (KS14)

Och i och med det börjar den långa väntan på besked.........

Lycka till alla som väntar!

Edited by Sandquist
Posted
Sandqvist>> Menar du att de ringde och så fick du nej i telefon ? Eller har breven redan gått ut ?

dom ringde på onsdagen tror jag och fick ett nej i lådan på tisdagen efter

och hej Sandquist :clap:

Posted

väntar desperat vid da phone, känns líte sista utropet på flyget :clap:

tackar för alla som ställt upp o svarat på frågor i denna tråden

ni vet ju vilka ni är............

ha det nu e det fest som gäller

markstrid

Posted

så var ringveckan över, blir till att jaga vakanser.

eftrsom KS 14 är förlängd till feb 07 blir väl nästa mission inte förrän till hösten eller?

nån som vet????