hagsell Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Hej jag har precis mönstrat och har lite frågor eller funderingar har fått preliminär platts som Skyttesoldat stridsfordon på P 7. Jag funderar på om man får pansarbaskern när man ligger inne med den här befattningen . Sen är det vilket fordon jag kommer att sitta i? kommer det vara ett stridsfordon 90 eller finns det risk att det blir en PBV 302a jag hoppas det finns någon som kan svara på mina funderingar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Ja, du kommer få basker om det nu är något att sträva efter. Blir antagligen cv90 du kommer skumpa runt i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagsell Posted April 12, 2005 Author Report Share Posted April 12, 2005 Okej låter bra men vad menar du med ” om det nu är något att sträva efter” Är det någon som har några bra tips på saker man ska träna på eller ha med sig när man rycker in ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
444 sskbat. Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Okej låter bra men vad menar du med ” om det nu är något att sträva efter” Är det någon som har några bra tips på saker man ska träna på eller ha med sig när man rycker in ?? Alla inom Sveriges försvar får basker idag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Är det någon som har några bra tips på saker man ska träna på eller ha med sig när man rycker in ?? Finns typ en halv miljon trådar om det. Testa att söka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagsell Posted April 12, 2005 Author Report Share Posted April 12, 2005 ja men alla får inte den ärofylda snygga svarta pansarbaskern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 ja men alla får inte den ärofylda snygga svarta pansarbaskern Vad skulle vara så ärofullt med just den? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagsell Posted April 12, 2005 Author Report Share Posted April 12, 2005 för att det är pansar hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest strvkomp Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Mmmm, eller inte... Kolla vilken basker och spegelkragar S3 har... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strix Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Basker blå är lätt att få Basker grön är jägarlön Basker röd är jägardöd Basker svart är hjältars hatt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Basker blå är lätt att fåBasker grön är jägarlön Basker röd är jägardöd Basker svart är hjältars hatt! På min tid var pansarbaskern blå.. Slut om baskrar finns oändligt många trådar och inlägg om detta så vi ska inte starta en ny.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 12, 2005 Report Share Posted April 12, 2005 Alla mössor är fina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted April 12, 2005 Forumsledning Report Share Posted April 12, 2005 Hej jag har precis mönstrat och har lite frågor eller funderingar har fått preliminär platts som Skyttesoldat stridsfordon på P 7. Jag funderar på om man får pansarbaskern när man ligger inne med den här befattningen . Sen är det vilket fordon jag kommer att sitta i? kommer det vara ett stridsfordon 90 eller finns det risk att det blir en PBV 302a jag hoppas det finns någon som kan svara på mina funderingar. Strf90 Resten av frågorna finns besvarade och diskuterat i flertalet trådar. Prova sökmotorn. För att slippa dubblettrådar låser jag / Kimster BlåGul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts