Xhale Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 KJ kommer väl också att ha 11mån utbildning numera? Quote
Kölsvinet Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Tarzanbanan, som inte existerar, brukas inte. Däremot finns det möjligheter att "slumpmässigt" springa en liten slinga på Korsö och med lite tur råka springa över några trevliga hinder, en vik, en liten tunnel, några branta klippor och framförallt en märklig klippskreva som...eh...fortfarande är operativ. Tro mig. /M Quote
wide Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Vad tusan är tarzan för nått?? Är inte de den där killen som klättrar i träd med bara en kjol på sig? Jag hoppas värkligen inte Amf använder kjol, jag orkar inte raka benen så man ser bra ut. Quote
Lord Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 (edited) Jo Tarzan är killen i skogen med höftskynke. men om jag får ta mig en vild gissning antar jag att Tarzanbanan är en slags hinderbana i skogen som går över några kärr och leriga gropar som man får balansera över på en planka eller svinga i rep. Har dock aldrig hört talas om den men det låter som en sådan bana. /Lord Edited April 18, 2005 by Lord Quote
Kölsvinet Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 (edited) Tarzanbanan är/var KJ:s stridshinderbana på Korsö. Den är någon kilometer lång och innehåller hinder som i i stort sett samtliga fall skulle underkänts av en modern SäkI... /M Edited April 18, 2005 by GP720Englund Quote
carl0s Posted April 20, 2005 Report Posted April 20, 2005 Någon som vet/hört nåt om Amf1 drabbas ännu mera efter årsskiftet? Quote
Lord Posted April 20, 2005 Report Posted April 20, 2005 Hur menar du drabbas ännu mer? Amf1 Flyttas till Berga men såvitt jag vet har de inte fått några större nedskärningar. Det som skulle kunna hända är väl att det kostar mycket att anlägga te.x ny hinderbana eller bygga det som lämnas kvar på Rindö. På så vis kanskeman tvingas skära ner på annat. Quote
Paramedic77 Posted April 20, 2005 Report Posted April 20, 2005 MarcusT... Jag läste att du skulle rycka in som gb båtc!! Är den inte en Pb befattning längre?? Jag låg själv inne som pb-båt amf på just 90H Quote
tango. Posted April 21, 2005 Report Posted April 21, 2005 paramedic: Nej! Det är numera en GB-befattning. Läs mer på en väldans bra hemsida. Quote
MarcusT Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Paramedic77...va det nice? Va det högt plugg tempo för navigeringen? om du pallar, berätta lite... Quote
carl0s Posted April 24, 2005 Report Posted April 24, 2005 Hur stor är sannolikheten att detta inträffar tror ni? Värnpliktsnytt Quote
MarcusT Posted April 24, 2005 Report Posted April 24, 2005 VA!? NEJ! antagligen fett stor pga all jävla otur amf1 har haft så här långt! Personligen skyller jag allt på sossarna....det är deras jävla nedskräningar som orsakar allt sånt här.... //marcus Quote
Lord Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Jag tror faktiskt inte att det är alltför stor risk att det skulle inträffa då Amf 4 tvingads stänga igen portarna samt att Amf1 ska flyttas till Berga. Allt är klart och man har redan börjat inställa sig så jag tror att de kommer lösa det här. Det vore bara pinsamt för regeringen om de inte skulle det och de skulle troligtvis förlora ännu mer röster. Förhandlingarna mellan arbetstagare och arbetsgivare kommer att tas upp igen inom kort. Enligt källor på Högkvarteret är det då troligt att man ska lyckas lösa problemet. Jag tror och hoppas på att de ska lösa det här så snabbt som möjligt. /Lord Quote
H3NPHLO Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Stämemr det att AMF1 inte komerm ta in några värnpliktiga ur 87 kullen?? dvs 06/07 /H3NPHLO Quote
Guest A_Jönsson Posted June 23, 2005 Report Posted June 23, 2005 Jaha, någon mer än jag som fick kallelse till extramönsting för stridsbåtsförare idag? Blir nog två intressanta dagar! Quote
Kölsvinet Posted June 23, 2005 Report Posted June 23, 2005 Hmm, undrar om det är samma tester som jag och övriga vi-vill-bli-båtförareaister fick göra i slutet av GSU:n... PM:a vad du fick vara med om, OK? /M Quote
MarcusT Posted June 25, 2005 Report Posted June 25, 2005 Har också fått kallelse till extra mönstring...spännande Nån som vet om 50 meter livräddning sker med docka eller en person? Och om dom vill om man bara ska "hålla" i personen/dockan och simma eller simma baklänges med offret på bröstet? //marcus Quote
Kölsvinet Posted June 26, 2005 Report Posted June 26, 2005 Innan någon annan får chansen att säga det här; DEN SOM LEVER FÅR SE...! /M Quote
Lord Posted June 26, 2005 Report Posted June 26, 2005 De flesta har säkert sätt det här. Men om ni är nyfikna på vad båtförarnas extramönstring innehåller så står lite här. http://www.amf1.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=28739 Quote
ensammavargen Posted June 26, 2005 Report Posted June 26, 2005 Tjena alla ni blivande amfibie soldater! Själcv ryckte jag in för ett år och en vecka sedan. Har nu mindre än 20 dagar kvar. Det har varit ett lärorikt och jävligt sjukt år, med många upplevelser som jag inte skulle vilja göra om , men inte ha ogjorda. Synd att ni inte kommer uppleva Rindö med alla dess små egenheter B) . Efter GSU. valde jag GRK och det ångrar jag inte idag. Ligger som kompart C på kj komp.Inte världens bästa plasering när det kommer till eldledning. Men man har fått uppleva mycket häftigt ändå. Hoppas det går bra för er.Mitt flyg går om en timme, endast två uppreser kvart jippi Quote
na2jojon Posted July 5, 2005 Report Posted July 5, 2005 Då var det dags att pricka in informationsdagen i kalendern. Quote
Svea Rike Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Då var det dags att pricka in informationsdagen i kalendern. <{POST_SNAPBACK}> ja! nån mer som ska på infodagen 20/8? i papperet vi fick står det att det är den sista chansen att ändra vårat inskrivningsbeslut.. va menar dom med detta? Quote
Amfibieslusken Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 (edited) Då var det dags att pricka in informationsdagen i kalendern. <{POST_SNAPBACK}> ja! nån mer som ska på infodagen 20/8? i papperet vi fick står det att det är den sista chansen att ändra vårat inskrivningsbeslut.. va menar dom med detta? <{POST_SNAPBACK}> Det innebär att du iom info helgen får en möjlighet att tänka över vad du ger dig in på. Du får en chans att ångra ditt beslut. Det finns nog flera som tycker att infohelger skulle funnits tidigare också. Det fanns flera som inte hade en aning om vad det innebar, vad en amfibiebataljon hade för uppgifter eller utbildningens innehåll. Jag var en av dem som inte visste ett skit fram till ungefär två månader innan inryck. Så ta tillvara på infohelgen och ta åt er så mycket som möjligt. Men framför allt, tänk igenom om det verkligen är värt besväret. Edited July 13, 2005 by Amfibieslusken Quote
carl0s Posted July 13, 2005 Report Posted July 13, 2005 Unsrar om vi som rycker in i januari oxå kommer få en infohelg... Quote
Tomale Posted July 17, 2005 Report Posted July 17, 2005 har man en extra mönstring till amf nu för tiden? lr gäller dt bara för båtpersonalen.. Quote
wide Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Ni som rycker in som AmfPB vart stog de att ni skulle vara fram till flytten till Berga var klar? Ska ni också till Väddö? Är väddö skjutfält nått ställe som Amf brukar bo/öva på? Quote
na2jojon Posted July 18, 2005 Report Posted July 18, 2005 Vi skall till Berga och hämta utrusning sedan till Väddö Skjutfält. Quote
wide Posted July 19, 2005 Report Posted July 19, 2005 Låter ju precis så som "vi" också ska göra. Berga och hämta utr sen rindö 14dagar sen Väddöskjutfält. Quote
AntonZ Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 Någon som vet om biljetterna som man ska få inför resan till sthlm för infohelgen den 20:e borde ha kommit än? Har inte fått mina iaff och tycker att dom borde komma nu? Quote
Svea Rike Posted August 11, 2005 Report Posted August 11, 2005 Någon som vet om biljetterna som man ska få inför resan till sthlm för infohelgen den 20:e borde ha kommit än? Har inte fått mina iaff och tycker att dom borde komma nu? <{POST_SNAPBACK}> jag fick ett bokningsnummer via mailen bara några dagar efter jag skickat in kallelsen till infomötet. ring till dom och hör.. de börjar ju dra ihop sig nu Quote
Recommended Posts