Jump to content

Recommended Posts

• Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Tengis har du nån mer info från Foleby du kan dela med dig av?

har skickat lite frågor om AK5C och så men inte fått svar än, återkommer så fort dem dykt ner i boxen....

har du tänkt dyka upp på söndagen eller måndag förmiddag?

Posted

Tengis har du nån mer info från Foleby du kan dela med dig av?

har skickat lite frågor om AK5C och så men inte fått svar än, återkommer så fort dem dykt ner i boxen....

har du tänkt dyka upp på söndagen eller måndag förmiddag?

söndag eftermiddag ramlar jag in, du då?

Posted

Tengis:

Vad schysst mot din blivande plutonchef...jag menar att du lägger ut hans namn och mailadress på nätet.

:camo:

Posted (edited)
Tengis:

Vad schysst mot din blivande plutonchef...jag menar att du lägger ut hans namn och mailadress på nätet.

den e nog ganska officiell, men jag förstod ironin....hehe

Edited by Tengis
Posted

Egentligen inte menat som någon ironi. Jag tvivlar ganska starkt på att en officer vill ha sitt namn och sin mailadress utlaggd på nätet av någon "basse". Framförallt inte på en plats som denna.

Hittar du mailadresser till officerare på någon annan plats på detta forum? Nej, jag tänkte väl det.

Officerare är inte kända för att söka efter offentlighetens ljus - snarare tvärtom.

Posted

Jag har inte haft den kapten du kommer att få, dock en kollega till denne. Och han tryckte HÅRT på att varken namn elelr bild skulle finnas på nätet, så jag kan nog stötta "matte":s åsikt där..

Gör om Gör rätt

Posted
Jag har inte haft den kapten du kommer att få, dock en kollega till denne. Och han tryckte HÅRT på att varken namn elelr bild skulle finnas på nätet, så jag kan nog stötta "matte":s åsikt där..

Gör om Gör rätt

så det är ändrat nu, hoppas alla är nöjda och glada nu.....om man nu inte vill ha sin mejl ute bland folk är det väl mindre smart att ge ut den...men som sagt det är borttaget nu och tänker inte lägga upp nga fler...men är det ngn som villl ha den kan jag skicka den i ett PM...

Posted
om man nu inte vill ha sin mejl ute bland folk är det väl mindre smart att ge ut den

Att ge ut sin epostadress till blivande rekryter är inte samma sak som att vilja ha den publicerad på webben. Det senare är ett säkert sätt att få sin brevlåda ihjälspammad.

Posted
om man nu inte vill ha sin mejl ute bland folk är det väl mindre smart att ge ut den

Att ge ut sin epostadress till blivande rekryter är inte samma sak som att vilja ha den publicerad på webben. Det senare är ett säkert sätt att få sin brevlåda ihjälspammad.

men jag hoppade kankse på att vi här på soldF skulle vara lite mer seriösa...men jaja har tagit åt mig av den kritiken och tänker inte lägga ut fler

Posted
men jag hoppade kankse på att vi här på soldF skulle vara lite mer seriösa...men jaja har tagit åt mig av den kritiken och tänker inte lägga ut fler

Vi kanske är det, men de botar som går igenom forumet?

Posted

E de ngn här som ska in på FBS som har nga polare i ngn annan tjänst som vi kan utnytja lite....

jag har en på transport....

Posted
E de ngn här som ska in på FBS som har nga polare i ngn annan tjänst som vi kan utnytja lite....

jag har en på transport....

Har en lång jäkel på bevak, annars nada...

Posted

"Vårt regemente är bättre än de andra regementena

Vårt kompani är bättre än de andra kompanierna

Vår pluton är bättre än de andra plutonerna

Vår grupp är bättre än de andra grupperna

Vår omgång är bättre än den andra omgången

Vårt stridspar är bättre än det andra stridsparet"

;)

Posted

Känner oxå en på transport sidan. Gött om vi kan få lite skjuts :lala: fast det är väll tyvärr inte speciellt troligt :(

Befälen kommer (väll) piska på oss så att vi går överallt :)

Posted
Känner oxå en på transport sidan. Gött om vi kan få lite skjuts :lala: fast det är väll tyvärr inte speciellt troligt :(

Befälen kommer (väll) piska på oss så att vi går överallt :)

haha...ja tyvärr e de väl så.... ;)

hoppas vi slipper åka buss till Såtenäs, de hade varit rätt drygt....åka iväg redan tredje veckan...man hinner ju knappt få ordning på alla grejorna i skåpet innan vi ska flytta allt igen... B)

Posted

såtenäs?? Info bitte..

:wub:

ja vi skulle visst upp där på ngn övning....kommer inte på rak arm ihåg helt vad de va....

Nimitz: När du låg inne var ni (atterhem bla) på gotland o rotera?

Men i vilket fall ska vi väll till såtenäs med buss för att sen åka hercules till kiruna?

Gott nytt!

Posted
vi skulle väl ha våran PEK i såtenäs under två veckor om jag inte missminner mig

Och vi som tyckte det var långt till skjutbanan på Hultet i början när man skulle knalla... :wub:

Posted
vi skulle väl ha våran PEK i såtenäs under två veckor om jag inte missminner mig :surprise:

ja de skulle nog vara ngt sånt ja.....men kommer ngn ihåg när de va dags för kiruna?

Posted

vi skulle väl ha våran PEK i såtenäs under två veckor om jag inte missminner mig :/

ja de skulle nog vara ngt sånt ja.....men kommer ngn ihåg när de va dags för kiruna?

jepp, vecka 8 och 9 är vi norr över, sportlov :lala:

Posted

Känner oxå en på transport sidan. Gött om vi kan få lite skjuts :D fast det är väll tyvärr inte speciellt troligt :(

Befälen kommer (väll) piska på oss så att vi går överallt :D

haha...ja tyvärr e de väl så.... ;)

hoppas vi slipper åka buss till Såtenäs, de hade varit rätt drygt....åka iväg redan tredje veckan...man hinner ju knappt få ordning på alla grejorna i skåpet innan vi ska flytta allt igen... B)

Jag hoppas i alla fall att vi slipper gå dit :D

Posted
folket, det är endast 11 dar kvar :unsure:

shit det va ju långt kvar för inte alls länge sen, :lol:

usch ja...de börjar bli nervöst....men de känns som vi komemr vara ett gott gäng,....

ngn som höll koll på hur många tjejer där skulle va...kunde luska fram en iallafall

Posted

folket, det är endast 11 dar kvar :banana

usch ja...de börjar bli nervöst....men de känns som vi komemr vara ett gott gäng,....

ngn som höll koll på hur många tjejer där skulle va...kunde luska fram en iallafall

kompanichefen hade två inskrivna i sina papper sa han, men hur mycket stämmer med info från pliktverket egentligen :lala::lol:

jag ---> :dong: <--- pliktverket

nån som kommer igåg schemat på ett ungefär? hade vi två veckor på f17, två veckor PEK i såtenäs, en på f17 och sen upp till övre norrland? rätta mig om jag kommer ihåg helt fel

Posted

folket, det är endast 11 dar kvar :banana

kompanichefen hade två inskrivna i sina papper sa han, men hur mycket stämmer med info från pliktverket egentligen :lala::lol:

jag ---> :dong: <--- pliktverket

nån som kommer igåg schemat på ett ungefär? hade vi två veckor på f17, två veckor PEK i såtenäs, en på f17 och sen upp till övre norrland? rätta mig om jag kommer ihåg helt fel

nä du verkar ha rätt där.....

va länge sedan man fick ngt svar från dem på F17, borde inte dem jobba denna veckan som ala andra dödliga...