607 skog Posted April 23, 2005 Author Report Posted April 23, 2005 (edited) Jag provade häromdagen att rulla ihop toapapper och vira en våtservet runt pappersrullen så att det såg ut som en banan ungefär. Det fungerarde ûberbra ingen infanterield mellan skinkorna och inget rövsvett som irriterade. *edit* Stavar som en kratta Edited April 23, 2005 by 607 skog Quote
Kn Glock Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Cyckelbyxor utan sömmar på lårens insida fungerar utmärkt. Lite talkpuder i skrevet på rasterna för att hålla torrt. Ventilera hela tiden. Anpassa klädseln så ofta ni kan. Det bästa är om man fryser lite i starten och den första km. (Svårt när det redan är varmt som f-n,jag vet). Övning ger färdighet. B) Quote
frobbo Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Nu lämnar jag - och mina bröstvårtor - det här resonemanget. Byye... Quote
Ing Posted April 23, 2005 Report Posted April 23, 2005 Nu lämnar jag - och mina bröstvårtor - det här resonemanget. Byye... Det kanske var lika bra... Quote
os frontale Posted April 27, 2005 Report Posted April 27, 2005 Har hört att apotekets "Absolut Torr" ska vara grejt Ett effektivt verkande medel mot kraftig transpiration. Det kan användas mot armsvett, handsvett och fotsvett. Enligt känningar ska den fungera grymt bra om man får lökringar lätt, men vågar man smeta på skiten runt det heligaste? Vad lägger ni era 5 ören på? Quote
Lindeberg Posted April 27, 2005 Report Posted April 27, 2005 Jag skulle nog föredra ett mekaniskt skydd (avklippta kalsong lång motsv), framför det där blasket. Visserligen har jag inte provat, men det känns som om ett mekaniskt skydd i kombination med vädring är lite mer fältmässigt. Quote
LeadHead Posted April 27, 2005 Report Posted April 27, 2005 Problemet är att Absolut torr kan irritera huden. Men det funkade hyfsat för att hålla fötterna torr(are). Quote
os frontale Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Jag skulle nog föredra ett mekaniskt skydd (avklippta kalsong lång motsv), framför det där blasket. Visserligen har jag inte provat, men det känns som om ett mekaniskt skydd i kombination med vädring är lite mer fältmässigt. Man kan dusha och greja på utan att "skyddet" försvinner. Det är ju nästan värt ett försök ;) iallfall på fossingarna Quote
martinator Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Avklippta kalsonger på fötterna? Vad ska det vara bra för Quote
Zimin Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Jag har med framgång använt potatismjöl istället för talk! Var lite tveksam när jag fick rådet - såg framför mig hur jag skulle stå där, fortfarande med infanterield och dessutom pulvermossörja i brallan, men det funkade alldeles utmärkt! Quote
LeadHead Posted April 28, 2005 Report Posted April 28, 2005 Annars lär ju sånt där magnesiumoxidpulver som man har till tyngdlyftning fungera klockrent... Quote
os frontale Posted May 3, 2005 Report Posted May 3, 2005 Rapport från "absolut torr runt det heliga"-pionjären.. Det svider... :( Quote
Johan1986 Posted May 3, 2005 Report Posted May 3, 2005 Annars lär ju sånt där magnesiumoxidpulver som man har till tyngdlyftning fungera klockrent... Hoppas inte någon provar det haha Quote
LeadHead Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 (edited) Darwin, du vet. ;) Alla vet väl att det alla tyngdlyftare vill helst av allt är att skivstången med vikter ska glida ur händerna och ramla ner på fötterna så att de får lida lite manlig smärta istället för att behöva anstränga sig och lyfta tungt... Edited May 4, 2005 by LeadHead Quote
Lindeberg Posted May 5, 2005 Report Posted May 5, 2005 Rapport från "absolut torr runt det heliga"-pionjären..Det svider... :( Trevligt att någon provade. Då stryker jag från min lista Quote
AndersL Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Vi körde med avklippta lånkallingar samt att man klippte sönder dem i baken med lite småhål för att få in mer luft.... bröstvårtorna kan tejpas :P men det funkade också tydligen bra med en nätbrynja enligt de som hade det problemet Quote
os frontale Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Rapport från "absolut torr runt det heliga"-pionjären..Det svider... :( Trevligt att någon provade. Då stryker jag från min lista Andra dagen och framåt kände jag dock stort välbefinnande och det funkade fint under en marsch på runt 3 mil med 25kg packning. Dessvärre förflyttade elden sig bak mellan skinkorna istället för runt skrevet och låren där jag brukar få elden. Men visst fan känns det. Quote
FrOst84 Posted May 12, 2005 Report Posted May 12, 2005 Det är ingen här som råkat ut för "smuldegsarsel"? Själv klarade man sig undan det tack och lov men vad jag hört ska det ej vara trevligt. Quote
LeadHead Posted May 12, 2005 Report Posted May 12, 2005 Symptombeskrivning? På namnet låter det ju mindre trevligt... Quote
Recommended Posts