Sytare Posted April 5, 2005 Report Posted April 5, 2005 @Friberger Sluta skrämmas :P En hel del vettiga tips var det, och humorn på samma nivå som en känga i pissgopen... Tack SoldF! Quote
Nifelhel Posted April 5, 2005 Report Posted April 5, 2005 (edited) @FribergerSluta skrämmas :P En hel del vettiga tips var det, och humorn på samma nivå som en känga i pissgopen... Tack SoldF! Hehe det påminner mig om en i min grupp, under GU, som stod vid p-gropen och gjorde sitt. Han tjoa till å skrattar lite och säger sen att det ligger en vattenflaska i p-gropen. Han: -Undrar vems den är? fyy va äckligt Hahaha Jag: - Den är väl din! Han: Nä?! (kollar över sin utr) FAN Helvete... Jag och några nyfikna: ASFLABB!! Edited April 5, 2005 by Nifelhel Quote
Limpan Posted April 6, 2005 Report Posted April 6, 2005 Hör, se och lär, Simon. Hör se och lär... Quote
C 2.a pjäs Posted April 6, 2005 Report Posted April 6, 2005 ....För att inte tala om vad folk längs vägen ska säga när dom ser en uniformsklädd stanna längs vägkanten, dra ner byxorna och blotta sitt nylonstrumpbyxeklädda arsle, varvid en kamrat ställer sig på knä och rakar honom där bak....för att slutligen dra hylsan av ett hudsalvestift och föra in i ändtarmen på vederbörande. Quote
Sytare Posted April 6, 2005 Report Posted April 6, 2005 @FribergerSluta skrämmas :P En hel del vettiga tips var det, och humorn på samma nivå som en känga i pissgopen... Tack SoldF! Hehe det påminner mig om en i min grupp, under GU, som stod vid p-gropen och gjorde sitt. Han tjoa till å skrattar lite och säger sen att det ligger en vattenflaska i p-gropen. Han: -Undrar vems den är? fyy va äckligt Hahaha Jag: - Den är väl din! Han: Nä?! (kollar över sin utr) FAN Helvete... Jag och några nyfikna: ASFLABB!! Då det var min känga som hamnade i pissgropen så har jag vissa sympatier för din kamrat där alltså. Dock kan nämnas att så lättsmord som den kängan blev efter det har jag aldrig sett maken till! Quote
Jesper86 Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 infanterield i all ära, men hur är det med skoskav? Ska jag göra en ny tråd eller går det bra att diskutera här? Vill gärna ha tips på förebyggande samt hur man gör när man väl får det. Quote
Lindeberg Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 infanterield i all ära, men hur är det med skoskav? Ska jag göra en ny tråd eller går det bra att diskutera här? Vill gärna ha tips på förebyggande samt hur man gör när man väl får det. Sannolikt finns det redan trådar om skoskav. Quote
Jesper86 Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 infanterield i all ära, men hur är det med skoskav? Ska jag göra en ny tråd eller går det bra att diskutera här? Vill gärna ha tips på förebyggande samt hur man gör när man väl får det. Sannolikt finns det redan trådar om skoskav. har sökt men har inte hittat Quote
Lindeberg Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 (edited) har sökt men har inte hittat Skavsår av kängorna Förhårdningar När ni marschtränar m/90 kängor edit: Sökskola Edited April 9, 2005 by Lindeberg Quote
Jesper86 Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 har sökt men har inte hittat Skavsår av kängorna Förhårdningar När ni marschtränar m/90 kängor edit: Sökskola ughh förlåt, glömde nog markera alla forum när jag sökte.. förlåt förlåt Quote
frobbo Posted April 9, 2005 Report Posted April 9, 2005 Skoskav, tånaglar som lossnar, infanterield, skavsår på bröstvårtorna och allt annat man kan komma på, valkar i nävarna t.ex; allt är ju bekymmersamt initialt. Till slut, när man gjort vad det nu råkar gälla, tillräckligt länge/mycket, blir irritationen i fråga ju utsläckt. Summa summarum: det går över. Ber om ursäkt för ett trist inlägg. Menvafankomigen. Quote
Lindeberg Posted April 10, 2005 Report Posted April 10, 2005 Skoskav, tånaglar som lossnar, infanterield, skavsår på bröstvårtorna och allt annat man kan komma på, valkar i nävarna t.ex; allt är ju bekymmersamt initialt. Till slut, när man gjort vad det nu råkar gälla, tillräckligt länge/mycket, blir irritationen i fråga ju utsläckt. Summa summarum: det går över. Ber om ursäkt för ett trist inlägg. Menvafankomigen. Men kan det inte vara väldigt lämpligt att undvika detta redan från början? Quote
frobbo Posted April 10, 2005 Report Posted April 10, 2005 Jamen det går ju inte att undvika. Lindra, skjuta upp kanske. Dock: Till syvende och sist måste ju stryket tas. Det blir ju bättre sedan. (Det är väl också ett råd). Ber om ursäkt ifall jag bryter mot några oskrivna regler genom att vara direkt; är ny på det här. Hej. Quote
NisseNord Posted April 10, 2005 Report Posted April 10, 2005 Jamen det går ju inte att undvika. Lindra, skjuta upp kanske. Dock: Till syvende och sist måste ju stryket tas. Det blir ju bättre sedan. (Det är väl också ett råd). Ber om ursäkt ifall jag bryter mot några oskrivna regler genom att vara direkt; är ny på det här. Hej. Jag fattar inte vad du menar. Bara för att man kan drabbas av någonting betyder väll inte att man gör det. Jag har aldrig fått "infanterield" även om jag stundtals har gått väldigt mycket och långt. Om man ligger på grännsen mellan att drabbas av något eller inte så är det väll bra om man försöker att undvika det med de sätt som finns? Quote
Jesper86 Posted April 10, 2005 Report Posted April 10, 2005 tycker också det är bättre att undvika det till den grad det går och lindra det då jag tror du funkar bättre som soldat om du inte har skavsår på skinkorna. Quote
allram Posted April 12, 2005 Report Posted April 12, 2005 Är det detta ni snackar om? : http://rosenson.mine.nu/upload/upload/Picture%20820.jpg Är jag den enda som fått det mellan pungen och benen? Quote
607 skog Posted April 13, 2005 Author Report Posted April 13, 2005 Är det detta ni snackar om? : http://rosenson.mine.nu/upload/upload/Picture%20820.jpg Är jag den enda som fått det mellan pungen och benen? Jupp där har vi ett mycket allvarligt fall av infaterield Du är inte ensam om att få det iaf :( Quote
Rune Frunkh Posted April 13, 2005 Report Posted April 13, 2005 Är det detta ni snackar om? : http://rosenson.mine.nu/upload/upload/Picture%20820.jpg Är jag den enda som fått det mellan pungen och benen? [iRONI] Ja, du är den enda som fått infanterield på nämnda plats. Andra brukar få det på öronen eller bakpå biceps. [/iRONI] Helt klart ett fall av infanterield. Kan dock förväxlas med värmeutslag som man brukar få på smalbenen av för varma strumport/tätt åtsittnade kängskaft. Detta behandlas enklast med cortisonsalva i lämplig mängd. Quote
lanrezac Posted April 13, 2005 Report Posted April 13, 2005 Det finns en gammal skröna där en illa omtyckt beväring sjukmönstrar för infanterield, befälet ger honom en burk liniment och säger "gnid tills det slutar svida" Quote
Bliss Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Jisses!! Är det efter en lagom lång skogspromenad eller? Quote
FrOst84 Posted April 17, 2005 Report Posted April 17, 2005 Jisses!! Är det efter en lagom lång skogspromenad eller? Ja man får marscha en del ute på Vaxholm.. Quote
Plut.Sjv.AQ Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 Många bra tips inför det man i det civila kallar vandring. Hygien och att luffta är väldigt viktigt och lätt att genomföra. Vissa tycks anse att rakat i drabbade områden är bra jag upplever motsatsen. Tänk er senariot att man ska inför en vecko lång övning marscha ut till övningsområdet man rakar sig innan, under övningen har man inga långa marscher el. dyl. vid övnigsslutet, då skade området mellan lår och skinkor börjat "stubba" till sig, ska man marscha hem ett par mil. Detta är inte kul, goda kamrater under beväringen upplevde detta, det är ju trots allt inte jätte smidigt att ställa sig och raka skrevet när vattentillgången är liten. Quote
1112 Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 Som folk sagt tidigare avklippta långkalsonger. Testa innan så det inte verkar som det skavar, själv använde jag Crafts i syntetmaterial avklippta. Puder och tvätta. Inbillar mig att det inte var till nån nackdel att tvätta rent efter man har skitit. Jag hade med mig våtservetter i byxfickan , Savett Toilet som finns i närmsta mataffär. Tror det ligger 10 våtservetter (lite tjockare och mjukare än dom där man brukar få när man flyger) i förpackningen som är återförslutningsbar. Kostar nån tia. Försök ha det riktigt luftigt när man sover, "spänn upp" med hoprullat dasspapper så kroppen får en ordentlig chans under natten att repa sig. /1112 Quote
Jesper86 Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 Dra åt... trodde inte infanterield var så allvarligt, utan mer som en rodnad som sivder. Aja då ser man vad man har att se fram emot... Quote
Skuggan Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 Som folk sagt tidigare avklippta långkalsonger. Testa innan så det inte verkar som det skavar, själv använde jag Crafts i syntetmaterial avklippta. Puder och tvätta. Inbillar mig att det inte var till nån nackdel att tvätta rent efter man har skitit. Jag hade med mig våtservetter i byxfickan , Savett Toilet som finns i närmsta mataffär. Tror det ligger 10 våtservetter (lite tjockare och mjukare än dom där man brukar få när man flyger) i förpackningen som är återförslutningsbar. Kostar nån tia. Försök ha det riktigt luftigt när man sover, "spänn upp" med hoprullat dasspapper så kroppen får en ordentlig chans under natten att repa sig. /1112 det där låter som ett ypperligt förslag tycker jag... Hygien är viktigt, och pungsvett är inte bra, dvs tvätta och ventilera. sedan tackar jag för tipset med avklippta långkalsonger, får nog klippa dem jämns med knäna då jag även får motsvarande infanterield i höjd med knäna ibland (vanligen i skrevet först dock) fler tips? Quote
LeadHead Posted April 18, 2005 Report Posted April 18, 2005 Dra åt... trodde inte infanterield var så allvarligt, utan mer som en rodnad som sivder. Aja då ser man vad man har att se fram emot... Mwuahahahahahahahaha...... ;) Quote
Recommended Posts