gislemark Posted February 11, 2005 Author Report Posted February 11, 2005 Har fått några nya: Taggtrådsdetecktor Granatfångare Rörligt mål Projektildistributör Onödig utgift Desetörsämne Papperssoldat Vilken e bäst???
Gator Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Sniperbait Annars kan du säkert hitta några förslag här...
Krook Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 KKFNES <Namn> /Krook (Det här kan bli en liten gåta för oinitierade)
regulatorkropp Posted February 11, 2005 Report Posted February 11, 2005 Kreuzfeld-Jacob C Kött Annars är "Friktion" eller "Tidstjuv" lite kul
Krook Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 KKFNES<Namn> /Krook (Det här kan bli en liten gåta för oinitierade) Jag ger er svaret: KKFNES är förkortning på: Kul Kille FörNärvarande Ej Skickad Ett gammalt omdömesutlåtande inför ev. befordran. Gissa resultatet :P /Krook
Guest Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 På tidiga BA förekom "DutyAss". Det skulle väl motsv. StabsAss. el. likn. Väckte viss munterhet hos 1 Cav. när dom stövlade in under BA05. På svengelska blev det ung. "TjänsteArsle"..
Krook Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 På tidiga BA förekom "DutyAss". Det skulle väl motsv. StabsAss. el. likn. Väckte viss munterhet hos 1 Cav. när dom stövlade in under BA05. På svengelska blev det ung. "TjänsteArsle".. Jag fick min chef att lägga till ett T på vår Duty Assistant-armbindel på L118. Han tänkte väl inte på hur förkortningen Duty Ass skulle tas emot. Ut till sy-yxan med armbindlarna igen och efteråt så kunde man läsa Duty Asst. /Krook
AdamKalle Posted February 19, 2005 Report Posted February 19, 2005 "Kapitalförstörare" Skickas till vissa väl valda personer inom och utom FM. "C Skrivbordskrigarplut" Behövs förklaring? (Hur förkorta "skrivbordskrigare", förresten?) "C 1. Dieselråttbat" "1. AFSE-ifyllarkomp" "1. sjukmönstrarplut" alt "1. simulantplut"
Omnixar Posted February 20, 2005 Report Posted February 20, 2005 Själv sitter jag med en ganska trevlig namnbricka i handen.. Den har följande text: 6./LIVGARDET Stf Oberführer Och nej, jag ligger inte vid sjätte kompaniet. Jag hittade namnbrickan på marken utanför ett av deras logement. (Jag undrar hur de lyckades få den beställd.. Trodde ALLT sånt skulle gå via adj..) / Omnixar
Badboy Posted February 20, 2005 Report Posted February 20, 2005 Jag hade en lumparpolare som efter skada fick göra sina sista månader på systemstödsavd, vilka bland annat bemannade gravyrapparaten... =) Detta bidrog starkt till den ökade floran av udda namnbrickor hos några av oss "utvalda".. /Magnus B
Hotel Charlie One Posted February 20, 2005 Report Posted February 20, 2005 C Rövsmör (Gör sej bäst på sommaren)
Guest Kjellberg Posted February 20, 2005 Report Posted February 20, 2005 Oansvarig <Namn> DVIMF <- Det Var Inte Mitt Fel <Namn> långa förkortningar är roligt, i lumpen hade jag STRVTPGRPCH på min namnbricka, stridsvagnstransport-gruppchef alltså...
Niklas Posted February 20, 2005 Report Posted February 20, 2005 SniperbaitAnnars kan du säkert hitta några förslag här... Gjorde testen på länken. Till min förvåning fick min fru namnet: Aryan f*** Toy. Fan det funkar...
Doggydriver Posted February 21, 2005 Report Posted February 21, 2005 Hemmafru Praktikant (gärna till den som är gammal i gejmet) Apropå prison-bitch-länken. Jag blev "Retard", gruppchefens namn blev "Horse-Hung", rätt man på rätt plats eller vad? ;)
Nestor Posted February 21, 2005 Report Posted February 21, 2005 C PEX (PappersEXercis. Den ädla konsten att flytta papphög A från punkt B till punkt C, för er som inte visste detta)
Guest Frostvarg Posted March 7, 2005 Report Posted March 7, 2005 Lyckades få en namnbricka med texten KGB godkänd av bat C. motiveringen, " men överste, KGB står för Kabel GruppBefäl" hehe
Tompa Posted March 8, 2005 Report Posted March 8, 2005 Känner en kille som efter att ha tappat sin namnbricka i toaletten och lyckats spola ner den under morgonrutinen fick en bricka som det stod "KLANTARSEL" på. Kan tillägga att han fick ha brickan hela veckan tills han kom tillbaka från nästa helgpermission Kapten beväring
Limpan Posted March 8, 2005 Report Posted March 8, 2005 "BAKSIDAN KAN MED FÖRDEL ANVÄNDAS SOM KAPSYLÖPPNARE"
Guest AutoExec Posted March 8, 2005 Report Posted March 8, 2005 Det bästa vore väl om du kan hitta något som anspelar på den som ska bära namnbrickan, det blir så mycket bättre då. Alternativt att du tar något vedertaget namn som man generellt kan passa ihop, t.ex. signalist - mastapa / kabeltattare.
C 2.a pjäs Posted March 8, 2005 Report Posted March 8, 2005 Vi har ett par dylika i gruppen: GRGGRUPPEN PROSPECT För vi vågade inte ta som kokgruppen: KOKGRUPPEN HANG-AROUND
Limpan Posted March 8, 2005 Report Posted March 8, 2005 Vaffan, vi är väl alla hangarounds till koket? :P
C 2.a pjäs Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Hmm...vill minnas att den skidskyttetvävling som PB i KA hade i Älvdalen 1998 gick under namnet KAOS. Skulle då uttydas KustArtilleriets Olympiska Spel. Men KA finns ju inte längre... men AMFOS låter ju inget bra...nåja, bara en liten passus!
AdamKalle Posted March 18, 2005 Report Posted March 18, 2005 Hmm...vill minnas att den skidskyttetvävling som PB i KA hade i Älvdalen 1998 gick under namnet KAOS. Skulle då uttydas KustArtilleriets Olympiska Spel. Men KA finns ju inte längre... men AMFOS låter ju inget bra...nåja, bara en liten passus! På tal om KA, varför inte "C FiKA" eller något liknande? Eller helt enkelt en bricka med texten "UTROTNINGSHOTAD".
madog Posted March 24, 2005 Report Posted March 24, 2005 C SSG Hans RymdbasJ-plut Morgan Freeman 1. Snajper-plut/PannbensJ-komp Arnold Swartzenegger U.S Secret Agency James Bond
Guest shitkid Posted March 25, 2005 Report Posted March 25, 2005 Nerlagd <Namn> Kan ju vara kul.. /Shitkid
Lockwed Posted March 27, 2005 Report Posted March 27, 2005 En rolig modifikation av av hemvärnsnamnbrickan är ju att sätta ett i mellan H & V och vipps så är man hiv man
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.