GD1 Posted January 17, 2007 Report Posted January 17, 2007 Ser ut att bli dags för ett familjefoto för närvarandes forumsmedlemmar v 13. Quote
QM insats komp Posted January 17, 2007 Report Posted January 17, 2007 är det någon som vet hur många och vilka kurser som är ställda i år med tanke på ekonomiläget, fick reda på att ugl V10 är ställd och huvuddelen av regional utbildning i FBU skåne är ställd.´bara dom delar som helt finansieras genom utb-gruppens budget kommer att köras. Quote
FkN Posted January 17, 2007 Report Posted January 17, 2007 Inställda centrala kurser Inställda centrala kurser Följande kurser är inställda under 2007: Hemavan Insatspluton - stridsteknik - vinter Stridsteknik - grupp - vinter C 11305 C 131041 v 11 v 12 Ånn Ledarskap - UGL G 19011 v 10 Transtrand Tylebäck Källviken Fårö Lv-byn, Väddö Falsterbo Berga Quote
SnowFlax Posted January 18, 2007 Report Posted January 18, 2007 Även jag är antagen till Instruktörskurs TU v713. Dock har jag ett jobb på gång som slutar v713 så jag får se om det går att lösa på något sätt eller om jag måste lämna återbud. Är arbetslös just nu så jobbmöjligheter går före grönkläderna. Quote
FkN Posted January 28, 2007 Report Posted January 28, 2007 Nu ligger FUs sommarkurser ute. En jäkla massa intressant den här gången. Två veckor IK vore något, men tror knappast jag får igenom det hos C hemmet. Lite konstigt att dom tagit bort den populära prick-/skarpskytt kursen. Någon som vet anledningen till detta? Quote
oak Posted January 29, 2007 Report Posted January 29, 2007 Nu ligger FUs sommarkurser ute. En jäkla massa intressant den här gången. Två veckor IK vore något, men tror knappast jag får igenom det hos C hemmet. Lite konstigt att dom tagit bort den populära prick-/skarpskytt kursen. Någon som vet anledningen till detta? Då ska jag skratta mig lycklig .Här hemma är det c hemmet som letar upp kurser jag vill gå i år är jag tydligen väldigt sugen på två veckors insatspluton strid å en cbrn. Jag vet inte riktigt varför hon tycker att jag ska gå men jag är lycklig i alla fall. ps c följer alltid med på kurserna sen sitter hon å skrattar åt mig på kvällarna Quote
combat Posted February 1, 2007 Report Posted February 1, 2007 Tja! 11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp? Mvh Jim Quote
Riffel tittaren Posted February 1, 2007 Report Posted February 1, 2007 Tja!11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp? Mvh Jim 2006??? Hallå!! Det är nog dags att leva i nuet om du ska ha en chans i det moderna "insatta insatsförsvaret"..... Quote
FkN Posted February 1, 2007 Report Posted February 1, 2007 Tja!11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp? Mvh Jim Jag ska på den! Quote
nisvon Posted February 14, 2007 Report Posted February 14, 2007 Tja!11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp? Mvh Jim Jag ska på den! Jopps jag med blev klart idag Quote
ice_drop Posted February 14, 2007 Report Posted February 14, 2007 ska upp till transtrand v13 och spränga bort delar av norrland. kan inte bli bättre Quote
oak Posted February 28, 2007 Report Posted February 28, 2007 Nu är det så att jag har hittat en kurs som jag är lite sugen på som går i tylebäck. Nu har jag hört lite olika åsikter om den kurs gården men jag har aldrig varit där kan ni hjälpa mig?. Hur är kursgården att bo på finns det något att göra för familjen (fru å två huliganer en 8 å en 15 år). Vilka argument ska jag lägga fram till C att åka till tylebäck i stället för falsterbo? skulle ni tänka er att ta familjen dit?. Många frågor blir det det vet jag å jag hoppas på många svar /oak Quote
Daniel_M Posted February 28, 2007 Report Posted February 28, 2007 Nu är det så att jag har hittat en kurs som jag är lite sugen på som går i tylebäck.Nu har jag hört lite olika åsikter om den kurs gården men jag har aldrig varit där kan ni hjälpa mig?. Hur är kursgården att bo på finns det något att göra för familjen (fru å två huliganer en 8 å en 15 år). Vilka argument ska jag lägga fram till C att åka till tylebäck i stället för falsterbo? skulle ni tänka er att ta familjen dit?. Många frågor blir det det vet jag å jag hoppas på många svar /oak Absolut, Tylebäck är idyliskt när det kommer till att ta med familjen, Närheten till havet är ett jätte argument, Bussen stannar precis utanför kursgården som tar er/dem till Halmstad som troligtvis är sveriges bästa sommarstad. Kursgården ligger precis brevid en jätte camping med allt vad det innebär för barn med lekplatser mm. Hoppas att dett var till någon hjälp Quote
Hans Engström Posted March 1, 2007 Report Posted March 1, 2007 Dock så är delar av boendet något sämre. Och sist jag var där hade man tillåtet så många civila campare att vi aldrig hade varmvatten (dom gick in och duschade i baracekn trots att det inte var tillåtet). Men läget är oslagbart. Ska förövrigt ta familjen med på taktik/stabstjänst i sommar. Quote
Daniel_M Posted March 1, 2007 Report Posted March 1, 2007 Dock så är delar av boendet något sämre. Och sist jag var där hade man tillåtet så många civila campare att vi aldrig hade varmvatten (dom gick in och duschade i baracekn trots att det inte var tillåtet). Men läget är oslagbart. Ska förövrigt ta familjen med på taktik/stabstjänst i sommar. Baracken går väl att låsa, det gjorde iallfall den jag bodde i nu senast (Januari) Quote
FkN Posted March 17, 2007 Report Posted March 17, 2007 Skjutinstruktör kursen genomförd. Tips till er som ska till Ånn Ta med laptop med nätverkskabel, finns internet på alla rum. Ska vara trådlöst men funkar rätt dåligt så dom har uttag i varje rum. Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt! Quote
GD1 Posted March 17, 2007 Report Posted March 17, 2007 Skjutinstruktör kursen genomförd. Tips till er som ska till Ånn Ta med laptop med nätverkskabel, finns internet på alla rum. Ska vara trådlöst men funkar rätt dåligt så dom har uttag i varje rum. Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt! Tack för tipset. Håller med om att täljstensbiffen är bra men jag hoppas att de kan införa ren, trots allt är det i Jämtland. Quote
Hans Engström Posted March 18, 2007 Report Posted March 18, 2007 Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt! Civila kläder? Du skall bära m87 för bövvelen! Quote
FkN Posted March 18, 2007 Report Posted March 18, 2007 Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt! Civila kläder? Du skall bära m87 för bövvelen! Aldrig, vägrar! Funkis på HVSS kanske, men inte där uppe. Quote
nisvon Posted March 21, 2007 Report Posted March 21, 2007 (edited) Ånn MATEN MATEN MATEN Tack för en kalasfin vecka Svensson PS Dränk älgen i mossen DS Edited March 21, 2007 by nisvon Quote
GD1 Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 (edited) Antagen till Insatspluton- Stridsteknik i sommar. Får med mig min stridsparskamrat från gruppen också, vi behöver lite mer samträning. För övrigt vill jag berömma Försvarsutbildarna som ger snabba svar på om man är antagen eller inte. Edit: Stavar som ett fyllo. Edited April 22, 2007 by GD1 Quote
Beafer Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 Enligt medlemssidan på FUs hemsida är jag antagen till Ungdomsledare - grundkurs på Väddö i augusti. Det ska bli kul. Quote
Phantom Goodbye Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 SIB Gk och Fk, sett fram emot den kursen sen jag var kött åt Fk sommaren 2005. tredje sommaren i Tylebäck i rad Quote
oak Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 Antagen till Insatspluton- Stridsteknik i sommar.Får med mig min stridsparskamrat från gruppen också, vi behöver lite mer samträning. För övrigt vill jag berömma Försvarsutbildarna som ger snabba svar på om man är antagen eller inte. Edit: Stavar som ett fyllo. Även jag kommer att dyka upp på den kursen i sommar Quote
johanp Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 Internationella uppdrag - preparandkurs i Falsterbo Quote
FkN Posted April 22, 2007 Report Posted April 22, 2007 Internationella uppdrag - preparandkurs i Falsterbo Vafan skulle inte du gå TU Tunga Vapen? Själv blev det inget i sommar... Quote
Aouto Posted April 23, 2007 Report Posted April 23, 2007 2007-06-24 internationella uppdrag - preparand kurs – Falsterbo kursgård. Ska definitivt bli intressant. Quote
ice_drop Posted April 23, 2007 Report Posted April 23, 2007 ska ner till källviken och utbildas på grg Quote
JAS Posted April 23, 2007 Report Posted April 23, 2007 SIB Grundkurs v.27 SIB Fortsättningskurs v.28 Vem/vilka ska mer dit? Quote
SISU Posted April 23, 2007 Report Posted April 23, 2007 @JAS jag kommer att vara där som del av bstyrka bägge tillfällena ! Quote
Recommended Posts