Jump to content

Recommended Posts

Posted

är det någon som vet hur många och vilka kurser som är ställda i år med tanke på ekonomiläget, fick reda på att ugl V10 är ställd och huvuddelen av regional utbildning i FBU skåne är ställd.´bara dom delar som helt finansieras genom utb-gruppens budget kommer att köras.

Posted

Inställda centrala kurser

Inställda centrala kurser

Följande kurser är inställda under 2007:

Hemavan

Insatspluton - stridsteknik - vinter

Stridsteknik - grupp - vinter

C 11305

C 131041

v 11

v 12

Ånn

Ledarskap - UGL G 19011 v 10

Transtrand

Tylebäck

Källviken

Fårö

Lv-byn, Väddö

Falsterbo

Berga

Posted

Även jag är antagen till Instruktörskurs TU v713. Dock har jag ett jobb på gång som slutar v713 så jag får se om det går att lösa på något sätt eller om jag måste lämna återbud. Är arbetslös just nu så jobbmöjligheter går före grönkläderna.

• 2 weeks later...
Posted

Nu ligger FUs sommarkurser ute. En jäkla massa intressant den här gången. Två veckor IK vore något, men tror knappast jag får igenom det hos C hemmet.

Lite konstigt att dom tagit bort den populära prick-/skarpskytt kursen. Någon som vet anledningen till detta?

Posted
Nu ligger FUs sommarkurser ute. En jäkla massa intressant den här gången. Två veckor IK vore något, men tror knappast jag får igenom det hos C hemmet.

Lite konstigt att dom tagit bort den populära prick-/skarpskytt kursen. Någon som vet anledningen till detta?

Då ska jag skratta mig lycklig :lala: .Här hemma är det c hemmet som letar upp kurser jag vill gå i år är jag tydligen väldigt sugen på två veckors insatspluton strid å en cbrn. :-P

Jag vet inte riktigt varför hon tycker att jag ska gå men jag är lycklig i alla fall.

ps c följer alltid med på kurserna sen sitter hon å skrattar åt mig på kvällarna :camo:

Posted
Tja!

11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp?

Mvh

Jim

2006??? Hallå!! Det är nog dags att leva i nuet om du ska ha en chans i det moderna "insatta insatsförsvaret"..... :banghead:

Posted
Tja!

11 mars 2006 ska jag upp till Ånn för skjutinstruktörskursen. Någon här som ska upp?

Mvh

Jim

Jag ska på den!

• 2 weeks later...
Posted
Tja!

Mvh Jim

Jag ska på den!

Jopps jag med blev klart idag

:)

• 2 weeks later...
Posted

Nu är det så att jag har hittat en kurs som jag är lite sugen på som går i tylebäck.

Nu har jag hört lite olika åsikter om den kurs gården men jag har aldrig varit där kan ni hjälpa mig?.

Hur är kursgården att bo på finns det något att göra för familjen (fru å två huliganer en 8 å en 15 år).

Vilka argument ska jag lägga fram till C att åka till tylebäck i stället för falsterbo? skulle ni tänka er att ta familjen dit?.

Många frågor blir det det vet jag å jag hoppas på många svar

/oak

Posted
Nu är det så att jag har hittat en kurs som jag är lite sugen på som går i tylebäck.

Nu har jag hört lite olika åsikter om den kurs gården men jag har aldrig varit där kan ni hjälpa mig?.

Hur är kursgården att bo på finns det något att göra för familjen (fru å två huliganer en 8 å en 15 år).

Vilka argument ska jag lägga fram till C att åka till tylebäck i stället för falsterbo? skulle ni tänka er att ta familjen dit?.

Många frågor blir det det vet jag å jag hoppas på många svar

/oak

Absolut, Tylebäck är idyliskt när det kommer till att ta med familjen, Närheten till havet är ett jätte argument, Bussen stannar precis utanför kursgården som tar er/dem till Halmstad som troligtvis är sveriges bästa sommarstad. Kursgården ligger precis brevid en jätte camping med allt vad det innebär för barn med lekplatser mm.

Hoppas att dett var till någon hjälp :)

Posted

Dock så är delar av boendet något sämre. Och sist jag var där hade man tillåtet så många civila campare att vi aldrig hade varmvatten (dom gick in och duschade i baracekn trots att det inte var tillåtet). Men läget är oslagbart.

Ska förövrigt ta familjen med på taktik/stabstjänst i sommar.

Posted
Dock så är delar av boendet något sämre. Och sist jag var där hade man tillåtet så många civila campare att vi aldrig hade varmvatten (dom gick in och duschade i baracekn trots att det inte var tillåtet). Men läget är oslagbart.

Ska förövrigt ta familjen med på taktik/stabstjänst i sommar.

Baracken går väl att låsa, det gjorde iallfall den jag bodde i nu senast (Januari)

• 3 weeks later...
Posted

Skjutinstruktör kursen genomförd.

Tips till er som ska till Ånn

Ta med laptop med nätverkskabel, finns internet på alla rum. Ska vara trådlöst men funkar rätt dåligt så dom har uttag i varje rum.

Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt!

Posted
Skjutinstruktör kursen genomförd.

Tips till er som ska till Ånn

Ta med laptop med nätverkskabel, finns internet på alla rum. Ska vara trådlöst men funkar rätt dåligt så dom har uttag i varje rum.

Ta med civila kläder till avslutningsmiddagen. Täljstensbiffen rekommenderas starkt!

Tack för tipset. Håller med om att täljstensbiffen är bra men jag hoppas att de kan införa ren, trots allt är det i Jämtland.

Posted

Civila kläder? Du skall bära m87 för bövvelen!

Aldrig, vägrar! Funkis på HVSS kanske, men inte där uppe.

Posted (edited)

Ånn

MATEN MATEN MATEN :rolleyes:

Tack för en kalasfin vecka

Svensson

PS Dränk älgen i mossen :) DS

Edited by nisvon
  • 1 month later...
Posted (edited)

Antagen till Insatspluton- Stridsteknik i sommar.

Får med mig min stridsparskamrat från gruppen också, vi behöver lite mer samträning.

För övrigt vill jag berömma Försvarsutbildarna som ger snabba svar på om man är antagen eller inte.

Edit: Stavar som ett fyllo.

Edited by GD1
Posted

Enligt medlemssidan på FUs hemsida är jag antagen till Ungdomsledare - grundkurs på Väddö i augusti. Det ska bli kul. :)

Posted
Antagen till Insatspluton- Stridsteknik i sommar.

Får med mig min stridsparskamrat från gruppen också, vi behöver lite mer samträning.

För övrigt vill jag berömma Försvarsutbildarna som ger snabba svar på om man är antagen eller inte.

Edit: Stavar som ett fyllo.

Även jag kommer att dyka upp på den kursen i sommar :)

Posted
Internationella uppdrag - preparandkurs i Falsterbo :navy:

Vafan skulle inte du gå TU Tunga Vapen?

Själv blev det inget i sommar...

Posted

2007-06-24 internationella uppdrag - preparand kurs – Falsterbo kursgård. :)

Ska definitivt bli intressant. :)