LeadHead Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=6 Hoppas det slutar bättre än i Malmö...
pock Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 Nu har tydligen "polis och insatsstyrkan nu gjort en inbrytning i lägenheten". wighsnews Håller tummarna!!
pock Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 "Nationella insatsstyrkan flygs nu ner från Stockholm till Kungsängen i Norrköping." antar att det är de de menar men jag VET inget... står det om du scrollar ner lite på wighsnews Edit EFTER Nifelhels inlägg nedan: Ja såg samma sak när jag tittade runt.....så var det det där med källkritik...
Nifelhel Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 Jag tar det där med en nypa salt...vänta..en näve salt. Det står inte i klartext på någon sida jag tittat på dn.se osv att en inbrytningsgrupp är på plats. Men däremot att deras förhandlare är på plats.
Hallqvist Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 Kom precise hem ifrån den plats där det hela utspelar sig, var där mellan 2000 till ca 2230. Hörde skrik från barn då det tydligen blev lite turbulens i lägenheten NI är på plats och har gått in för att troligtvis vara bereda på en insats.
rhdf Posted November 1, 2004 Report Posted November 1, 2004 Passerade förbi efter kvällens bowlingmatch och noterade att X kvarter bredvid kontoret var avspärrade,...
EMK Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Gisslan fri och ingen kom till skada.... Seger åt Blåljusen!!! B)
Animal Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 En kniv... om man ska tro Aftonbladet...
Fbj972 Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 hade ens gisslan tagare nåt vapen? I Aftonpravdan pratas det om en kniv. Den som lever får se.. EDIT: Tvåa...
Panzerfaust Posted November 2, 2004 Report Posted November 2, 2004 Inga KRYPSKYTTAR och CHOCK GRANATER? Nu vart jag nästan besviken.
Nestor Posted November 3, 2004 Report Posted November 3, 2004 Måste fakiskt säga att jag blev lite lättad över att de inte BEHÖVDE han prickskyttar på plats, då jag tolkar det som om att de hade situationen tämligen under kontroll(?) eller åtmistånne inte hade något psykfall att göra med.
Darkwand Posted November 3, 2004 Report Posted November 3, 2004 Inga KRYPSKYTTAR och CHOCK GRANATER?Nu vart jag nästan besviken. Aj ser framför mig kvällspressens löpsedlar. "Polisens GRANAT CHOCK inbrytning via BLONDINS SOVRUM" "Övriga nyheter: Mona Sahlins bröst exploderade nästan ´det känndes overkligt´" Man är glad att polismakten kunde lösa situationen synd bara att media alltid måste vara som gamar och förändra verkligheten för att sälja lösnummer.
Panzerfaust Posted November 3, 2004 Report Posted November 3, 2004 Måste fakiskt säga att jag blev lite lättad över att de inte BEHÖVDE han prickskyttar på plats, då jag tolkar det som om att de hade situationen tämligen under kontroll(?) eller åtmistånne inte hade något psykfall att göra med. Är du säker på att dom inte hadde det? Källa på det isåfall. Kan inte så varför man inte skulle ha det i gisslan situationer? Sen att dom alldrig använts är ju bara possitivt, men pricis som alla andra vapen är det ju till för "utifall att..." EDIT: "Sist" gnällde väl media på att dom fanns där men inte användes? eller mins jag fel?
Nestor Posted November 3, 2004 Report Posted November 3, 2004 Måste fakiskt säga att jag blev lite lättad över att de inte BEHÖVDE han prickskyttar på plats, då jag tolkar det som om att de hade situationen tämligen under kontroll(?) eller åtmistånne inte hade något psykfall att göra med. Är du säker på att dom inte hadde det? Källa på det isåfall. Kan inte så varför man inte skulle ha det i gisslan situationer? Sen att dom alldrig använts är ju bara possitivt, men pricis som alla andra vapen är det ju till för "utifall att..." EDIT: "Sist" gnällde väl media på att dom fanns där men inte användes? eller mins jag fel? Eftersom de inte näms så antar jag att det inta fanns några. Inte världens bästa gissning jag vet.
Panzerfaust Posted November 4, 2004 Report Posted November 4, 2004 Måste fakiskt säga att jag blev lite lättad över att de inte BEHÖVDE han prickskyttar på plats, då jag tolkar det som om att de hade situationen tämligen under kontroll(?) eller åtmistånne inte hade något psykfall att göra med. Är du säker på att dom inte hadde det? Källa på det isåfall. Kan inte så varför man inte skulle ha det i gisslan situationer? Sen att dom alldrig använts är ju bara possitivt, men pricis som alla andra vapen är det ju till för "utifall att..." EDIT: "Sist" gnällde väl media på att dom fanns där men inte användes? eller mins jag fel? Eftersom de inte näms så antar jag att det inta fanns några. Inte världens bästa gissning jag vet. Haha, jo, den va lite kass! ;) Äh... du vet snipers syns inte alltid. Nog hadde dom en prickskytt alltid.. det tror jag nog. Spekulationer, jag vet... så jag är inte bättre än dig. Men hadde mannen dödat någon hadde vi nog fått höra att dom minsan hadde motmdel som dom inte använde :P EDIT: Måste bara tillägga. Jag älskar våra poliser. Bara kände för att säga det... såg två stycken idag när jag va ute och jag blir så himla glad när jag ser dom! (er, finns ju några här) Blir som ett litet barn. Man känner sig trygg
Panzerfaust Posted November 5, 2004 Report Posted November 5, 2004 Jag älskar våra poliser. Humm....?? [bILD] haha, du va bara tvungen va! :P Höll på att ramla av stolen nu... hehe
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.