Fu Johanson Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 (edited) I lördags hölls det som möjligen blir den sista regementets dag i Kristinehamn. Nytt besökarrekord på runt femtusen uppskattades, vilket märktes både på parkeringen och inne på garnisonen. Var det någon mer som var där i villervallet? Några reflektioner: *Mitt gamla kompani bytt namn från Lekhytte till Eda Skans i.o.m. kasernsbyte, och har därmed tagit över ett av I2 Värmlands regementes gamla kompaninamn. *Korv-Lasse hade dragit på sig sin fallskärmsjägarbasker och hade ett visst tillhörande märke nålat på skinnjackan, han berättade även historier från sin tid i främlingslegionen simultant med korvserveringen för alla som ville, och inte ville, höra på. *En mycket vemodig och olustig stämning hängde i luften. Om någon hade nämnt FB04 misstänker jag att spontan lynchning hade skett... *Riseberga hade satt upp en skylt på idrottspriskanonen som förkunnade att de hade innehavt den de senaste tre åren. Det var väl själva... *Gick in i mitt gamla logement och noterade fyra skåp utan hänglås på, öppnade och fann två mobiltelefoner liggande främst. Skärpning? *Ingen av de cirka 10 officerarna jag pratade med, i alla åldrar, hade några som helst avsikter att flytta till Boden och visste ingen utom några i regementsledningen som hade det. *Pratade med en mellannivåchef från Bofors, han var lätt förtvivlad över den eventuella flytten och förutspådde stora svårigheter för svensk artilleriutveckling. *Kul när sidovagnsmotorcykeln välte i slowmotion under uppvisningen av Arméns Lejon. Jag tog ett antal bilder som jag kanske kan lägga upp senare om det finns något intresse. Edited October 4, 2004 by Fu Johanson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Jag tog ett antal bilder som jag kanske kan lägga upp senare om det finns något intresse. Årets dummaste fråga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsev Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 I lördags hölls det som möjligen blir den sista regementets dag i Kristinehamn.Nytt besökarrekord på runt femtusen uppskattades, vilket märktes både på parkeringen och inne på garnisonen. Var det någon mer som var där i villervallet? Några reflektioner: *Mitt gamla kompani bytt namn från Lekhytte till Eda Skans i.o.m. kasernsbyte, och har därmed tagit över ett av I2 Värmlands regementes gamla kompaninamn. *Korv-Lasse hade dragit på sig sin fallskärmsjägarbasker och hade ett visst tillhörande märke nålat på skinnjackan, han berättade även historier från sin tid i främlingslegionen simultant med korvserveringen för alla som ville, och inte ville, höra på. *En mycket vemodig och olustig stämning hängde i luften. Om någon hade nämnt FB04 misstänker jag att spontan lynchning hade skett... *Riseberga hade satt upp en skylt på idrottspriskanonen som förkunnade att de hade innehavt den de senaste tre åren. Det var väl själva... *Gick in i mitt gamla logement och noterade fyra skåp utan hänglås på, öppnade och fann två mobiltelefoner liggande främst. Skärpning? *Ingen av de cirka 10 officerarna jag pratade med, i alla åldrar, hade några som helst avsikter att flytta till Boden och visste ingen utom några i regementsledningen som hade det. *Pratade med en mellannivåchef från Bofors, han var lätt förtvivlad över den eventuella flytten och förutspådde stora svårigheter för svensk artilleriutveckling. *Kul när sidovagnsmotorcykeln välte i slowmotion under uppvisningen av Arméns Lejon. Jag tog ett antal bilder som jag kanske kan lägga upp senare om det finns något intresse. Bilduppläggning! Verkställ!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 ja, eftersom jag inte hade råd att närvara så.. upp med bilderna nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted October 5, 2004 Author Report Share Posted October 5, 2004 Här finns det nu några bilder, de är tämligen stora så en varning till modemryttare: http://www.theworldofpolitics.com/regdag_a9_2004/ IM000667 och framåt visar Arméns Lejons uppvisning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nsky Posted October 6, 2004 Report Share Posted October 6, 2004 Jo, visst var man där!! Inte kunde man missa att besöka A9 och då bästa tjejkompisen som ligger inne som KB-elev. En riktigt trevlig dag fick jag i Kristinehamn, man blir riktigt avundsjuk på de grönklädda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 6, 2004 Report Share Posted October 6, 2004 (edited) nej men titta, är det inte 138040 som är med på en av bilderna? (13 bilen) det var "min" bil i ungefär 7.5 månad (efter GSU) [edit] hade de inte med nån Epbv på förevisningen? [edit2] jo, där var den ju (tips, kolla igenom alla bilderna först, skriv sedan) Edited October 6, 2004 by Skuggan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellinore Posted October 6, 2004 Report Share Posted October 6, 2004 (edited) Ja, jag var där. Jag ligger ju inne där så inte så konstigt kanske. Mycket folk var det och stor oordning rådde. Men generellt var det rätt trevligt att visa sina föräldrar hur man bor och vad man pysslar med. Tillägg: Uppmärksamhetsdosen över för tillfället överfylld. Slut. Edited October 6, 2004 by Ellinore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest FhF laddare Posted October 8, 2004 Report Share Posted October 8, 2004 Det var ett tag sedan man var på sitt kära gamla A9 men allt är sig nästan likt ;) Uppe vid kokhuset vid markan har man tillbringat en heldel ju Fan nu blir man nostalgik igen Jag tror att vi var den sista omgången som hade muskelkraft till våra FhF än hästkraft till Fh77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 (edited) Jag var där. Liksom Ellinore ligger jag också inne. Jag tillhörde en av uppvisningsgrupperna och du lyckades få med mig på ett antal av bilderna. Synd att du inte tog bilder på uppställningen, man såg ganska snygg ut med kamoflagemålat ansikte och basker ;) Ändring: Såg just att jag fyllde två år på forumet. Edited October 9, 2004 by softfeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts