johanp Posted October 3, 2004 Report Share Posted October 3, 2004 Såg en m90 målad Volvo 245 vid Karby(?) soptipp i sollentuna idag, nån här eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted October 3, 2004 Report Share Posted October 3, 2004 Det stod/står en sådan på Ing2 för en tid sedan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 3, 2004 Report Share Posted October 3, 2004 Vill ni fixa en egen sådan har jag målningsschema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pansardvärg Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 Försöker inte vara någon ordbajsare utan är bara nyfiken för att jag inte vet: Det heter ju inte M/90...själva kamouflaget alltså..men vad kallas det?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hägle Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 Vill ni fixa en egen sådan har jag målningsschema. kan du inte slänga upp det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 Försöker inte vara någon ordbajsare utan är bara nyfiken för att jag inte vet: Det heter ju inte M/90...själva kamouflaget alltså..men vad kallas det?? 3 färgs splinter (svart, ljusgrön, mörkgrön) förr var det 4 färgs splinter (samma som ovan + brunt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 Försöker inte vara någon ordbajsare utan är bara nyfiken för att jag inte vet: Det heter ju inte M/90...själva kamouflaget alltså..men vad kallas det?? 3 färgs splinter (svart, ljusgrön, mörkgrön) förr var det 4 färgs splinter (samma som ovan + brunt) Heter det inte alls det, helt rätt Skuggan. :P Man säger helt enkelt att fordonet är mönstermålat. Jag kan lägga upp målningsschemat men det blir tidigast i morgon. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Kolla in http://www.4x4.ms/mil/ och titta under kategorin på vänster sida som heter "M90 Cammo". Där finns det diverse instruktioner. Kanske inte den bästa beskrivningen, men ändå. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Titta vad bra, då behöver ju inte jag scanna in exakt samma målningsbeskrivning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Titta vad bra, då behöver ju inte jag scanna in exakt samma målningsbeskrivning. Men om det är samma, så skulle det vara bra om man skulle kunna få tag på den som PDF eller ngt annat format. Känns som om det är lite klumpigtformat i dagsläget. Bättre bilder önskas också Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Titta vad bra, då behöver ju inte jag scanna in exakt samma målningsbeskrivning. Men om det är samma, så skulle det vara bra om man skulle kunna få tag på den som PDF eller ngt annat format. Känns som om det är lite klumpigtformat i dagsläget. Bättre bilder önskas oxå. Groaghach Hmm, ja, kanske, vi får se........ Jag har ju lite fler än vad som visas på den sidan............ The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 Titta vad bra, då behöver ju inte jag scanna in exakt samma målningsbeskrivning. Men om det är samma, så skulle det vara bra om man skulle kunna få tag på den som PDF eller ngt annat format. Känns som om det är lite klumpigtformat i dagsläget. Bättre bilder önskas också Groaghach Hmm, ja, kanske, vi får se........ Jag har ju lite fler än vad som visas på den sidan............ The Swede Lysande. Väntar ivrigt på nya bilder. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 8, 2004 Report Share Posted October 8, 2004 Hur går det "The Swede"? Skulle du lägga upp ngt? Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted October 8, 2004 Report Share Posted October 8, 2004 Hur går det "The Swede"? Skulle du lägga upp ngt? Groaghach Jodå, men tidigast på söndag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xit Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 (edited) Här är den som PDF OBS 18 mb... http://213.238.217.72/temp/M7747-104001.pdf Tack till "Protiwa" Edited October 9, 2004 by Xit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 Hadde bv så slapp 245 men det var standard plutch bil ¨åp lv3 för icke briglv Kanske oväsentligt men är inte nykter så... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Runqvist Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 Mumma, blir väl till och skaffa en jeep, blazer eller annat stort och fint och måla lite.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 Här är den som PDF OBS 18 mb... http://213.238.217.72/temp/M7747-104001.pdf Tack till "Protiwa" Får det inte att fungera! Det går inte att ladda ner. Groaghach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groaghach Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Nu fungerade det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Här är den som PDF OBS 18 mb... http://213.238.217.72/temp/M7747-104001.pdf Tack till "Protiwa" Jag vet att jag är lite sen ute men är det någon som har kvar PDF:en? Länken fungerar inte längre Iaf. Det måste väl finnas mer än ett färgschema per fordonstyp. Enligt min mening finns det knappast många TGB:er som mönstermålningen ser likadana ut.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted November 3, 2006 Author Report Share Posted November 3, 2006 Iaf. Det måste väl finnas mer än ett färgschema per fordonstyp. Enligt min mening finns det knappast många TGB:er som mönstermålningen ser likadana ut.. Nej, ett per fordon. Det är bara det att någon nångång struntat i att följa schemat och sen har nästa bara målat över rakt av osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ukko Lode Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Jag vet att jag är lite sen ute men är det någon som har kvar PDF:en? Länken fungerar inte längre http://www.soldr.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Jag vet att jag är lite sen ute men är det någon som har kvar PDF:en? Länken fungerar inte längre http://www.soldr.se/ PDF, inte html.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted November 3, 2006 Report Share Posted November 3, 2006 Jag har för mig att jag har den som pdf någon stans Schmutte. Hittar jag den så hör jag av mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted November 4, 2006 Report Share Posted November 4, 2006 Kan det vara Anvisning mönstermålning som avses? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts