Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Sverige-Tjeckien

achilleos

Recommended Posts

Posted

FYRA-NOLL!! Fy f_n, tur att man stängde av efter andra perioden, dettta är bedrövligt, ännu ett fiasko av våra kära? tre kronor

Posted

Av nån konstig anledning satt jag faktiskt och höll på Sverige under vissa delar av matchen, förvånade mig själv faktiskt. Måste ha berott på att jag ansåg att Sverige vore en lätt motståndare senare i turneringen.(Även om man mot Finland väl kunnat hämta upp 6-1 på 1 minut :ph34r: )

Posted

Det är nästan så man mår fysiskt illa! :-( Så dåligt, så håglöst, så tamt spelat! De enda som överhuvudtaget får godkänt är Jönsson, Holmström och till vissa delar Sudden och Zäta, men det är fan knappt alltså!!! :ph34r::)

Posted

Vi får nog acceptera att det är flera av våra storspelare som har sina bästa turneringar bakom sig (som en av kommentatorerna sa nyss). Härifrån är det nog bara nedåt i fortsättningen, tyvärr.

Posted

Det är ju fan skadal hur jävla uselt Sverige spelade idag. Fummel fummel hela jävla tiden.. felpass och missade puckar till höger och vänster var ju mer regel än undantag. Den förbannade taktiken med djupa puckar ner i tjeckisk zon malde man ju också vidare på trots att Vokoun för länge sedan hade börjat fatta vinken. Han stod ju bara tacksamt och tog emot de hyggliga svenska passningarn bakom målet innan någon blågul spelare ens hade börjat trampa lite fart på grillorna för att hämta pucken.. Ja jesus.. Stängde av vid 3-0 men följde matchen på nätet bara för sakens skull i hopp om bot och bättring men icke.. :ph34r:

Posted

Säger som jag gjort efter varje fiasko de senaste åren. In med lite nya unga spelare från elitserien. Det har visat sig gång efter annan (minns Vitryssland!) att de välbetalda proffsen bryr sig mer om att inte skada sig för att inte riskera sina högavlönade jobb, än att kämpa för Sverige.

Och tyvärr Hardy...det kan tyckas lite plumpt att skylla på dig, men detta hoppas jag var din sista "insats" som coach för tre kronor. Dags för lite nytt blod och nytt tänk där också.

Nu hoppas jag bara att inte USA eller Canada vinner denna orättvisa turnering.

Posted

Gamla [censur] trötta gubbar som inte orkar åka skridskor i mittzon och absolut inte pallar jobba hemåt, och den mest skadade [censur] måste ju vara Hardy Nilsson med sina [censur] korkade spelsystem!

Jag fattar inte hur Näslund och Lidström kan vara så otroligt värdelösa så fort de spelar i landslaget, vi måste väl köpa svenska pass åt Tie Domi & Marty McSorley så att firma Näslund/Lidström vågar spela riktig ishockey och ingen "#¤% innebandy på is!

JAG BLIR GALEN!!! :D:lala::-(

Posted

Ha ha! :baskerFN:

Det här var lustigt. Igår när jag gick och la mig så var det något jag glömt, men kom inte på vad det var förräns i morse när jag såg på nyheterna.

Hade glömt att kolla på matchen. Eller, mer troligt, jag valde undermedvetet bort det. :blink:

Har tröttnat på att höra "nu är alla stjärnorna med, nu rackarns slår vi alla". Det var ju likadant i Nagano och Salt Lake City. Den här gången trodde jag (tyvärr) inte på Tre Kronor ens från början.

Som tidigare talare sa, in med hungriga, unga elitseriespelare. Hellre torska med stort hjärta och oprövade kort, som kanske lär sig nåt, än det här fiaskot.

Det är faktiskt så man undrar hur flertalet av dessa kan vara välbetalda stjärnor borta i NHL. Eller är NHL verkligen så dåligt? Det tror inte jag.

Sundin brukar alltid göra bra ifrån sig när han är med i landslaget, men ta t.ex Lidström. Han förstörde ju mer än han gjorde nytta i VM.

Posted
Hellre torska med stort hjärta och oprövade kort, som kanske lär sig nåt, än det här fiaskot.

Precis! Funderar på om man inte borde kasta större delen av det nuvarande laget på soptippen och börja att bygga ett nytt tre kronor. Givetvis skall spelare som Zetterberg, Sedinarna och kanske några till vara med, men de som är runt 30 och däröver skall i princip bort. Ta sedan ut ett lag ur elitserien som man satsar på, drar ihop det och kör träningar tillsammans även under säsongen. Kanske spelar lite träningsmatcher mot elitserielag o dyl. Sedan "offrar" man de närmaste mästerskapen i syfte att odla fram detta nya lag. Vi kanske skall ha som mål att ta medalj först i OS 2006 eller ännu senare? Jag tror att svenska folket skulle acceptera detta och inse att det behövs drastiska metoder om vi skall komma tillbaka internationellt. Vad gör det om vi kommer 5:a, 6:a i nåt VM till eller två, om det leder till fler medaljer på sikt?

Givetvis kräver detta att elitserieklubbarna går med på att deras bästa spelare ibland måste prioritera landslaget, men det kan säkert kompenseras ekonomiskt eller på annat sätt. Man kan planera säsongen så att utrymme skapas för landslagets träningar och matcher.

Posted

Lite oroande att Sverige inte tagit en medalj i junior-vm de senaste 8(!) åren? Blir det inga hårda landskamper i framtiden?

Posted

Får nog faktiskt ge "Tellan" godkänt också, ingen toppform, men hopplöst jobb därbak när tjeckerna kommer i 2-1 eller 3-2 vågor...

Riktigt pinsamt att se... Inte avundsjuk en sekund på Tre Kronor för tillfället.

Posted

Chefen bär ansvaret i första hand.

Jag förväntar mig Hardy Nilssons avgång omedelbart. Har den mannen ingen heder i kroppen och vägrar avgå så vill jag läsa om hans uppsägning omgående.

Det finns inte ord om hur dåligt detta är för svensk hockey.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...