Jump to content

Recommended Posts

• Replies 465
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Jebban
Posted

LA04 behöver ju en bataljonspastor och det är jag det... 0:)

/Jebban

Posted

Heh. Fick svar idag där det stod att jag inte blev antagen till LA03.

Märkligt med tanke på att jag är utbildad och klar. Åker ju till Liberia på måndag morgon 0:)

OPIL har inte riktigt befälet över sina ansökningar och platser ser det ut som.

Posted
Heh. Fick svar idag där det stod att jag inte blev antagen till LA03.

Märkligt med tanke på att jag är utbildad och klar. Åker ju till Liberia på måndag morgon 0:)

OPIL har inte riktigt befälet över sina ansökningar och platser ser det ut som.

Här finns nog svaret.

Posted
Mitten på nästa vecka får man svar ifall man haft turen att komma med på en vakant plats. Här håller man tummarna 0:)

Gott, då gör jag också det.

Har du ringt eller hur vet du att svaret kommer nästa vecka?

Posted

@ Jax

Jag pratade med en tjej som har hand om det i veckan, hon bad mig återkomma i mitten av den kommande veckan så skulle jag få svar.

För om man kommer med så åker man in på första utbildningen 25:e april.

Min arbetsgivare vill ha ett svar, vilket är förståligt.

Har du sökt ?

Posted

Ok, det verkar vara hårt tryck på den vakansen då fler av mina vapendragare även sökt.

Frågan är om hela troppen/gruppen ska in på spec.utbildning den 25e. Muntligt ja men skriftlig nej. Här skall det ringas..

Posted
Ok, det verkar vara hårt tryck på den vakansen då fler av mina vapendragare även sökt.

Det kan jag intyga för även flera av mina kursare har sökt.

/Krook

Posted
Vilka tjänster har ni sökt vakans på? Är lite nyfiken då jag har lite vakanser i min grupp men inte fått helt klartecken på utbildning i april/maj.

Konstigt jag inte fick tjänsten som Stf C Sambandsgruppen med tanke på att jag sökte som C Sambandsgruppen och fick tjänsten som Signalist/Stabsbiträde?

Posted

Var kan man ringa för att få svar hurvida man har blivit antagen till en vakans?

Anmälan till Stockholm Marthon går ut snart och jag tänkte trösta mig med att springa det om jag inte får åka.

Posted
Var kan man ringa för att få svar hurvida man har blivit antagen till en vakans?

Anmälan till Stockholm Marthon går ut snart och jag tänkte trösta mig med att springa det om jag inte får åka.

PersE US 018-28 10 00.

Dock så är det oerhört svårt att få tag på någon där. Eftersom de är mitt i antagningsförfaranden så är de nerlusade med arbete, inte minst från alla vakans-sökare som ringer och bråkar. :P

Ofta/ibland lägger PersE US ut avdömningen avseende tillsättande av vakans till enhetschef för missionen, t.ex. C Pers KSXX eller C CSE LAXX.

/Krook

Posted

Jag fick direktnr till kvinnan i växeln som har hand om det, hon var väldigt behjälplig och trevligt tycker jag. På henne lät det som hon förstod varför jag ringde och accepterade att jag ville ha ett svar.

Förstår att hon/dom har väldigt mycket att göra nu dessa tider efter som det precis är avslutat med en ansöknings tid.

Posted
Konstigt jag inte fick tjänsten som Stf C Sambandsgruppen med tanke på att jag sökte som C Sambandsgruppen och fick tjänsten som Signalist/Stabsbiträde?

De kanske inte ville ha dig på chefsbefattning? Eller kanske?? ännu troligare så hade de än superdupermänniska på den befattningen o placerade då dig som signalist o har man en befattning så har man. Flyttas inte om utan man rekryterar nytt till vakanserna!! Om det inte sker under pågående mission eller utbildning. Det är min erfarenhet i alla fall.

:D

Ps. ZeroAlpha, Kingecho hemma i Sverige påbörjar civilt liv, stänger station, Klart slut Ds.

Posted

De kanske inte ville ha dig på chefsbefattning? Eller kanske?? ännu troligare så hade de än superdupermänniska på den befattningen o placerade då dig som signalist o har man en befattning så har man. Flyttas inte om utan man rekryterar nytt till vakanserna!! Om det inte sker under pågående mission eller utbildning. Det är min erfarenhet i alla fall.

:baskerFN:

Ps. ZeroAlpha, Kingecho hemma i Sverige påbörjar civilt liv, stänger station, Klart slut Ds.

Nu är det en annan parameter i just detta fallet! Troppchefen har ju tillkommit efter rekrytringen och dom har inte haft någon hjälp av honom att reda ut vakanserna! Om han hade kommit in tidigare så kanske jag haft en annan befattning och vakansen hade redan varit tillsatt???

Troppchefen Ledningstroppen på CSEt LA04 gjorde KS03 tillsammans med mig på TS-Pluton.

Posted

@Term

Det kan röra sig om att det är ett antal skapligt kvalificerade som har sökt sambandstjänster på LA04. Halva YOP på Ledningsskolan hänger på låset för att åka iväg.

Jag säger inte att det är det som avgjort det men det kan vara så.

/Krook

Posted
Halva YOP på Ledningsskolan hänger på låset för att åka iväg.

Då kanske man inte ska känna sig allt för kass som inte fick åka, blev ju uppringd i alla fall. Men det är fan surt ändå.

Posted

Är det någon som vet varför det tar sådan tid innan man får svar ang vakant plats man sökt ?? Fick svaret förra veckan att i mitten av denna vecka (V.10) skulle vi få svar, när man ringde så har dom skjutit på det till slutet av nästa vecka (V.11)

Om man blir antagen på den vakanta platse har men 1mån innan man skall in på första utbildningen :dong:

Posted
Är det någon som vet varför det tar sådan tid innan man får svar ang vakant plats man sökt ?? Fick svaret förra veckan att i mitten av denna vecka (V.10) skulle vi få svar, när man ringde så har dom skjutit på det till slutet av nästa vecka (V.11)

Om man blir antagen på den vakanta platse har men 1mån innan man skall in på första utbildningen :dong:

Brukar alla få svar som sökt vakans nuförtiden?

Förut fick bara den som blivit antagen svar, vilket kanske var ett mindre bra system.