Jump to content

Skita/pissa på sig i fält

Guest Guest_Erik

Recommended Posts

Guest Guest_Erik

Är detta något som man förväntas kunna behöva göra?

Jag menar, om magen spökar och om man har en övning där du

inte har tid/får gå på toa så måste man ju.

Någon som har personliga erfarenheter av detta? :D

• Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Att skita på sig är inte hela världen faktiskt.

I en skarp sitation kommer nog de flesta riskera att göra i byxan ofrivilligt ändå...

Edit: Ni som ska bli jägare, jag har en kompis som gjorde GU på K4, och han fick det tvivelaktiga nöjet att ligga sked och dela kroppsvärme i samma sovsäck i 20 minus med en gruppmedlem som hade diarrée och var helt utslagen. Han hade bajs upp över öronen bokstavligt talat.

Det är en bajsmacka det!

Edited by jake the snake

Guest Guest_Erik

Faktum är att jag hade tänkt att ansöka om extratester.

Jag har inget emot att skita på mig (NEJ jag njuter inte av det :lol: ) men när jag var på väg hem idag så blev det kris och det slog mig att om man hade varit på en fångförhörs övning i flera timmar eller liknande så har man ju inte privilegiet att klämma där hemma....you got to do what you got to do liksom...

Prova att ha ett Grg i knästående anläggning ( och halvt skitnödig ) för att sedan resa dig upp i stående anläggning - Det är ingen trevlig upplevelse ;) :)

Låter som att någon glömde TTT.

jo, så sent som 03/04 användes de flitigt i artilleriet iaf....

förutom då på slutövningen när vi fick ut en plast tunna (var dock P7 som stod för den) som vår trevliga transport grupp (tross inom kompaniet) körde runt med grupperad på taket på sin tgb40... ja, man hade ju fin utsikt iaf när man satt där uppe på "tronen" :P

rätt skoj att sitta och skita samtidigt som man kikar på en artilleriskjutning :baskerFN:

edit: anledningen jag har hört är att befälen bordrade "ställ den nånstans där det är relativt torrt" och givetvis regnade det konstant hela övningen så de ställde den helt enkelt på "torrt underlag", dvs hytt taket :baskerHV:

Edited by Skuggan

Kanske inte helt On-topic, men det har ju med skit att göra i alla fall.

VI på plutonen var väldigt kreativa med att fixa bra toalettplatser åt oss och skittunnan.

Vid ett tillfälle var den grupperad alldeles intill en relativt stor brädhög. De som färdigställde toalettplatsen hade dragit ut ett par av de översta plankorna, och således fick man ett tak. På taket lades ett oanvänt maskeringsnät. Nätet möjliggjorde att dassbesökaren kunde se ut, men ingen kunde se in på vem som muggade. Det var för övrigt på denna plats jag precis hade genomfört skitning, när jag över radion fick order om att snabbt-som-f-n komma till broläget, eftersom plutonchefen just blivit dödad, och två-tre soldater var skadade. Kul om den ordern hade kommit någon minut tidigare: "Ja vänta, jag ska bara torka mig!" :)

Vid ett annat tillfälle ställde vi skittunnan intill en ladugård. Det byggdes en kraftig trefot, och över den lades det där överblivna maskeringsnätet. Det blev en mycket vacker skitkåta.

Vi hade faltvanevecka uppe i Lomben, och byggde da en slags hytt for papptoan; en stock mellan tva trad att sitta pa, en annan for att halla upp taket. Torrt och fint. Till och med toapappret var torrt.

Det var för övrigt på denna plats jag precis hade genomfört skitning, när jag över radion fick order om att snabbt-som-f-n komma till broläget, eftersom plutonchefen just blivit dödad, och två-tre soldater var skadade. Kul om den ordern hade kommit någon minut tidigare: "Ja vänta, jag ska bara torka mig!" :)

He he, Jag har tagit emot kompanichefs radioorder skitandes bredvid vagnen med telehjälmen på.

Hur gick anfallet efteråt?

Skitbra.

Tid att skita finns oftast. Däremot spelar det ingen roll hur lungt det varit innan och hur länge: Fienden kommer garanterat att anfalla när du just börjat.

Exakt, när slemgäddan har börjat tittat ut och man har passerat point of no return, det är då nånting händer. Å andra sidan kan en hastigt uppkommen situation hjälpa till om man säger så.

Vet själv ett par tillfällen man skulle till att göra sitt högtidliga avträde och larmet går. Det blev tomt och det gick fort, jättetomt och jättefort.

:surprise:

Vet ju en soldat på grannkompaniet som sket på sig tre-fyra gånger under hela GU. En av gångerna kastade han tydligen in ett par nermökade shorts i sitt skåp. Logementskamraterna till honom började ana oråd när det började lukta pekka... :dribble: *ryser* :Malaj:

Annars har jag ofta upplevt att folk vill ha tag i en precis de stunder man är som mest upptagen med att gå på dass:

- Bataljonstaben vill snacka med dig, Lima!! (stabsassen ropar från kompstaben)

- Men jag skiter ju för f-n! (FL ropar från plasttunnan 100 meter ifrån)

Hälsningar, Foxtrot Lima :lala:

Tur att man inte ser pap-toaletter längre, den där typen som blir mjuk när det regnar och är fuktigt...

Pappdass må være satans verk. Har hørt om en kar som falt ned i dassen på en slik pappdass. Han ble kjørt tilbake til leiren på et lasteplan hvor de spylte han med brannslange før han fikk en veckas perm som plaster på såret. Heldigvis har norske FM byttet ut alle pappdassene med bæsj'n'carry.

Tur att man inte ser pap-toaletter längre, den där typen som blir mjuk när det regnar och är fuktigt...

Den används inom artilleriet, i alla fall för några veckor sedan.

Ett OT_minne angående papp-bajjamajjor:

Under en tvåmansnattpatrull den första fältveckan känner min stridparskamrat hur ärtsoppa och kall ravioli gör sig påmind och han går in i skogen för att göra ett besök hos bajjamajjan. Någon minut senare hör jag ett skrik tätt följt av två rop på hjälp. Nyinryckt trött och våt (det regnade) som jag var anade jag det värsta och trodde att befälen övade anfall mot oss eller att några kriminella element försökte ta våra vapen. Jag fick snart svar när ser min stridspars kamrats stora kroppshydda kommer utspringande från skogen med fältbyxorna runt knäna och skriker: -"Den vek sig! Den j**la bajjamajjan vek sig!" Han ber om mitt toapapper i stridsväden, torkar av röven och förklarar att soppåsen som vi hade lagt över bajjamajjan hade blåst bort. Sekunden efter det att han hade satt sig på den, efter några timmars ihållande regn, genomblöta bajjamajjan vek sig högersidan och han trillade av.

Den som det var mest synd om var killen som fick uppdraget att bära bort bajjamajjan morgonen efter. Skiten gick över kanten på högersidan. :dribble:

Vi hade lite stridspaus under en fältvecka och jag kilade för första gången under min lump, ut i skogen för att skita i de fria.

Med händerna i ett stadigt grepp om en tall puta jag ut röven och sket "fristil".

Självklart skulle ju Stadskytte passa på och brumma förbi me 4 st PBV´r då...

"Den som inte skitit har, han får stå me rumpan bar...."

:lala:

Edited by Statoil

Guest Husvagnsjägaren

Själv brukade jag "skita" i att skita på/i papp-majjan (bildligt talat), utan gick istället ut i skogen framför våra posteringar och körde en trädkramare, i den terräng som var oöverblickbar från poststället sett. Måttligt populärt när vinden låg på från skithål(l)et. :huh: