scattergun Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Har en sjumånaders dotter....behöver M90 nu!!! Var köpa??? Quote
FK H Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Vet ej, men jag har sett barn i den åldern iförda M-90. Kanske hemsytt? Skall luska lite. Quote
Fk Satan Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Har en sjumånaders dotter....behöver M90 nu!!! Var köpa??? M/90 till individer under 1,50 är lite svårt att få tag på... Tror att du får ta och sy en egen m/90 till henne, det är troligen det snabbaste alternativet. Quote
Fu Dahlberg Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Vågar man klä småttingar i kamoflage? Tycker dom verkar svåra att hålla reda på som det är Quote
FK H Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Vågar man klä småttingar i kamoflage? Tycker dom verkar svåra att hålla reda på som det är Det var fan det roligaste jag läst på länge Väntar själv mitt första barn lagom till midsommar och jag ska lägga dina ord på minnet. Ingen M-90 blir det. Quote
Fk Bengtsson Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Du är en sjuk man.. Vad är det för fel på woodland?? Tänk på att hon kanske räknas som barnsoldat om det finns märken på jackan Quote
scattergun Posted May 5, 2004 Author Report Posted May 5, 2004 Jag tror att det är lugnt än så länge. Hon kan varken krypa eller gå, så hon ligger där man la henne sist. Men det där med att sy själv kanske vore en idé....man har ju vissa talanger. Ska kolla vad som kan åstadkommas och posta resultatet. Quote
scattergun Posted May 5, 2004 Author Report Posted May 5, 2004 Du är en sjuk man.. Vad är det för fel på woodland?? Tänk på att hon kanske räknas som barnsoldat om det finns märken på jackan Woodland är ju inte reglementerat!! Jag vill ju inte att mitt barn ska självantända och brinna upp!! Dessutom ska jag sy fast Västernorrlandsgruppens märke och fänriksstjärnor på kragen!! Mobiliseringen gäller alla åldrar här i Norrland!! ;) Quote
Vysotskij Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Denna tråd kanske är ett tips om du vill komplettera hennes uniform... Quote
Fk Bengtsson Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Jaså det är du som tagit hand om Saddam's Weapon of Mass Destruction. C-stridsmedel producerar hon väl redan och det är bara en tidsfråga innan huset ser ut som om en kärnladdning briserat där..... Quote
Dahlberg Posted May 5, 2004 Report Posted May 5, 2004 Du är en sjuk man.. Vad är det för fel på woodland?? Tänk på att hon kanske räknas som barnsoldat om det finns märken på jackan Woodland är ju inte reglementerat!! Jag vill ju inte att mitt barn ska självantända och brinna upp!! Dessutom ska jag sy fast Västernorrlandsgruppens märke och fänriksstjärnor på kragen!! Mobiliseringen gäller alla åldrar här i Norrland!! ;) Nä, generals-kragspeglar ska ju ungen ha! Har ett litet projekt att fixa en lite m/90 till min plutonschefs nyutkläckta unge... Och jag har fixat generals-kragspeglar... Usch vad tufft det kommer att bli! Quote
Pebrolet Posted May 26, 2004 Report Posted May 26, 2004 Sydde egen till sonen, den blivande pansaröversten, inför regementets dag på P7 förra året. Köpte en gammal utrangerad M90 och klippte till... Fick två reaktioner: Usch vad hemskt attt klä ungen i camo och heey, vad häftigt. År och frid! Quote
Guest strvkomp Posted May 30, 2004 Report Posted May 30, 2004 Vill minnas att de sålde M/90 tröjor för knoddar i ett stånd på Sergels Torgs julmarknad för ngt år sedan. Du kan ju kika efter i jul om du har vägarna förbi. Quote
Fu Dahlberg Posted May 30, 2004 Report Posted May 30, 2004 På F7-dagen sålde dom en "barnvariant" av flygdräkten... ty ppolisertröjorna som fanns/finns.... inte M90, men i nätheten Quote
Brigadgeneralen Posted June 3, 2004 Report Posted June 3, 2004 Direktanmäl ditt barn till Jägareförbundet istället, det kan du göra direkt från BB om det inte är lö-sö. Och m/90 i sååå små storlekar får du nog sy själv, fast I22 (saliga i åminnelse) hade för ett antal år sedan raffiga badlakan i m/90, som du kanske kan vira in bebben i... Quote
Hensoldt Posted June 7, 2004 Report Posted June 7, 2004 Min bäbis kommer om två veckor, om allt går bra. Jag vill oxå ha camo till ungen. Vill minnas att jag sett en sida som sålde camokläder till småttingar. Inte M90 dock. Kan ngn hjälpa mig minnas var jag såg det? Quote
Recommended Posts