Jump to content

M90 för småväxta....

scattergun

Recommended Posts

Har en sjumånaders dotter....behöver M90 nu!!!

Var köpa???

M/90 till individer under 1,50 är lite svårt att få tag på... Tror att du får ta och sy en egen m/90 till henne, det är troligen det snabbaste alternativet.

Vågar man klä småttingar i kamoflage?

Tycker dom verkar svåra att hålla reda på som det är :D

Det var fan det roligaste jag läst på länge :unsure:

Väntar själv mitt första barn lagom till midsommar och jag ska lägga dina ord på minnet. Ingen M-90 blir det.

Jag tror att det är lugnt än så länge. Hon kan varken krypa eller gå, så hon ligger där man la henne sist. :unsure:

Men det där med att sy själv kanske vore en idé....man har ju vissa talanger. Ska kolla vad som kan åstadkommas och posta resultatet.

Du är en sjuk man.. 

Vad är det för fel på woodland??

Tänk på att hon kanske räknas som barnsoldat om det finns märken på jackan  :D

Woodland är ju inte reglementerat!! Jag vill ju inte att mitt barn ska självantända och brinna upp!! :unsure: Dessutom ska jag sy fast Västernorrlandsgruppens märke och fänriksstjärnor på kragen!! Mobiliseringen gäller alla åldrar här i Norrland!! ;)

Du är en sjuk man.. 

Vad är det för fel på woodland??

Tänk på att hon kanske räknas som barnsoldat om det finns märken på jackan  :)

Woodland är ju inte reglementerat!! Jag vill ju inte att mitt barn ska självantända och brinna upp!! :/ Dessutom ska jag sy fast Västernorrlandsgruppens märke och fänriksstjärnor på kragen!! Mobiliseringen gäller alla åldrar här i Norrland!! ;)

Nä, generals-kragspeglar ska ju ungen ha! Har ett litet projekt att fixa en lite m/90 till min plutonschefs nyutkläckta unge... Och jag har fixat generals-kragspeglar... Usch vad tufft det kommer att bli! :)

• 3 weeks later...
Guest strvkomp

Vill minnas att de sålde M/90 tröjor för knoddar i ett stånd på Sergels Torgs julmarknad för ngt år sedan. Du kan ju kika efter i jul om du har vägarna förbi.

Direktanmäl ditt barn till Jägareförbundet istället, det kan du göra direkt från BB om det inte är lö-sö.

Och m/90 i sååå små storlekar får du nog sy själv, fast I22 (saliga i åminnelse) hade för ett antal år sedan raffiga badlakan i m/90, som du kanske kan vira in bebben i...

:lol: