Jump to content

Hur mycket plats?

dovvan

Recommended Posts

Undertecknad:

1.94 lång

90 kg

Vig som ett kassaskåp

Jag överlevde och fick plats, nu hade jag visserligen e-vagnen men man kommer ner även i 9040:n. Och det är inte ens nästan bekvämt i början, på slutövningen är det en gymnastiksal. Kort sagt: Inga problem alls!

Guest strvkomp

Kravet idag är 185 cm. Men det går att prata till sig en plats på mönstringen även om man är längre. Jag är 193 och hade inga problem med vagnstjänst.

För lång för vagns tjänst kan man nog inte vara förutom på skyttplats då det brukar bli väldigt svårt att få plats med knäna under riktdonet då man inte alltid kan få in skorna så långt ;)

det är därför man kan fälla ner fotstödet.

Finns det fotstöd på skyttplats i 90an numer?

Ja.

Provsatt lite 90C i veckan igen, ser mycket tuffare ut från VC-platsen än i andra varianter. VC platsen har blivit mycket större då kspn flyttats. GPS:en har flyttats för att bli mera lättillgänglig och ett fäste för DART har monterats. En slang för ACn sitter så man kan få lite skön fläkt i ansiktet även nedluckad.

EDIT: lätttillgänglig?

Edited by Mats

Fortfarande parallellkopplad via ett länkage. Man kan mantla innifrån, allt annat måste göras utifrån. 500 bulor kan man ha i bandet och pipan är tjockare för att klara 500 skott.

Hört att stolarna man sitter i är förgrymmat sköna också, ingen som har en bild eller dylikt på dessa? Skulle vara roligt att se! jag rycker in snart och jag är 185, och jag kom då in utan problem som strfförare/skytt!

Eller ja, ibland kan pliktverket vara lite knasiga... Alternativt diffusa ;)

Guest strvkomp

Måste säga att förarstolen i 122 är bekvämmare än 90ans. Dessutom finns det mer utrymme att fippla och hitta sköna ställningar i. Och andra sidan är en hård laddarpall lika skön som en stor mysig loungefåtölj efter några dagar i fält.

//Strvkomp

PS: En positiv grej med lumpen måste ju vara att träsmaktoleransen är skyfallet högre än vid inryck... :D

DS