Jump to content

Band of Brothers


Särimner

Recommended Posts

En serie som knappt får G av mig, tycker det är en del MÖP-tekniska missar i serien för att den ska vara G, men å andra sidan är storyn bra och jag brukar ge de flesta filmer & serier som har militära inslag IG-, så ett G+ är ganska bra :)

 

Men ifall jag får skapa en egen serie så kommer den att vara en MVG+++ när det gäller MÖP-faktorn, men handling & action faktorn kanske sjunker...

Link to comment
Share on other sites

Då gäller det att vara snabb med videon. (Tusan..all denna reklam! TV4 i ett nötskal)

Har du ShowView så bryts väl inspelningen när det är reklam

Njaooää, inte riktigt.

Det funkar inte som det ska. Har provat och får med ibland hela reklamen, ibland start och slut av reklamen (typ dom 5 första sek av reklamen, samt 5 sista) men ibland funkar det.

 

Vill inte lita på att det funkar just denna gången när man vill ha en reklamfri videobox av Band of Brothers. Homemade.... :baskerFN:

Link to comment
Share on other sites

det förutsätter ju att man är hemma varje fredagkväll.....risken är väl inte så fruktansvärt stor....men en fruktansvärt bra serie må jag säga

För min del så lär det bli så. Har andra kotten på väg nu så det blir till att stanna himma!! Kommer när som.

 

*Post-It* lappar överallt..."Spela in BoB!!"

 

Tanten --> :huh: <-- Kallenberg

Link to comment
Share on other sites

Ska nog önska mig den när jag fyller 18. Eller kpa den om jag får sommarjobb.

 

Lär nite bli mycke ledighet för min del i sommar om allt går som jag vill. 7-25 juni blir det sommarjobb och 28 juni-11 juli FBU-U-kurs, sen så ska jag hälsa på mina norska släktingar efter det. Det är som ett sommarlov ska vara. Dötid är hemsk tid!

Link to comment
Share on other sites

För min del så lär det bli så. Har andra kotten på väg nu så det blir till att stanna himma!! Kommer när som.

Det lär inte bli mer "frihet" när kotte nummer två väl kommit - TRUST ME!

 

"Been there - done that"

Link to comment
Share on other sites

För min del så lär det bli så. Har andra kotten på väg nu så det blir till att stanna himma!! Kommer när som.

Det lär inte bli mer "frihet" när kotte nummer två väl kommit - TRUST ME!

 

"Been there - done that"

Hehehe!! Nä men man kan väl få tro??

 

Missade första ändå. aarrgghh

Link to comment
Share on other sites

En serie som knappt får G av mig, tycker det är en del MÖP-tekniska missar i serien för att den ska vara G, men å andra sidan är storyn bra och jag brukar ge de flesta filmer & serier som har militära inslag IG-, så ett G+ är ganska bra  :lol:

 

Men ifall jag får skapa en egen serie så kommer den att vara en MVG+++ när det gäller MÖP-faktorn, men handling & action faktorn kanske sjunker...

jag håller med "John Doe". vad är det för missar du tänker på???

Link to comment
Share on other sites

När serien gick första gången så såg jag bara typ var annat avsnitt.

Vill minnas att jag var ganska sur över de gånger jag missade avsnitten till denna fantastiska serie.

 

Å jag blev så glad när jag såg att serien skulle komma i repris!

Tack vare forumet. Det var här jag blev upplyst! :P

 

Men tro inte på fan att jag SOV när första avsnittet visades!!! :lol:

 

 

*Suck*

 

Får punga ut med pengar till boxen ändå ser det ut som. :(

Link to comment
Share on other sites

För min del så lär det bli så. Har andra kotten på väg nu så det blir till att stanna himma!! Kommer när som.

Det lär inte bli mer "frihet" när kotte nummer två väl kommit - TRUST ME!

 

"Been there - done that"

Hehehe!! Nä men man kan väl få tro??

 

Missade första ändå. aarrgghh

Bara vänta tills den tredje har kommit, då skiner du som en sol varje morgon du ska gå till jobb... "Äntligen lite "vila"" ;) Då får man sitta uppe på nätterna och se sina favoritprogram som man spelat in under kvällen. 8-/

 

"Been there, done that, bought the T-shirt" :huh:

 

Från en som sitter på jobb och vilar upp sig... B)

Link to comment
Share on other sites

Läste att Hanks & Co håller på att spela in (eller i alla fall planera) ytterligare en serie av typen Band of Brothers tillsammans med HBO. Denna gång i Stilla Havet. Skall se om jag hittar lite länkar att posta.

Stämmer bra det, arbetet är till viss del igång men vet inte om själva produktionen startats....

 

....men

 

Ett mycket dugligt museum och renoveringsföretag håller som bäst på att måla om och flygtesta olika Japanska jakt och bombplan från eran.

 

Exempelbilder som jag tog i höstas:

 

Aichi D3A Val, störtbombare ( Byggd runt en Texan)

 

Bild framifrån

 

Bild av kroppen av maskinen, och ben på skrapande mexikanare

Link to comment
Share on other sites

Läste att Hanks & Co håller på att spela in (eller i alla fall planera) ytterligare en serie av typen Band of Brothers tillsammans med HBO. Denna gång i Stilla Havet. Skall se om jag hittar lite länkar att posta.

Yea! Stod i tidningen (Metro) för några veckor sen.

 

Verkar dock vara en gammal nyhet om man kollar denna sida:

http://freerepublic.com/focus/f-news/949830/posts/%0D%0D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...