Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har kommit in på FVs sommarkurs i Uppsala. Om det är F16 eller F20 jag ska vara på vet jag inte, då det stod F20 på kuvertet, men F16 ligger ju i Uppsala så... :)

 

Kul komer det bli hoppas jag iallafall. :banana

Link to comment
Share on other sites

Jag har kommit in på FVs sommarkurs i Uppsala. Om det är F16 eller F20 jag ska vara på vet jag inte, då det stod F20 på kuvertet, men F16 ligger ju i Uppsala så...

F16 ligger inte alls, det är nerlagt. F16 och F20 låg på samma område, men nu är bara F20 kvar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kommit in på FVs sommarkurs i Uppsala. Om det är F16 eller F20 jag ska vara på vet jag inte, då det stod F20 på kuvertet, men F16 ligger ju i Uppsala så...  :blink:

 

Kul komer det bli hoppas jag iallafall. :D

He he, då känner jag förmodligen några av befälen du kommer att ha.

Link to comment
Share on other sites

Kursen börjar 2 augusti, så det borde inte vara några problem. Hur gammal är du föresten?

Okej, imorgon ska maila stället jag blivit erbjuden jobb på (han har fått vänta snart 3 veckor på svar hehe). Jag är 17, 18 i sommar.

Link to comment
Share on other sites

När jag gjorde min sommarkurs på F4 sommaren 2002 så va vi indelade i 2 grupper beroende på hur gammla vi var. Men vi bodde alla i samma kasern å gjorde samma saker (nästan) jag tror ända skillnaden va när vi skulle skjuta och ha skademarkörs övning då vi hadde olika tider.

 

(Sen måste jag säga det är skitskoj att springa å gömma sig i skogen under en "atack", man springer fort som satan. slänger sig in i närmaste buske å ser "fienden" passera 2m framför näsan, en annan kille i min grupp klättrade upp i ett träd å "försvann" :camo:)

 

Over and out 8-/

Link to comment
Share on other sites

Jag har kommit in på FVs sommarkurs i Uppsala. Om det är F16 eller F20 jag ska vara på vet jag inte, då det stod F20 på kuvertet, men F16 ligger ju i Uppsala så...  :baskerPa:

 

Kul komer det bli hoppas jag iallafall. :baskerFN:

He he, då känner jag förmodligen några av befälen du kommer att ha.

Jasså du.. :) Är dom bra? :)

 

Och jag vet att F16 är nedlagt. Jag glömde nämna att det var därför jag var lite konfunderad.

Link to comment
Share on other sites

En kanska dum fråga, men vad får ma göra på de kurserna? Sjkvård och samband stod, men annars?

Jag har hört lite av en bekant som vart med på en sommarkurs. Då fick dom pröva på att skjuta o så. I tre dagar fick det vara ute på fält o så fick de olika uppdrag, spaning o så.

Link to comment
Share on other sites

Ah! Ok. :)

 

Hörde nånstans (tror det var här) att man var ute en vecka i fält. Men jag tyckte det lät i grövsta laget, med tanke på att det är cityslackers mestadels. :)

 

Jaja, ska bli kul o komma dit. Eller åtminstonde hämta ut kläderna (som jag inte ska ha på mig innan det blir av) så man känner att det börjar hända något. :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

Vi fick gå en oförglömmlig fjällmarch i de Jämtländska fjällen.

Jag fick skjuta prickskyttegevär 90 skarpt :camo:

Men det var bara 17+ som fick prova Kulspruta 58 :(

 

Förövrigt hade vi världens ballaste befäl

Link to comment
Share on other sites

,Apr 12 2004, 14:21 ] Oj då, får se till att det inte krockar med sommarjobb ifall jag skulle bli "antagen" till sommarkursen :lol:

Kursen börjar 2 augusti, så det borde inte vara några problem. Hur gammal är du föresten?

2a Aug vid LG? Det är ju samma dag som vi MP/Säkare rycker in.... hmmms =)

Link to comment
Share on other sites

Vi fick gå en oförglömmlig fjällmarch i de Jämtländska fjällen.

Jag fick skjuta prickskyttegevär 90 skarpt :camo:

Men det var bara 17+ som fick prova Kulspruta 58 :(

 

Förövrigt hade vi världens ballaste befäl

Heh, jag ör 17+. :D

Link to comment
Share on other sites

Sökte F7...reservplats :) men man vet aldrig kanske om man har tur.

Ringde runt till nästan alla förband i södra Sverige och det verkar som om jag fick en plats på ING 2. :D

 

/JAS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...