Jump to content

Recommended Posts

• Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Någon som fått svar från LV6? Sökte själv dit men har inte fått något svar än (börjar nästan bli lite orolig). Får man besked även om man inte har blivit antagen, bara så att man vet och inte behöver undra längre?

Det verkar som att det finns flera olika ansökningsblanketter bland annat den som finns på mil.se och där såg jag ingen plats för andra och tredjehandsval, så jag sökte bara till LV6. Någon som vet mer om detta och om numreringen på kurserna som också verkar vara olika på olika papper.

Tacksam för svar/ CfrHGB

Posted

@ensnubbe

Trevligt då får du kanske mig som förman...

Hoppas du trivs lika bra som mig och mina kurskamrater har gjort de senaste 3 somrarna!

Posted
jaaa!!  :/  Fick brev från P4 idag, jag kom med. Fy f*n va skoj det ska bli spännande med studiebesök på Malmen samt K3 också...

Fråga 1: Tror ni man får ta med sina underbara nyligen ingångna FAL Husky high kängor?

Fråga 2: Är "Förevisning av finkalibriga vapen" en förevisning av Eldhandvapen?

Jag är så j*vla glad  :((

svar på frågorna

1: Skulle inte tro det. Visst, du kan ju ta med dem, men skulle tro att befälet säger nej. Jag känner trots allt alla befälen som har kursen

2: Finkalibrigt = alla kalibrar upp till och med 12.7mm, och de svenska eldhandvapnen använder kalibrar inom den intervallen, så svaret är ja. Dock bör tilläggas att det möjligtvis förevisas Kulsprutor av olika slag, som också använder sig av finkalibrig am. dessa är dock inga eldhandvapen. krångligt nog, jag skulle tro det ;) :)

Posted

Ojojoj, då blir du nog utrustad av mig, jag skall nämligen sommarjobba på Lv6 förråd i sommar! Pappa fixade in mig där.....89 kr i timmen...... :D

Posted

:surprise: Det är jävligt bra om du frågar mig!

Hoppas få beskedet om var/när jag ska hämta ut mina persedlar snart. :)

Posted

@simon

89kr/timmen!? inte konstigt att försvaret konkar!

Jag lovar att hålla utkik efter en skum tup som smyger omkring i förådet :lol::)

Posted

Har fått bekräftelse om kurs i Falsterbo i sommar. Insatspluton - stridsteknik. Finns det någon som har gått denna innan eller den är kanske ny för i år ?

Om det är någon som har gått den, finns det något särskilt man kan förstudera inför kursen ? :unsure:

Posted
Grattis ibsen, det tog ett tag men du kom på det iaf...

Jag har en tendens att vara ganska segtänktr vissa stunder. Men i gengäld är jag ett riktigt original. Sen om det är bra eller dåligt är väl en annan femma...

Posted

Sökte I5, AMF4, F20 samt Överlevnadskurs med FBU på Väddö. Kom in på allt utom I5... Kunde inte gå AMF4 för de ändrade datumen... Någon annan som ska till Väddö eller F20 i sommar?

Någon som står som reserv till Ålleberg via FVRF-u?

Posted
jaaa!!  :dong:  Fick brev från P4 idag, jag kom med. Fy f*n va skoj det ska bli spännande med studiebesök på Malmen samt K3 också...

Fråga 1: Tror ni man får ta med sina underbara nyligen ingångna FAL Husky high kängor?

Fråga 2: Är "Förevisning av finkalibriga vapen" en förevisning av Eldhandvapen?

Jag är så j*vla glad  :blink:

svar på frågorna

1: Skulle inte tro det. Visst, du kan ju ta med dem, men skulle tro att befälet säger nej. Jag känner trots allt alla befälen som har kursen

2: Finkalibrigt = alla kalibrar upp till och med 12.7mm, och de svenska eldhandvapnen använder kalibrar inom den intervallen, så svaret är ja. Dock bör tilläggas att det möjligtvis förevisas Kulsprutor av olika slag, som också använder sig av finkalibrig am. dessa är dock inga eldhandvapen. krångligt nog, jag skulle tro det ;) :huh:

Gnälligt tillägg: Kulspruta 90 är personligt eldhandvapen.

• 2 weeks later...