Guest Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Ja, det är sant kolla http://www.pettersson-son.se/spec.asp?nr=184 Priset är följande - Bv 206 personfrakt är 135.000:- + Moms - Bv 206 frakt är 120.000:- + Moms Inte dumt va? Det kan tilläggas att pengarna inte hamnar hos försvaret utan hos ett engelskt företag som köpte batch #1 av fmv i julas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 det låter ju intressant, synd att man inte har de pengarna bara. välkommen till forumet förresten. :thumbs: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 eehum.. det är allvarligt att stjäla ämnen från Blå/Gul, det vet du va? ;) Kul frakt.. De såldes i norrland om jag inte minns fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 22, 2002 Report Share Posted September 22, 2002 Njaa de såldes lite överallt. Det stora flertalet av artiklarna fanns på gamla F13 i maj vid huvud auktionen. (Jag misstänker att den bara var för att få riktpriser för att sedan kunna sälja sakerna dyrt, de begränsade utbudet ganska mycket - auktionerade ut 248 artiklar av totalt ca 2500 - vilket nog drev upp priserna en del) Det finns ganska gott om saker kvar iaf. Förutom bandvagnarna så finns det ett antal TGB 40 från artilleriet kvar. Dessa kostar £13000 för flakvarianten och £15000 för kranvarianten. Dessa kan köpes genom www.Leavesley.com direkt. Det verkar vara en jävla massa vagnar de sitter på iaf, annars hade det ju varit onödigt dyrt att sälja dem på olika platser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StfC Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Det ser nog bättre ut än det är. Jag köpte en BV206 till mitt företag att användas till patrullering av kraftledningar. Det stora problemet uppstod när det skulle registreras i fordonsregistret. Försvaret hade 21 dispenser som upphörde i samma ögonblick som jag tog över vagnen. det blev många turer innan den kunde framföras på vanlig väg. den är ju lite stor att slänga på en släpvagn. Den är nu registrerad som Jordbrukstraktor och får framföras i max 50 km/h samt att man måste ha ett civilt förarbevis på BV. det militära gäller naturligtvis inte eftersom det inte är kronans vagn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StfC Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 PS.! jag fick endast betala 50.000 kr för denna förnämliga vagn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Kolla på www.utskrotningen.com så kan man läsa hur man beter sig för att regga ett fd. "grönt" fordon till civilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Bodin Posted September 23, 2002 Report Share Posted September 23, 2002 Håller inte FM på att skrota reservdelarna till alla BV 206:or? Det kan vara dyrt att ha en i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonte72 Posted September 24, 2002 Report Share Posted September 24, 2002 Dyrt också med ca 10-25 liter bensin per mil. Gammal V6:a med förgasare som varvar 4000-5000 varv under landsvägskörning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts