Jump to content

BV 206 till salu

Guest

Recommended Posts

Njaa de såldes lite överallt. Det stora flertalet av artiklarna fanns på gamla F13 i maj vid huvud auktionen. (Jag misstänker att den bara var för att få riktpriser för att sedan kunna sälja sakerna dyrt, de begränsade utbudet ganska mycket - auktionerade ut 248 artiklar av totalt ca 2500 - vilket nog drev upp priserna en del)

Det finns ganska gott om saker kvar iaf.

Förutom bandvagnarna så finns det ett antal TGB 40 från artilleriet kvar. Dessa kostar £13000 för flakvarianten och £15000 för kranvarianten.

Dessa kan köpes genom www.Leavesley.com direkt.

Det verkar vara en jävla massa vagnar de sitter på iaf, annars hade det ju varit onödigt dyrt att sälja dem på olika platser.

Det ser nog bättre ut än det är. Jag köpte en BV206 till mitt företag att användas till patrullering av kraftledningar. Det stora problemet uppstod när det skulle registreras i fordonsregistret. Försvaret hade 21 dispenser som upphörde i samma ögonblick som jag tog över vagnen. det blev många turer innan den kunde framföras på vanlig väg. den är ju lite stor att slänga på en släpvagn.

Den är nu registrerad som Jordbrukstraktor och får framföras i max 50 km/h samt att man måste ha ett civilt förarbevis på BV. det militära gäller naturligtvis inte eftersom det inte är kronans vagn.