Jump to content

Ett helt annat projekt

Sakkre

Recommended Posts

Här är ett annat redan avslutat projekt, (bild skall komma senare), tänkte på the swedes pbv projekt, men vi höll inte på så länge som de projektet nog kommer att ta.

En korsning av Toyota och Zastava.

Zastava kaross på en Toyota landcruiser ram kortat 90 cm, 5 cyl diesel, 4wd.

Va, är inte det standard? Med tanke på Zastavans framkomlighet i terräng trodde jag alla locals genomfört den planen för länge sen... :)

Men en bild på din kommande skapelse vore onekligen intressant att se.. :)

Här är ett annat redan avslutat projekt, (bild skall komma senare), tänkte på the swedes pbv projekt, men vi höll inte på så länge som de projektet nog kommer att ta.

En korsning av Toyota och Zastava.

Zastava kaross på en Toyota landcruiser ram kortat 90 cm, 5 cyl diesel, 4wd.

TLZastava.JPG

Enligt uppgift från Sakkre så var det 3 personer som arbetade hårt med den; Sakkre, C Tunga Rep och svetsarn.

Ramen är kortad 90 cm så att axelavstånden skulle stämma, En ny karossplatta byggdes med en scaniastol i baksätet som förarstol pga utrymmesskäl.

Torpedväggen är bortrensad och kopplingen hamnade nånstans 10 cm bakom instrumentbrädan.

Bygget är testat i samarbete med grävgruppen på en ombyggd terrängbana på Zlatare.

Man upphör aldrig att förvånas hur bra dessa locals tar sig fram med sina Zastava eller Golf med blankslitna däck på ställen där folk kör fast med terrängbilar...

Edited by RaDet94S

De är CQ gamla om någon undrar, dock lite modifierad. Stog ensam å övergiven vid gäst parkeringen på CV, så reppluton tog över ansvaret över den lilla krabaten, men som med en hel del annat gick de lite annorlunda än vad som var tänkt.

Enligt uppgift från Sakkre så var det 3 personer som arbetade hårt med den; Sakkre, C Tunga Rep och svetsarn.

Ramen är kortad 90 cm så att axelavstånden skulle stämma, En ny karossplatta byggdes med en scaniastol i baksätet som förarstol pga utrymmesskäl.

Torpedväggen är bortrensad och kopplingen hamnade nånstans 10 cm bakom instrumentbrädan.

Bygget är testat i samarbete med grävgruppen på en ombyggd terrängbana på Zlatare.

Hahaha.. vackert! :baskerFN:

Jag bugar mig i ödmjukhet och beundran.. när byggdes denna skapelse egentligen? Tycker mig känna igen den, men ändå inte..

Hahaha.. vackert! :clap:

Jag bugar mig i ödmjukhet och beundran.. när byggdes denna skapelse egentligen? Tycker mig känna igen den, men ändå inte..

Överdelen är den Zastava som QL (CQ) köpte och fixade till (i 2:a Lätta Reps verkstad) under KS06, och sen fick RepPlut KS08 händerna på den av någon anledning som jag inte känner till och fixade till detta bygge... Alltså ett Toyota LandCruiser underrede med en Zastava på...

Då vi kom ner stod den mellan Heimdal å gaten utanför gästparkeringen, en över rekare visste att nyckeln till den skulle finnas uppe på S4 så ja gick helt enkelt dit å fråga om å få överta vårdnaden från MTO som visst hade den å de va inge problem. Sen va den inblandad i de mesta från polisutredningar till att skjutsa fältartisterna upp på scen då dom spela på HF

Vilken (regnr) TLC var det som drabbades av detta öde?

Rullar det fortfarande TLC där nere?

Ser lite ut på bilden som att det slutar på 409 och då är min gissning 13409. Den TLC som vi på rep hade var 13420.

Dom hade inga reservdelar till dom, så efterhand dom paja blev dom skrotade, alla TLC såldes i höstas, så de finns absolut inga kvar.

Gaaah, vad säger du?

Såldes de i Sverige eller nere på Balkan?

det var väl nån lokal skrotfirma som fick köpa TLC:na.. fullt körbara bilar ju!

nä Zastavan var underbar o köra, bara att trycka till på gasen så malde den sig upp för bandvagnsbacken utan bekymmer :P

dessutom som Sakkre påstod så har den figurerat i en polisutredning... hihi men det får Sakkre avslöja varför, men ja var iaf oskyldig.. jag tittade bara på... :huh:

det var väl nån lokal skrotfirma som fick köpa TLC:na.. fullt körbara bilar ju!

nä Zastavan var underbar o köra, bara att trycka till på gasen så malde den sig upp för bandvagnsbacken utan bekymmer  :P

dessutom som Sakkre påstod så har den figurerat i en polisutredning... hihi men det får Sakkre avslöja varför, men ja var iaf oskyldig.. jag tittade bara på...  ,O

Säkert någon som handlade pizza på OOB-stället Tropicana i Laplje Selo......... B)

• 2 weeks later...

jag lyfter tråden igen med ett litet bidrag, eftersom jag inte hjälpte till så värst mycket med Zastava-projektet "Vesslan" så gjorde jag mig samtidigt en egen variant, jag köpte grundmaterielen på det italienska (?) PX:et på KFOR Main och satte igång med firmans sprayfärg "Grön, lågsignatur"

några vita lysdioder där fram och röda därbak så var detta den fränaste skapelse som nånsin rullat up och ner på ingenjörsgatan, speciellt nattetid :P

resultatet:

kfor_car_small.jpg

någon dag sedan kom det till min kännedom att KIMSTER hade under KS05 (?) oxå gjort ett liknande projekt... trevligt sammanträffande!!

:baskerFN::D

Edited by slurry