Jump to content

Lysande exempel...

2Sharp

Recommended Posts

• BlåGul -1

Underbart!

Även uselt stål går att vässa relativt vasst!!!

Vill bara se när någon i svensk TV-shop klämmer sig ordentligt i sin egna asballa träningsmaskin!

Rättvist!

:clap:

• BlåGul -1
:clap: Frågan kvarstår dock: om man inte sysslar med kenjutsu eller liknande, vad ska man med en katana till?? :D

Alla med lite vilja att vara ninja där hemma i kammaren ska väl ha en egen katana! ;)

Ehm.. *kling* AJ!

Dumpa TV-shop-katanan.

:D

Vilken jäkla woodendummy!!!

Man tror inte att det kan finnas så tröga jänkare som den där programledaren, men om man funderar lite till så måste ju varenda en som köper sånt otroligt junk vara om möjligt ännu lite trögare....

Man ryser av olust.

Men samtidigt är det ett riktigt kul klipp!

:clap:

LOL Fu Dahlberg. Har själv funderat på att ta med min Iai-Toh till skyddsvaktsövningar... men bestämnde mig för att vara snäll i stället.

Kvalité eller inte inte, nog had svärdet själ i alla fall. Tänk om alla stackars Katana som blir misshandlade av respektlösa västerlänningar kunde ge igen på detta viset. Jag är imponerad :D

Jag undrar i hur stor utsträckning Japanerna använde svärd i WWII, om det var mest som officersprydnad eller om man faktiskt hade ihjäl folk (Allierade),

vill minnas att jag läst någonstans med förvåning att dom var väldigt flinka med att använda svärdet även under modern krigföring, någon som vet?

Jag vill tro att många hade och använde katanan mot de allierade soldaterna. Dock inte att ha sönder gevärspipor o dyl. då katanan skulle få en riktigt DÅLIG egg efteråt. Men att ha ihjäl vanligt fotfolk var nog ganska vanligt. Om ammon inte funka. :bash:

Nu KAN jag ha totalt fel, då jag läst in mig europeiska WWII.

/Ibsen