Jump to content

Camp Mjölner-skylt?

Recommended Posts

Jag Har för mig att någon av skyltarna begravdes under gravölet på mjölner, stämmer detta?

Ja men det vara bara en symbolisk handling, skylten lades i en grop sen kastade vi loite jord på den, sen sattes just den skylten upp vid CV

Jag Har för mig att någon av skyltarna begravdes under gravölet på mjölner, stämmer detta?

Ja men det vara bara en symbolisk handling, skylten lades i en grop sen kastade vi loite jord på den, sen sattes just den skylten upp vid CV

Och det är just den skylten jag tänker på.

Minns att vi (IA01) tog ner skylten när vi tog över expeditionen och satte upp vår egen! Vad som sen hände med den har jag ingen aning om? Kanske nån på KS04 som har koll för de kom ju senare och åkte senare!! En tanke kan ju ha varit att sätta upp den på mässen? Men där satt det ju fullt med skit som tog upp plats så väsentlig memoria inte fick plats på väggen! Minns bla en always flagga som några hade skrivit sina namn på som satt där!! Samt massor med taffliga namnbricke dekorationer!! Visst ska man smycka med lite trevliga memoria saker men en viss känsla för klass kan man väl ha?

:D

Ps. Zastavan sköttes med ömma händer av repgruppen och finns tom på bild i minnesboken!! Ds.

Minns att vi (IA01) tog ner skylten när vi tog över expeditionen och satte upp vår egen! Vad som sen hände med den har jag ingen aning om? Kanske nån på KS04 som har koll för de kom ju senare och åkte senare!! En tanke kan ju ha varit att sätta upp den på mässen? Men där satt det ju fullt med skit som tog upp plats så väsentlig memoria inte fick plats på väggen! Minns bla en always flagga som några hade skrivit sina namn på som satt där!! Samt massor med taffliga namnbricke dekorationer!! Visst ska man smycka med lite trevliga memoria saker men en viss känsla för klass kan man väl ha?

:camo:

Ps. Zastavan sköttes med ömma händer av repgruppen och finns tom på bild i minnesboken!! Ds.

Zastavan är numera död och skivad... Höger sida (ca 20 centimeter tjock) hänger numera på en av väggarna i repverkstaden med namn på mekanikerna från KS04(?).

Edit: Redigerade min egen klantighet... =)

Edited by RaDet94S

Repplutonen KS 08 korsade en styck Zastava och en TLC.

Blev en riktigt kul offroadmaskin.  :P

Aha.. Finns det bilder?? Låter ju lite intressant.. Skaffade rep en egen Zastava eller fick de QLs Zastava??

Ja har nå bilder hemma av vårt as till bygge, hunddräparn, eller hur lillebror. ska leta reda på dom.

Tror det var QLs.

Kan skicka över bilder så kan du kanske lägga upp dom???

Visst skicka på du så ska jag se vad jag kan göra... Adressen har du ju redan. =)

Förresten, fanns Ivan kvar på KS08?? Alltså den ryska V8an på reps solterass.

För övrigt var jag med och "tillverkade" QLs Zastava....

:clap:

@Larsan:

Minnen väcks till liv.. Dock är den död för alltid numera.. Den stor utan för RL Signal hela KS03, men dog under KS04.

Zastava_RL.jpg

Minnessköld för Reppluton KS02 och KS04. Den Zastava som stod förr tillhörde RL.

CQ gjorde en liknande under KS06...

Zastava1.jpg

CQs Zastava

Zastava2.jpg

CQs Zastava på närmre håll

Edit: La till lite bilder och text... 12952 var en Toyota LC som skrotades under KS06 och Zastavan fick låna skyltarna från den.

Edited by RaDet94S

Körde ni någonsin utanför campen med den? Torde ha sett ganska skoj ut.. :blink:

Mig veterligen kördes den inte utanför CV.

Någon som låg på QL KS06 som kan svara på det??

Den kördes iallafall i Pebbornas "hemvändar"-parad (Tror det var den paraden). Det var rätt roligt å se den stolta soldaten i "skytteluckan" som sträckte lite extra på ryggen när det gjordes honnör för Bat-pappa...

Vår Zastava kördes från camp mjölner till Camp Victoria då RL flyttade dit.. RL1 stod upp i luckan då han ledde kompaniet in på Campen..

Stämmer inte riktigt att RL1 stod i den när han åkte in på Victoria

tanken var att han skulle göra det men dessvärre så vägrade den starta just den dagen...

Har förövrigt en filmsnutt någonstans från okänd Ks mission där dom skjuter ksp från QL:s Zastava

Stämmer inte riktigt att RL1 stod i den när han åkte in på Victoria

tanken var att han skulle göra det men dessvärre så vägrade den starta just den dagen...

Den brakade ihop i Ajvalija, så den enda lösning som stod till buds var att knuffa in den med lastbil... Borde finnas foton på det någonstans.

RL1: "Överste, Bergsmännen anmäler sig, enligt order!", stående i luckan. :unsure: