Jump to content

Uppringd för NBG 08?


xymsa

Recommended Posts

Uppringd igår av ing2 besked kommer efter påsk så jag antar dom normala samtalen börjat nu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

/////////På förekommen anledning så delades tråden om NBG. I den här anmäler ni om ni är uppringda och/eller antagna.

 

/Krook, Blågult Underbefäl/////////

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hela NBG uttagningskommision genomförs i Enköping denna och nästa vecka.

 

Jobbar i huset där de håller till. Blev erbjuden en tjänst igår. Kluven. Har stått i R30-beredskap konstant sedan 040701. Dags för mission.

Edited by Ingbat/I19
Link to comment
Share on other sites

Blev uppringd av Lv6 idag och blev erbjuden en tjänst. Tyvärr är jag lite "out of date" på mitt system så jag blev inte erbjuden den tjänst jag hoppats på. Lutar tyvärr åt ett nej tack från min sida eftersom det finns andra saker jag har på G och som lockar mer än den tjänsten jag erbjöds.

Link to comment
Share on other sites

Fick samtal idag! En lång intervju/information blev det. Ett mycket nyttigt samtal måste jag säga. Jag är imponerad redan nu.

Känns skitkul att man finns med i planerna än så länge.

Hoppas det håller hela vägen. Blir spännande vecka 17!

Link to comment
Share on other sites

Ja då vart man uppringd igår också. Som sagt verkar bli spännande. Men man ska inte ta ut nått i förskott än. Lite grisigt är att jag måste ljuga för min kommande arbetsgivare som jag ska ha under sommaren, Man få ju inte reda på nått förrän vecka 17 som sagt och de vill gärna skicka mig på utblidkning innan sommaren, kommer man med så har man ju blåst dom som fan. Illa det.

Link to comment
Share on other sites

Blev uppringd idag igen till min stora förvåning. :Malaj:

Trodde ju knappt att det skulle ringa en första gång. Hehe.

Denna gång var det IA07. Men eftersom jag är aktuell för ett annat förband, vilket dom även kollade upp med ett kort avbrott i samtalet så blev det inget av det. Men det känns ändå jävligt kul.

Bra för självförtroendet. En morot!

 

Ser ju onekligen ljust ut.

Link to comment
Share on other sites

Uppringd av ett mobil som var kopplad genom Eksjö Garnison, då jag inte var hemma så svarade jag inte.

Suck, hade varit kul att veta vad det ville o så. :Malaj:

Ringde tillbaka, då svarade en kille vid namnet Per, men han visste inte varför det hade ringt hemma hos mig.

 

Well får se om de ringer ingen

 

Nån som vet vad Eksjö garnison har för roll i det hela? har inte fördjupat mig så mycket inom NBG och dyligt...

Edited by Sisu Fräkne
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...