Jump to content

Recommended Posts

Man blir alltid lite orolig när man får brev från OPIL. Särskilt när man glömt att man sökt KS10.

 

Misstänker dessutom att det finns en stor risk för att YOP/ROP ställs in kommande år. Kolla själva: 2.1 Personalförsörning

 

http://www.mil.se/attachments/fortsatt_reformering.pdf

 

... Dessutom är det för sent att ansöka för ett "Green Card" för att gå med i Marin Kåren. Det går åt helvete med skiten!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:navy: Tjena

 

Jag undrar hur mycket saker man får ha med sig till utlandsstyrkan. Någon som vet om det finns datorer som man får använda eller man kanske får ta med sig sin egna??? Är man ledig någon dag i veckan typ helgdag eller nått???

Finns det bredband på camp victoria???

 

 

Tack på förhand/Svesse

Bredband vet jag inte om jag vill kalla det för då det är extremt slött.. Ett antal datorer delar på en (max 2) uppkoppling... Sen kan du ju själv fundera på hur snabbt det är. Dessutom en satellitlänk från CV hem till Sverige.

Visst kan man ta med sig en bärbar burk, men du kan inte/får inte använda den på det nätverk som finns där nere utan enbart som en fristående dator.

 

I övrigt så är det en totalvikt på 60kg som man får ha med sig ner. I den vikten räknas utrustningen man tilldelas in. Kvar blir således ca 5-15kg till privata prylar. Betänk dock att man köper en hel del prylar när man är iväg och ska få hem dem på något sätt.. :/

 

/ Karlsson (KS03, KS06)

Link to comment
Share on other sites

Man blir alltid lite orolig när man får brev från OPIL. Särskilt när man glömt att man sökt KS10.

 

Misstänker dessutom att det finns en stor risk för att YOP/ROP ställs in kommande år. Kolla själva: 2.1 Personalförsörning

 

http://www.mil.se/attachments/fortsatt_reformering.pdf

 

... Dessutom är det för sent att ansöka för ett "Green Card" för att gå med i Marin Kåren. Det går åt helvete med skiten!

Jo det stämmer, det blir ingen YOP eller ROP 2004/2005, men de som går den nu ska i alla fall erbjudas anställning när de är färdiga. Sen får vi se vad som händer 2005/2006.

Link to comment
Share on other sites

Usch, jag höll på att sätta morronmackan i halsen jag fick också samma vita brev idag "din ansökan har inte föranlett någon uttagning", jag fattade ingenting då jag fått flera samtal från min plutch och även fått brev om att jag antagits. Sen vid 2 tiden på jobbet fick jag ett samtal där de sa att mitt brev var skickat av misstag och att jag fortfarande hade kvar min plats.

 

Fu Tangsjö :=o Kontorsråttorna på OPIL

Link to comment
Share on other sites

Jag fick också ett brev från HK där stog det att jag inte var uttagen till KS10 fattade inget

 

Hade missat samtal på mobilen från HK ringde upp då sa dom att det hade blivit fel med utskickningen så dom sa kasta skiten

 

 

3.skplut Sisu-förare :clap:

Link to comment
Share on other sites

Dem jag hittat hittills i tråden som ska ner till Kosovo:

 

Fu Tangsjö SISU-fö 3Skplut 1Grp

Svess SISU-fö 3Skplut

stevooooo 3Skplut 2Grp Sksold/Sjvm

Hallux Sksold/ksp

Brandt Stf C Skgrp

Dna Sksold

Mårten Stabsgruppchef

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag undrar hur det kommer att vara när KS10 sticker ner?

 

Det känns nästan som om allting har börjat om från början igen, fast om man ska se något positivt (?) i det hela, så är det att det här är ett kvitto på att Kfor fungerar. Vi behövs helt enkelt, men man kan ju inte vara kvar där för alltid.

Link to comment
Share on other sites

Det kanske inte bara blir 350 pers som åker ner trots allt.

 

"Statsminister Göran Persson är osäker

på om de svenska trupperna i Kosovo

kommer att dras ner som planerat med

tanke på oron där.

 

Enligt tidigare planer ska de krympas

från 500 man i dag till 350. Det blir

situationen i Kosovo som får avgöra

storleken på det svenska deltagandet,

sade statsministern efter EU-nämndens

möte i dag. "

 

Källa SVT Text-TV

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...