Guest Triggerpuller Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Jag undrar om någon stött på kikare i handeln vilka är utrustade med streckskala motsv de försvarets är utrustade med. Quote
Günther Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 (edited) Inte i handeln men väl på nätet. Springfield Armory säljer kikarsikten med vad dom kallar "mil-dot". Bla den här. *edit* Hmm, kom att tänka på att du kanske menade kikare och inte kikarsikten... Skyller på att det är sent och jag har fått lite sömn. Edited January 13, 2004 by Günther Quote
Guest Triggerpuller Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 Tack för infon i varje fall. Dock är det ju kikare jag är i behov av. Quote
Sir Vival Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 En som jag varit intresserad av är Tasco Offshore OS541 men har inte haft möjlighet att kolla på den "live", så det har fått vara. Quote
Haegg Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 Ett alternativ om du inte nödvändigtvis ska ha en ny kikare är att gå till någon av de större auktionsfirmorna. Där brukar begagnade militära kikare och annan optisk mtrl dyka upp titt som tätt. Sista jag var och spanade sålde de svenska och tyska militärkikare och svenska avståndsinstrument. Quote
SWJ Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 Hittade kronans kikare på ett överskotts lager för 350 kr, helt okay.... MVH SWJ.... Quote
Guest Triggerpuller Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 @SWJ: Vilken modell/typ av kikare. Quote
SWJ Posted January 14, 2004 Report Posted January 14, 2004 Den gummiklädda plutons kikaren. Den med 6X30 i förstoring. MVH SWJ.... Quote
Recommended Posts