Jump to content

ni som vet

dxl

Recommended Posts

personligen så tycker jag det ser ut som att killen kapat ett magasing och sedan skarvat/lött ihop tvåst

E det någon som sett 30skotts mag IRL och kan bekräfta att dom ser ut så här.

Eller e killen som vill sälja det verkligen en idiot.

länk till bild

Jag har sett och använt ett 30 skotts magasin till AK4. Och nej, det ser inte ut så om man köper det.

Dock kan det ju vara bra gjort och fungera i alla fall. Fast det ser ut på bilden som om det inte riktigt har räta vinklar. Sen orkar väl inte en original fjäder mata fram patronerna, om man bara förlänger ett magasin?

Nu kunde jag inte hitta nån sida på nätet, men jag har för mig att det inte är SÅ dyrt att köpa dylika magasin...

/TangoXray

Mannen till vänster ser ut att ha någon form av Mauser.

Observatören verkar ha en AK4OR som modifierats på eget bevåg ser det ut som när man blåser upp bilden.

Nej nu bara skoja jag med er.

Observatörens position ger ju han ett bra skydd. Speciellt med tanke på att fi verkar finnas i den riktningen eftersom prickskytten har sitt vapen i den riktningen.

AK4an är säkert egenhändigt modifierad för det rör sig om SÅ GRYMMA SOLDATER så att tilldelad materiell inte är tillräcklig materiell.

Prickskytte vapnet är i bästa fall en Mauser, i sämsta fall någons älgstudsare.

Edited by 111 SSK bat

Från sidan ifråga:

Det är svårt att bli godkänd för att tjänstgöra i en insatspluton och det krävs dessutom mycket tid samt att man är redo att rycka ut i tjänst när som helst på dygnet vid larm.

Säkerhetskontrollen är rigid och utbildningen är tidvis ansträngande och krävande.

Nja, hur många insatsplutoner stämmer det på egentligen?

• 3 months later...

Men hallå! Kvinnan på bilden är faktiskt medlem av Lottakårens Einzatsamazoner, i full färd med ett undercoveruppdrag! Så var snäll och retuschera bort ansiktet innan du postar såna bilder (passa på att ta bort blåmärket på benet samtidigt!)

Humor (just in case)

:D