Jump to content

Tysk shop


Fu Kjellberg

Recommended Posts

Tufft! :D

 

Kul att se så många olika kammon på samma produkter!

Är det månne Sacorda 330 väv?

 

Man kan tänka sig att två paintball lag borde kunna utrusta

sig kungligt här. Eller kanske flera lag...

 

:banana Jag får ju nästan ryggmärgsreflexen KÖP RUBBET

när ser det här, och då har jag ändå prylar hemma så jag

kan bygga ihop det själv på en eftermiddag...

 

Mäktigt!

 

- - - - -

 

Oj då! Hittade västarna i M-90... Och resten av prylarna...

Dom snickrar jag ju knappast ihop på en eftermiddag...

*skäms lite*

Får väl gå och lägga mig istället.... Hmmm.

Edited by Flak
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Troels@

Tyvärr måste jag hålla med dig ;)

M84 smälter mer in med bakgrunden än M90.

Men jag gillar M90 systemet som uniform. :camo:

 

Det är bara för att de är i en lövskog. M90 är utvecklat för barrskog eftersom sverige till största del är täckt av sådan. Vore underligt om danskarne ej hade lyckats göra kamoflage för lövskog med tanke på att de inte har någon barrskog.

 

Nej, i en riktig svensk tallskog med gott om lingon- och blåbärsris på marken finns det inget som slår M90

Edited by hapazard
Link to comment
Share on other sites

Nej, i en riktig svensk tallskog med gott om lingon- och blåbärsris på marken finns det inget som slår M90

Enligt min blygsamma åsikt så smälter faktiskt gamla m/59 in bättre bland just lingonris och mossa. M90-mönstret smälter också ganska bra in och dessutom i fler miljöer än bara lingonris.

Link to comment
Share on other sites

Har visserligen aldrig sett en m/59 ute i skogen. Men är den inte lite mörk? Kan dock tänka mig att den är suverän mot granris.

 

Du svara ju på din egen fråga "Har visserligen aldrig sett en m/59 ute i skogen." Så bra är den. :clap:

Link to comment
Share on other sites

Va!

Jag som trodde att det berodde på att jag gjorde lumpen 04/05! :camo:

 

lol! :lol:

 

finnarnas mönster smälter bättre in i bakgrunden än M90.

M/59 kan jag inte betygsätta dock...

men i min värld är spräckligt bättre än enfärgat om det är växlande miljöer.

Link to comment
Share on other sites

Enligt min blygsamma åsikt så smälter faktiskt gamla m/59 in bättre bland just lingonris och mossa. M90-mönstret smälter också ganska bra in och dessutom i fler miljöer än bara lingonris.

 

 

Åhh, en uttvättad m/59, det saknas ju bara en "komadroppe" under snoken och sju genomblöta fältdygn på Mässtocka så är man ju i himelen... :camo:

 

Skämt å sido, personligen så gillade jag alltid 59:an...

 

- HvPrsk

Link to comment
Share on other sites

www.ranger-shop.de har mängder med M90 prylar

 

beställ katalogen den är gratis tar 1 1/2 vecka men myket värt att få många trevliga saker för oss MÖPar och myket i M90

Edited by Sandqvist
Link to comment
Share on other sites

www.ranger-shop.de har mängder med M90 prylar

 

beställ katalogen den är gratis tar 1 1/2 vecka men myket värt att få många trevliga saker för oss MÖPar och myket i M90

 

nu var det på sidan som tråden handlar om jag menade.

enda jag hittar där är bilder på utr i M90, men det är allt.

Link to comment
Share on other sites

förresten, vart skall man kolla om man vill hitta prylar i M/90 och M/84?

jag hittar bara svart, olive, flecktarn och wüstentarn :baskerPa:

 

Klicka på "gallery" och sen väljer du helt enkelt vilket camo du vill kolla på.

jo, men det är det enda jag hittade grejjerna på (eller där det överhuvudtaget nämndes M90 eller M/84..

 

dock så svarade SISU så jag tackar för det...

 

hmm, ett multicam set vore najs i julklapp....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Ar det nagon som har kopt deras BDU jacka?

 

c9_1_b.JPG

 

Ar den liknande M90L men med fler fickor eller en US BDU kopia i M90 camo? Hur ar tyget jamfort med M90 el M90L?

 

 

Tjena,

Fick min nya BDU jacka från: http://www.tacgear.de/en/1024/index.htm

Det är en US BDU kopia med med "rätt" cammo tyg, med knappar till fickor i stället för kardborre osv....

 

så den är överlag schysst, men man önskar ändå en del förbättringar, så som flärpar som håller upp ärmarna, gradbeteckningsflärp, kardborre vid handlederna om man kan sy bra kan man säkert modda den till en M90L.

 

Gordon på tacgear kan ta fram en M90L kopia, men minsta order är 300 st, men med lite påtryckning kanske han kan ta fram dom ändå...så "spread the word"!!!!:

 

"Unfortunataly we are not able to manufacture a copy of the summer shirt. The BDU copies I sell are not our (www.tacgear.de) products. They are made by our partner companie and they must have a minimum quantity by 300 shirts."

 

All the best from Germany

Gordon

Link to comment
Share on other sites

Ar det nagon som har kopt deras BDU jacka?

 

c9_1_b.JPG

 

Ar den liknande M90L men med fler fickor eller en US BDU kopia i M90 camo? Hur ar tyget jamfort med M90 el M90L?

 

 

Tjena,

Fick min nya BDU jacka från: http://www.tacgear.de/en/1024/index.htm

Det är en US BDU kopia med med "rätt" cammo tyg, med knappar till fickor i stället för kardborre osv....

 

så den är överlag schysst, men man önskar ändå en del förbättringar, så som flärpar som håller upp ärmarna, gradbeteckningsflärp, kardborre vid handlederna om man kan sy bra kan man säkert modda den till en M90L.

 

Gordon på tacgear kan ta fram en M90L kopia, men minsta order är 300 st, men med lite påtryckning kanske han kan ta fram dom ändå...så "spread the word"!!!!:

 

"Unfortunataly we are not able to manufacture a copy of the summer shirt. The BDU copies I sell are not our (www.tacgear.de) products. They are made by our partner companie and they must have a minimum quantity by 300 shirts."

 

All the best from Germany

Gordon

 

 

Hur ar cammo fargen jamfort med en vanlig M90 uniform? Ser det likadant ut eller ar nyanserna helt olika (som man har sett pa vissa icke M-markta klader)

 

Mer foton skulle ocksa uppskattas!

 

mvh,

Coolhand

Link to comment
Share on other sites

Ar det nagon som har kopt deras BDU jacka?

 

c9_1_b.JPG

 

Ar den liknande M90L men med fler fickor eller en US BDU kopia i M90 camo? Hur ar tyget jamfort med M90 el M90L?

 

 

Tjena,

Fick min nya BDU jacka från: http://www.tacgear.de/en/1024/index.htm

Det är en US BDU kopia med med "rätt" cammo tyg, med knappar till fickor i stället för kardborre osv....

 

så den är överlag schysst, men man önskar ändå en del förbättringar, så som flärpar som håller upp ärmarna, gradbeteckningsflärp, kardborre vid handlederna om man kan sy bra kan man säkert modda den till en M90L.

 

Gordon på tacgear kan ta fram en M90L kopia, men minsta order är 300 st, men med lite påtryckning kanske han kan ta fram dom ändå...så "spread the word"!!!!:

 

"Unfortunataly we are not able to manufacture a copy of the summer shirt. The BDU copies I sell are not our (www.tacgear.de) products. They are made by our partner companie and they must have a minimum quantity by 300 shirts."

 

All the best from Germany

Gordon

 

 

Hur ar cammo fargen jamfort med en vanlig M90 uniform? Ser det likadant ut eller ar nyanserna helt olika (som man har sett pa vissa icke M-markta klader)

 

Mer foton skulle ocksa uppskattas!

 

mvh,

Coolhand

 

Om jag hade den på mig skulle folk i ögonvrån tro att det var en 90L, inget fel på nyanserna i cammon, men som du vet har ju vi också olika "färger" på olika årgångar av m90.

 

Jag vet vad du menar, men här var det inget sånt, "dåligt" m90 tyg plagiat, med konstiga bruna fält eller färger som flyter in i varandra eller liknande.

 

På bilderna ser dom ljusa fälten lite mysko ut...inte så i verkligheten.

Om jag lade min m90 jacka bredvid, skulle den sticka ut bara för att den är sprillans ny , är lite ljusare, osliten och glänser lite :)

Edited by I22 Vargen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...