Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag fortsatte som (civilanställd) instruktör för nästa årskull på TolkS.

Som tolk, särskilt om man är bosatt i Mälardalen, har man också goda möjligheter att få vara med som figurant i diverse spännande militära övningar, vilket jag länge gjorde (även om det var ett tag sen nu).

Posted
grabbar livet börjar när man muckar, banka in det i era stridspitthuvuden  :sniper:

Grattis Texgore du har just lyckas med att tappa respekten från alla på forumet :rocketl:

Posted
grabbar livet börjar när man muckar, banka in det i era stridspitthuvuden  :((

Kan hålla med om första delen av inlägget till rätt stor del. Efter muck, har man rest, varit BFA, flickvänn och förhållande som kan räknas i år- inte dagar, pluggat, jobbat, flyttat etc. Men tycker nog att jag hade ett liv innan vpl, under vpl undrar man ibland :(

/ARN som lever livet :baskerHV:

Posted
Ja vad gjorde man

1. Söp upp muckarbidraget :((

2. Sökte jobb.....länge

3. Gick med i HV hurra  :wub: en uniform igen

4. Började som väktare hurra en uniform till  :((

Byt ut punkt 1 mot "Saknade allt och alla, var totalt missanpassad till civilt liv, söp upp delar av muckbidraget på muckresan, snarare gravöl än för att fira"

Posted

hoppas den dagen då mucken närmar sig att man har ett intagningsbesked till Mhs och en FOK att bedriva sommaren....för mucka totalt...vill jag inte än på lång tid...

NordicFear

Posted

Flyttkarl

Dörrvakt

Personlig Assistent

(Låga intelligens krav, höga styrke och röstkapacitet krav, perfekt för en NSKY gruppchef)

Har precis börjat med hemvärnet. Har inte fått komma ut i fält än men har stora förhoppningar med tanke på att i stort sätt alla andra på kompaniet verkar vara jägare eller liknande.

MEN FY FAN VAD JAG SAKNAR DET VETTIGA HELTIDSLIVET I M-90!!!! :/

Posted

Tja...

Först var det mest mörkt.

Sen försökte jag infiltrera det civila samhället, anpassa mig och bli en vanlig medborgare.

Det gick inte bra, så för ett par år sedan gav jag upp, gick med i hv och lät min militärfetichism blomma ut till fullo.

Så nu mår jag bättre, förutom att jag fortfarande ångrar att jag lät mig själv övertalas till att mucka av dåvarande flickvän... :/

Posted

Hmm har ju faktiskt varit i de civila mörkret i 7 månader nu, och det har väl varit både uppåt och nedåt. Men vad har man egentligen hunnit med...

Fram tills nu

1. Muckade 11:e april

2. 3 veckor ledigt

3. Åkte till Australien med 2 kompisar

4. Sommarjobbade lite (var tvungen att testa mitt C körkort som FM bjöd på)

5. Slappar (fram tills nu B) )

Framtiden

6. Hitta jobb

7. Gå introduktionskurs till Hemvärnet (mars)

8. Börja studera

Posted

Muck -> Ledig 2 dar (Lör-Sön) -> Högskola (började en vecka försent t.o.m).

Så ser det ut just nu, men något mer(i det gröna) måste det bli känns det som.

Posted

:wub: Grät som fan 8-/ tils polarn sa till mig att söka

till familjen 2 HV samt till FBU och där är jag nu och trivs som fisken i akvariet

men hade hellre varit på misson för misson allså 8-/

:wub::D Livhusaren

Posted

Grät-åkte till grekland-spenderade MYCKET tid på forumet-söp upp muckbidraget-jobbar(de) som badvakt-fick jobb som väktare-gick med i HV!

Har sökt allt som går att söka utom som yoff. Hatar det civila mörkret! :)

Posted (edited)

Började bli intresserad av försvaret/det militära i slutet av utbildningen, gjorde lumpen först "bara för att". Muckade, började sommarjobbet på laxodlingen helgen efter, jobbade 65h/h vecka i 10 veckor och började sen på högskolan. Dataekonomiska programmet i jönköping. Nu sitter jag bla. och surfar runt här och läser på diverse andra sidor om det militära mellan studierna.

Söker också extrajobb som väktare här, så om det är någon som vet? ;)

Edited by 1228
Guest Dreaden
Posted

Man får väl bli en son MÖP som möjligt gå med i Hv Fbu och andra frivilihets realterade oragnistationer :D