Jump to content

Recommended Posts

Guest TjF

Satt o läste lite på Aftonbladet hemsida och hittade detta!

Bootcamp - träna som militären

Du har säkert sett dem på film - amerikanska soldater som pressas till det yttersta i leran ute på hinderbanan, eller som tvingas göra armhävningar på knogarna.

Nu har den tuffa träningen bootcamp kommit till Sverige - fast i lite snällare form.

övningar i bootcamp - och i verkligheten

1. Armgång i ribbor - som att ta sig över en flod på stockar.

2. Kravla över golvet - som att ta sig genom gyttjan utan att få vapnet fuktigt.

3. Dra en kompis över golvet - som att hjälpa en skadad soldat över ett minfält.

4. Åla på rygg - som att krypa på rygg under låg taggtråd.

5. Lyfta en kompis och bära honom eller henne på ryggen - som att bära en sårad soldat.

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/...,157361,00.html

"kräla i äkta gyttja"

Att gå en boot camp för "skojs skull" låter ju sjukt. Är glad att jag överlevde min......skumma människor. ???

Att det sedan skrivs in under "hälsa" gör ju saken lite smårolig

Det kanske inte riktigt är samma stuk på den Boot Camp'en som du hade LRRP  ;)

haha! "kräla i äkta gyttja"

Kan se framför mig när kärringarna sitter hemma vid kaffebordet: "ååå! förstår ni, jag och Agda var ute i helgen å krälade i äkta gyttja! det var såååå roligt" :D

LRRP, hur mår du? Starta en sådan här tråd.. :D

Träningsformen "boot camp" som de håller på med lär ju vara enormt nyttig, det kan du säkert intyga själv LRRP. (de håller det nog på en annan nivå) Sedan tyckte jag mig se lite konstiga saker där som "släpa en skadad över ett minfält" och "åla på rygg under taggtrådshinder". Eller hur var de?

:)

Sedan vore det väl häftigt om de fick med tant Olga och Tant Gertrud p ådet där, så de efteråt går hem och sätter sig med virkning och dricker te, samtidigt som de diskuterar om det inte var kladdigare i diket den här gången än förra.  :D

jag kan tänka mig följande nyhet om en vecka :

TANT AGDA BRÖT RYGGEN NÄR HON GJORDE HÄLSOTIPS FRÅN AFTONBLADET

den 85 åriga agda bröt sin rygg när hon  skulle göra en av övningaran från aftonbladets hälsa site..

detta skulle isf stå i expressen följt av ett reportage i kalafakta lr tv3:s motsvarighet (tror de heter "folkhämmet" )

men va vet ja... ja e ju bara menig

sm i flest inlägg kommer att hållas från och med nu tills det att jag har fläst innlägg.

"tvingas göra armhävningar på knogarna."

Gud bevare mig.

Nej, tacka vet jag armhävningar (böjsträck) med knäna i. Inte fullt så jobbigt som dom "vanliga". För det e väl ingen som göra såna nuförtiden...väl?

;)

Man kan variera lite faktiskt, ena gången på knogarna, andra gången på fingertopparna och nästa med handflatorna vända innåt, det river gött de!

Har man helt gått ifrån push-ups med klapp?

Läste om en bisarr träningsform i New York. Där var det riktiga boot camp instruktörer som körde stenhård träning med folk. Dom fick börja vid 5-6 tiden på morgonen och träna tills dom var svimfärdiga, oavsett väder eller dag. Innan dom började fick dom skriva på ett papper där det stod att instruktörerna fick hämta dom från deras hem med våld om det skulle behövas.