Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dom flesta vet nog varför annars kan jag lite kort säga att jag och mitt "team" är intresserade av göra en modell/texturer men behöver bilder på cyklen, ju fler dessto bättre och bland alla MÖP:ar här skulle jag bli förvånad om inte någon har en i sin ägo.

Posted

Jag har en rostig en utan styre som står 24 kilometer i den riktningen (pekar mot söder med hela handen).

Den har varit funktionsoduglig alldeles för länge tyvärr.

Posted

Jag kan ta ett par på min cykel, dock är inte handtagen orginal men det kanske inte gör så mycket? Hur många kort behöver du? Vinklar etc?

Posted

Jag har forsokt hitta en att kopa jattelange - vet nagon var man kan hitta en i nara nyskick? Naturligtvis malad i kronans grona...

Posted

GranQ nu har jag laddat upp 52 bilder på cykeln, bild nummer 28 kom 2 ggr pga skitmodem, ena blev nog bara halv

Posted
Jag är inte helt kanonsäker, men heter inte företaget Kroncykel ?? :huh:

:tveka:  xteam

Kronan Cykel - återfinns på http://www.kronancykel.se/

Måste bara påpeka att Kronan Cykels cyklar har inget att göra med de cyklar som funnits i försvarsmakten. Dom har bara tagit efter utseendet av de gamla hederliga militärcyklarna men kvalitetsmässigt så ligger dom ljusår ifrån "orginalen". Det är en vanlig missuppfattning att folk tror att det är "riktiga" militärcyklar som Kronan Cykel tllverkar. Min erfarenhet av Kronan Cykel är att deras cyklar är skit som rostar och går sönder. Orginalcyklarna som FM har använt var så vitt jag vet av märket Monark. Hade en sån en gång i tiden men den blev givetvis stulen av någon tattare som inte kunde hålla fingrarna i styr.

• 3 weeks later...
Posted
//...Dom har bara tagit efter utseendet av de gamla hederliga militärcyklarna men kvalitetsmässigt så ligger dom ljusår ifrån "orginalen". Det är en vanlig missuppfattning att folk tror att det är "riktiga" militärcyklar som Kronan Cykel tllverkar. Min erfarenhet av Kronan Cykel är att deras cyklar är skit som rostar och går sönder. Orginalcyklarna som FM har använt var så vitt jag vet av märket Monark...//

Är en stolt innehavare till en Kronans cyckel och kan bara tala gott om den. Jag har själv haft en Moutain Bike (av okänt märke), en Monark och en Cresent. Alla har jag köpt nya. På samtliga cyklar har pedaler och pedalarmar (eget ord) gått av efter varierande lång tids användning. En hel del ekrar har också fått sätta livet till under årens lopp.

Kronans cyckel har jag haft i tre år och det enda problemet jag haft var en punka. Rosten har jag inga problem med och den fungerar helt OK trots att jag inte vårdat den nämnvärt.

Posted
TGAC, det mest fulländade transportmedlet som Försvaret har!

( TGAC=TerrängGående Attack Cykel )

Enligt helt obekräftade uppgifter finns cykeln i två modeller:

TTAC= Tung TerrängGående Attackcykel och

LTAC= Lätt TerrängGående Attackcykel.

Skillnaden påstås vara att TTAC har handbroms medan LTAC saknar dito.

/OT