imint Posted September 14, 2003 Report Posted September 14, 2003 vicken jävla pajsare.pajsarn Det verkar ju inte vara så långsökt. Som hängiven R/C flygare så ser jag inga större problem, inte med den budgeten. Tack för tipset, den sidan skall jag hålla koll på...
panzerkampfwagen Posted September 14, 2003 Report Posted September 14, 2003 Skulle skriva ett inlägg, men tänker använda min tid till att beställa litet diverse mtrl från Clas Ohlson... Bygga missil? Vaddå? JAG?! Mkt soft, men som sagts tidigare. Vilka pajsare...
Kapten krycka Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Kan ju kanske vara bra att kunna om grannarna blir för jobbiga. Annars kan man ju släppa in ungarna de brukar ju kunna ställa till med ett bomb nedslag.
Guest Lt. Payne Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Såna här killar SKRÄMS.. Hittar vi såna sidor så hittar säkert såna som har andra värderingar det också. En kryssningsmissil för under 50.000:- ? Kan inte bli svårt att skaffa sponsorer för att bygga ett antal såna. Ett skräckscenario är att militanta veganer eller nynazister laddar den med för ändamålet lämpligt vapen (sprängämnen, senapsgas..) och leder in den över stockholm. Finns ju inget skydd mot detta vapensystem.
Skuggan Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Såna här killar SKRÄMS.. Hittar vi såna sidor så hittar säkert såna som har andra värderingar det också. En kryssningsmissil för under 50.000:- ? Kan inte bli svårt att skaffa sponsorer för att bygga ett antal såna. Ett skräckscenario är att militanta veganer eller nynazister laddar den med för ändamålet lämpligt vapen (sprängämnen, senapsgas..) och leder in den över stockholm. Finns ju inget skydd mot detta vapensystem. det är nog det hotet han tänkt bevisa att det finns och att ingen är beredd på det.
Forumsledning henke Posted September 15, 2003 Forumsledning Report Posted September 15, 2003 HEl skön gubbe kolla hans andra projekt, jet propulsion engine, etc,etc. Det är helt klart den morfar/farafar man vill ha när man skall bygga lådbil eller mer våghalsiga projket när man är ung. Henke som tänker på sina misslyckade projekt att bygga både ubåt och helikopter av det skrot jag i månader samlat ihop vid 5-års ålder.
xteam Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Jag upphör aldrig att förvånas av Amerikanare xteam
imint Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Jag upphör aldrig att förvånas av Amerikanare xteam Jag håller helt med dig i sak, men jag undrar vad det har med den här killen att göra. Han är ju Nyazeeländare
5526 Viktor Ludvig Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Jag håller med henke! fytusan vad fränt att ha haft en dylik farfar/morfar under ens uppväxt!! lådbilar i all ära.. men en pulsjet!! /5526
JAS Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Ett skräckscenario är att militanta veganer eller nynazister laddar den med för ändamålet lämpligt vapen (sprängämnen, senapsgas..) och leder in den över stockholm. Finns ju inget skydd mot detta vapensystem. Robotsystem 77 HAWK (RBS 77) är i dag Sveriges enda luftvärnssystem inom kategorin medeldistans med en maximal räckvidd på 40 km. Uppgiften är att skydda högt prioriterade mål från flyganfall. En bataljon är direkt avsedd för att skydda Stockholm från kryssningsrobotar och attack-/bombflygplan. Gissa var jag hittade denna infon....
Fk Fjellman Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Det är i USA totalt förbjudet för en privatperson e.dl att bygga en raket med någon form av styrsystem.... //Sgt FJellman
Erik_G Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Ett skräckscenario är att militanta veganer eller nynazister laddar den med för ändamålet lämpligt vapen (sprängämnen, senapsgas..) och leder in den över stockholm. Finns ju inget skydd mot detta vapensystem. Robotsystem 77 HAWK (RBS 77) är i dag Sveriges enda luftvärnssystem inom kategorin medeldistans med en maximal räckvidd på 40 km. Uppgiften är att skydda högt prioriterade mål från flyganfall. En bataljon är direkt avsedd för att skydda Stockholm från kryssningsrobotar och attack-/bombflygplan. Gissa var jag hittade denna infon.... Och dessa förträffliga lvrobotar är förstås grupperade runt vår huvudstad och stridsberedda 24/7/356 för att skydda oss från attacker av hembyggda kryssningsrobotar etc? Jag tror inte poängen är att kryssningsrobotar är omöjliga att skjuta ner. Jag tror att en 40mm LV-pjäs, LvKv, Rb 70/90 skulle kunna klara av det också i mer eller mindre gynnsamma fall. Eller en rote Gripen.. (Kunde Spitfires redan -44 så..) Saken är väl den att vi är totalt oförberedda på en sådan attack. På samma sätt som vi är totalt oförberedda på att nyckelpersonal i regeringen kan bli nersablade mitt framför ögonen på shoppare mitt i centrala Stockholm. /E
imint Posted September 15, 2003 Report Posted September 15, 2003 Det är i USA totalt förbjudet för en privatperson e.dl att bygga en raket med någon form av styrsystem.... //Sgt FJellman Jösses...då känner jag flera individer i det stora landet som bryter mot den lagen
knaZen Posted September 18, 2003 Report Posted September 18, 2003 Verkar vara kul att ha sin aldeles egna missil. men jag saknar begåvningen, skulle sluta med att jag blev uppplockad av en brandman och lagd i en svart sopsäck.
JAS Posted September 18, 2003 Report Posted September 18, 2003 @Erik Självklart, det var inte det jag menade...jag ville bara visa att de går att bekämpa dessa vapen...men att de fortfarande utgör ett stort hot är det ingen tvekan om!
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.