ollevarm Posted September 4, 2003 Report Posted September 4, 2003 (edited) Hej för en tid sen deltog jag, honkenhombra och D-G i FBU-kursen fria kriget. Där träffade vi på en Kn E som tydligen har varit på K3 i hundra år. Denna fantastiska Kn E gorde sig odödlig på bara två dagar på kursen genom att berätta om när han karlsson och johasson kippte 20 flygförare från F10 men en mina när dessa åkte minibuss, samt att D-G och honkenhombra fick en utskällning om att inte lämna kvar Kn E snören i skogen. Han fällde även förljande bevingade komentar under utblidningen hur man gör slagtändarpålar. "Fria kriget är svårt, därför måste vi improvisera hon hitta andra saker som vi kan döda med" Finns det någon K3:are som känner igen denna underbara Kn och kanske kan dela med sig av fler historier. Edited September 4, 2003 by ollevarm Quote
BlåGul -1 9x19 Posted September 4, 2003 BlåGul -1 Report Posted September 4, 2003 Och frågan var....? EDIT: Tack! Kommer frågetecknet nästa vecka? Quote
RANGERTEDDY Posted September 4, 2003 Report Posted September 4, 2003 OK, kunde du förtydliga din fråga en aning så att även jag fattar. Du kan ju PMa Hans hela efternamn, så kanske man vet vem det e... Jag tänkte själv va med på en Jägarövning i sommras men det blev inte av, tyväär..... Jag ville ju så gärna MvH RT Quote
Nemo Posted September 4, 2003 Report Posted September 4, 2003 (edited) Edited January 16, 2004 by Nemo Quote
ollevarm Posted September 4, 2003 Author Report Posted September 4, 2003 nej tror inte det, Kn E var nog kring de 40 och normalt byggd Quote
D-G Posted September 4, 2003 Report Posted September 4, 2003 Har PM:at Rangerteddy och förtydligat Ollevarm! Du är ju så oklar och hemlighetsfull att om Kapten skulle sett dig skulle du få springa till Uddevalla och tillbaka, bara som bestraffning ;) Quote
TheStroyer Posted January 15, 2004 Report Posted January 15, 2004 Vad är en smlingsskvadron? på min inkallelseorder stod det, Enhet: Samlingsskvadron. Quote
Jonas Posted January 15, 2004 Report Posted January 15, 2004 Det finns ju hur mycket som helst att berätta om "bevingade" ord från K3 och andra regementen men jag antar att dessa bevingade ord återanvänds ganska friskt. "Smärta är när vekheten lämnar kroppen". "Allt som inte dödar härdar". (Används troligen över allt) Quote
FkN Posted January 15, 2004 Report Posted January 15, 2004 "Smärta är när vekheten lämnar kroppen". aka "Pain is weakness leaving the body" © US Marines Quote
TheStroyer Posted January 21, 2004 Report Posted January 21, 2004 jag frågar igen: Vad är en smlingsskvadron? på min inkallelseorder stod det, Enhet: Samlingsskvadron. Quote
Ivar_Artilleri Posted January 21, 2004 Report Posted January 21, 2004 "Allt som inte dödar härdar". eg. "Det som inte dödar mig, gör mig ännu starkare." Upphovsman: Friedrich Nietzsche, typ filosof liksom. Quote
KB Petersson Posted January 21, 2004 Report Posted January 21, 2004 Samlingsskvadron: Alla 10mån soldater på K3 rycker in och genomför samma GSU på den såkallade samlingsskvadronen. Under GSU:n kommer det visa sig vilka som är bäst lämpade för de många olika befattningarna på DivUND och LBB. När befattningsskedet börjar så kommer du tillhöra t.ex Östra Nerike Skvadron(DivUND). Quote
TheStroyer Posted January 23, 2004 Report Posted January 23, 2004 Ok tack så mycket. Får man inte alls vara med och bestämma lite grann var man vill hamna; LBB eller DivUnd och sen grk, robot eller luftburen plut tex?? Quote
Henningsson Posted January 23, 2004 Report Posted January 23, 2004 Det finns ju hur mycket som helst att berätta om "bevingade" ord från K3 och andra regementen men jag antar att dessa bevingade ord återanvänds ganska friskt. "Smärta är när vekheten lämnar kroppen". "Allt som inte dödar härdar". (Används troligen över allt) eller varför inte : "Smärta är en högre form av njutning" Quote
KB Petersson Posted January 24, 2004 Report Posted January 24, 2004 (edited) Jovisst! Du kommer få lämna in önskemål, om det är en befattning som många söker, t.ex prickskytt så kommer du få genomföra ytterligare tester för att se om du verkligen har "det" som krävs för den tjänsten. Summa summarum: Du får söka vilken befattning du vill, men befälen bestämmer vilken du får! Lycka till! Edited January 24, 2004 by KB Petersson Quote
TheStroyer Posted January 24, 2004 Report Posted January 24, 2004 Hoppas att jag hamnar i en luftburen pluton i LBB. Jag vill helst inte släpa runt på en tung grk eller robot Quote
Recommended Posts