Jump to content

Handskydd med vapnelampa

Guest Gone_crazy

Recommended Posts

Guest Gone_crazy

Är det någon som vet om handskydd med vapenlampa till AK5:an är ett prov eller inte. Vi som kör stadsskytte vill ha detta men får förklaringen att det bara är ett prov... :sneaky2

Vet ej om det är planerat inköp i större mängder och därmed ute på prov osv.

Om jag inte är helt ute och cyklar så använder väl MP detta handskydd iaf, trodde faktiskt att SSK hade det också, men tydligen inte.

Sen så har/hade vissa enheter i utlandsstyrkan denna, vissa sökgrupper, eller iaf min... och ett antal soldater i utlandsstyrkan har köpt egna, inte helt riktigt kanske... :)

Hej ! Vi har haft uppe det på forumet innan om handskydd med vapenlampa.

Lampan till ak5 har m-nummer M4800-514029.

Har funnits i minst 5 år så det är nog inte på prov längre.

Finns även ett handskydd till ak 4 men har inget m-nummer vad jag vet.

Företaget som tillverkar handskydden heter Arma-Tech och ligger i Kungsbacka. Hoppas du blev något klokare :)

vart fan är LD när han behövs?! Han la ju in bild på det där ett par gånger tror jag..

Men t.o.m. jag hittade en. Testa att leta på http://www.SoldF.com innan du frågar nästa gång. ;)

s_ak5_vapenlampa.jpg

"Handskydd för vapenlampa

Det finns ett speciellt handskydd i vilket man kan fästa en lampa. Används framförallt av Stadskyttesoldater och vakter/insatsplutoner. "

Guest Gone_crazy
vart fan är LD när han behövs?! Han la ju in bild på det där ett par gånger tror jag..

Men t.o.m. jag hittade en. Testa att leta på http://www.SoldF.com innan du frågar nästa gång. ;)

s_ak5_vapenlampa.jpg

"Handskydd för vapenlampa

Det finns ett speciellt handskydd i vilket man kan fästa en lampa. Används framförallt av Stadskyttesoldater och vakter/insatsplutoner. "

Fast där står ingenting som ger svar på min fråga, dvs. om det är ett prov el. inte

Jag var i kontakt med dem, tyvärr saluför dem inte vapenlampa till AK4 längre. :(

Hitta en minneslapp där jag har skrivit ner ett annat nummer till dem, 0300-30061. Tror att de var deras nya nummer  :)

Guest Gone_crazy
När jag var i Kosovo sålde de handskydd med lampa för 649DM på Pxet, kändes lite märkligt...

Så om jag förstår det rätt kan man alltså köpa handskydd med lampa för egna pengar? Men är det ok att montera det på AK5:an "bara så där"?

Så om jag förstår det rätt kan man alltså köpa handskydd med lampa för egna pengar? Men är det ok att montera det på AK5:an "bara så där"?

HAHA!!! Ja gör det =) Montera på ett och ställ upp med det inför nästa "visitation före lösskjutning" :P

Då kan jag lova dig att det blir liv i luckan.

Självklart kan man inte bara köpa delar å montera på. Tycker nästan det säger sig självt lite va? :D

Ah, det borde väl du veta Doyle... som har gjort så många utlands-missioner...skämt åsido....

I sverige får du naturligtvis inte utrusta ditt vapen på eget bevåg....men ingen hade säkert märkt det där nere...såg en "häftig" kille i kosovo som hade monterat granat-tillsats på AK5B...såg la sådär ut.....Det är bara showoff...

Ah, det borde väl du veta Doyle... som har gjort så många utlands-missioner...skämt åsido....

I sverige får du naturligtvis inte utrusta ditt vapen på eget bevåg....men ingen hade säkert märkt det där nere...såg en "häftig" kille i kosovo som hade monterat granat-tillsats på AK5B...såg la sådär ut.....Det är bara showoff...

...och sen kan man alltid toppa det med laserpek och den amerikanska magfickan för kolven...

Hade inte DQ1(2?) KS03 (du borde sett honom pansardvärg) en AK5 som såg ut ungefär så? Nåt eget sikte och diverse annat knep å knåp...

ok! Jag uppfattade det som om Gone_Crazy frågade om man kunde montera på det på sitt vapen här hemma under värnplikten eftersom han ligger inne. Å det hade juh vart lite småtokigt om man gjorde det :)

(Ska läsa lite bättre nästa gång :P )