Jump to content

Terminator 3

RaVeN

Recommended Posts

Guest J-Star

Såg den igår. Bra action... skitkul humor ("Talk to the hand!")... men ack så mycket hål i storyn. De har pajat en bra historia.

/J

Undrar hur stor chansen är att michigans civilförsvar använder sig av en frekvens som ger dem möjlighet att prata direkt med presidentens atombombskyddsrum...:lol:

Eller att nån fortfarande använder sig av en 30 år gammal kda (motsvarande).

fast det är ju klart, det är ju civilförsvar vi snackar här... de har nog inte tillgång till nåt nyare 8-/

jänkarnas nationalgarde ~ amerikanska Hemvärnet, eller hur?

Nationalgardet har egna stridsflygplan!

De har nog tillgång till nåt nyare....

National Guards är lite annorlunda mot hemvärnet. Varje delstat har sitt eget lilla försvar i from av National Guards. De ligger inte under Pentagon och därför förs vissa saker över från försvaret till gardet för att de inte skall finnas med i försvarets redovisningar. Så som B-1B som inte tjänstgjorde mer än något år i försvaret men finns kvar i Air National Guards. De flesta tankflygen ligger också plaserade på det viset och alla kvarvarande F-15, samt mycket annat som kan vara bra att ha. Det var Air National Guard som bombade i gulfen under Gulf War - Part 1.

Jag träffade några killar från den squadronen (128 Bomb Squadron - Georgia Bones, kallades Desert Bones där nere) när jag deltog i Leuchars Air Show 2000. De förklarade lite hur det fungerar.

Personalmässigt så är det som hemvärnet för ungefär hälften. De flygande har ganska mycket mer tjänstgöring av förståliga skäl och är typ halvtids anställda. Killen som var vapen operatör på den maskinen som var i Scotland (det är två piloter, 1 vapen operatör och 1 motmedels operatör ombord) var också manager för Toys 'R Us i Atlanta. :D Han sa att det var mest leksaker i båda yrkena.

Jag träffade några killar från den squadronen (128 Bomb Squadron - Georgia Bones, kallades Desert Bones där nere) när jag deltog i Leuchars Air Show 2000. De förklarade lite hur det fungerar.

Min syrra tjanstgor pa RAF Leuchars...

Det finns det visst; RAF har fyra-fem stycken i tjänst, så vitt jag vet. Tre av dem (plus en från Tyskland) var pa Farnborough förra sommaren.

Främst flyger de förstås Tornado från Leuchars, men syrran har även fått flyga Grob (skolflygplan) och helikopter. Lyckost.

Naturligtvis ska jag söka till UAS i höst....

Det finns det visst; RAF har fyra-fem stycken i tjänst, så vitt jag vet. Tre av dem (plus en från Tyskland) var pa Farnborough förra sommaren.

Främst flyger de förstås Tornado från Leuchars, men syrran har även fått flyga Grob (skolflygplan) och helikopter. Lyckost.

Naturligtvis ska jag söka till UAS i höst....

"30 June 2003"

"The go-ahead for delivery of the first Typhoon aircraft to the RAF was announced today by the Defence Secretary, Geoff Hoon."

"triggering the process of accepting individual aircraft into service "

Ok, du kan ha rätt, litegrann, men det är max 2-3 plan. Och inga plan har varit i "tjänst" före sista juni. kollade runt lite, den sista Juni i år, en månad sen alltså, så accepterades planet som klart av staten. Och leverans tillverkning kunde börja. De plan som du sett innan har förmodligen ägts av tillverkaren, ungefär som när SAAB visade upp gripen i FV-kostym lång innan FV fått några plan. Brittiska Eurofighter Typhoon i operativ tjänst lär dröja till 2005.

http://www.raf.mod.uk/news/news_jun03_17.html

Alldeles riktigt, jag anvande en aningen losare definition av "i tjanst". Skillnaden ar ju att Qinetiq o dyl ar statliga, sa man kan fortfarande kalla det "i tjanst". RAF har haft flera i tjanst ett tag for traning och prover, men du har ratt i att "the production model" har bara nyligen kommit i tjanst.

Alldeles riktigt, jag anvande en aningen losare definition av "i tjanst". Skillnaden ar ju att Qinetiq o dyl ar statliga, sa man kan fortfarande kalla det "i tjanst". RAF har haft flera i tjanst ett tag for traning och prover, men du har ratt i att "the production model" har bara nyligen kommit i tjanst.

Jag är tveksam till om man kan säga att den som levererats är "i tjänst".

Ur artikeln Pal länkade till:

Following delivery of the first aircraft, the customer air forces will proceed with operational evaluation and initial training activities. For the first 18 months aircraft will be operating from BAE Systems facility at Warton in Lancashire using the company's technical facilities, expertise and infrastructure, before being transferred to RAF Coningsby, Typhoon's first home base.
Typhoon is on target to be available for operational deployment in the second half of this decade. When it first deploys, it will primarily do so in an air defence role, though the aircraft will also have a limited ground attack capability.

Eurofighter är ju inte "operational" än. Lika lite som att JAS39C är det, fastän den första har både tillverkats och flugit.

Angående vilka flygplanstyper och hur många som finns inom USAF, ANG och Air Force Reserve så fanns det en lista i en artikel i senaste (eller förra) Air Forces Monthly.

Det finns bara två prototyper i Storbrittannien, DA2 och DA4, båda tillhör tillverkaren BAE SYSTEMS i Warton. Totalt finns det 7 prototyper, 2 tillhör BAe, 2 tillhör Alenia och 3 tillhör EADS (2 i Tyskland, 1 i Spanien).

Mahanda att det bara ar tva av de senaste, men RAF/Qinetiq flyger atminstonde tre och formodligen runt ett halvdussin av diverse modeller. Tre av dem var pa Farnborough, och farsgubben har jobbat med diverse system. De finns, tro mig.

Islutet vid Crystal Peak så tar John Conner fram en pistol, är det en glock 21:a? helautomat..

Den enda helautomatiska pistol som Glock tillverkar ar Glock 18.

Glock 21, i kaliber .45 ACP, ar en "standardvariant", alltsa den vanliga ramen med halvautomat.

Mahanda att det bara ar tva av de senaste, men RAF/Qinetiq flyger atminstonde tre och formodligen runt ett halvdussin av diverse modeller. Tre av dem var pa Farnborough, och farsgubben har jobbat med diverse system. De finns, tro mig.

Av de senaste? Man har bara tillverkat 7 prototyper och endast två (DA2, en ensitsig och DA4, en tvåsitsig) av dessa tillhör BAe. Man kan ha fört över någon mer så att de är tre. Har för mig att jag läste något om en som flyttat från ett land till ett annat, men kommer inte ihåg vilka länder det var tal om (tror det var Tyskland till Spanien).

Endast en seriemaskin har levererats (IPA1) för test och det var ju någon vecka sedan, dock var dess första flygning tidigare.

Så ett halvdussin är helt uteslutet så jag väljer att lita mer på officiella siffror.

Islutet vid Crystal Peak så tar John Conner fram en pistol, är det en glock 21:a? helautomat..

Den enda helautomatiska pistol som Glock tillverkar ar Glock 18.

Glock 21, i kaliber .45 ACP, ar en "standardvariant", alltsa den vanliga ramen med halvautomat.

Är det en glock 18 som han använder? är de det du försöker säga?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...