Jump to content

Terminator 3

RaVeN

Recommended Posts

Om det redan finns en post så får Blågul slå mig på fingrarna, hittade ingen när jag sökte.

Någon fler som sett den?

Isf vad tyckte ni?

Tyckte själv att den var OK.(Ävan komisk bitvis)

Den får:

:ak::ak::ak::ak:

,O:baskerFN::baskerFN:

:baskerFN:

Jag såg den i Danmark på premiären. Början var underbar med all förstörelse, mitten helt ok och lite sämre på slutet.

Den var lite smårolig också med div saker som Arnold gjorde.

Håller med på att slutet var överraskande. Skall bli kul när del 4 kommer med tanke på slutet i trean.

Jag ger den :lol::dong::D:ak:

I'll be back....

Såg den idag och tycker inte var så nedrans bra. Visst det fanns en hel del komiska inslag. Biljaktsscenen var för lång och det var för mycket.

Fast plus i kanten för den snygga T-X, hon är fiiiin... :D

Den får :):camo::camo: , :(( i betyg (mao 3,5)

Jag såg den i Danmark på premiären. Början var underbar med all förstörelse, mitten helt ok och lite sämre på slutet.

Den var lite smårolig också med div saker som Arnold gjorde.

Håller med på att slutet var överraskande. Skall bli kul när del 4 kommer med tanke på slutet i trean.

Jag ger den  :ak:  :ak:  :ak:  :ak: 

I'll be back....

Jag ger den :ph34r::winner::winner::winner: av 5.

Bättre att inte göra en 4:a. Slutet är bra som det är, mer genomtänkt än de flesta filmer.

Själv så behövde jag 5 panodil av fem möjliga för att huvudverken som filmen orsakade skulle gå över.

Spoiler alt. återberättelsen av filmen... LÄSES PÅ EGEN RISK.

Den lilla framtida rebellledaren John Hörna har brytigt all kontak med samhället, och lever vid sidan av eller "off the record" som han själv kallar det. För den som inte förstår så menars det att han är en dagdrivare med drogproblem som undviker samhället samt att hamna i några som hälst register eller liknande.

Av den änkla anledingen att manusförfattarna ville det så trillar John Hörna och slår sig, riktigt hårt i början av filmen. En riktig klenis har han också blivit så han tar sig, kvidande in till ett djursjukus, där han gör inbrott och knarkar upp lite piller. Vetrinären som tydligen var en av Johns hångelobjekt för massa år sedan anländer till djursjukhuset och upptäcker att där har varit inbrott. Men oj...

jag glömde jivetvist de dramatiska senerna där Arnold den uråldige, samt Hon den där TX-robboten anländer, lika nakna som en terminator som reser i tiden. Men oj... TX roboten som kan sjuta super-duper-larser bollar från vänsterhanden måste döda en polis för dens känstevapen. Men oj Arnold går på klassisk maner och letar kläder i passande storlek samt ínförskaffar sig ett hagelgevär och fordon.

Men oj här kommer det en biljakt... fråga mig inte hur det kommer sig att vi kom hit... men iaf denna biljakt kostade en massa miljoner och oj... men titta det blir kärnvapenkrig...

-EDIT-

Minskat textstorleken på min resention som avslöjjar massa saker

@Betongungen

Gör om gör rätt!!! Du behöver se filmen en gång till och håll dig vaken denna gången.

Och rebelledaren heter inte John Hörna...utan John Connor. Hörna på engelska blir Corner. :D

@Betongungen

Gör om gör rätt!!!  Du behöver se filmen en gång till och håll dig vaken denna gången.

Och rebelledaren heter inte John Hörna...utan John Connor.  Hörna på engelska blir Corner. :D

Får en otroligt huvudverk av att äns tänka på filmen... så mycket tyckte jag den sög. Så nej tack jag tror nog jag avstår från att se filmen en gång till. För nuvarande så innehåller hela trioligin ( som jivetvis kommer bli utökad med minst en film till ) så pass många fel så hela konseptet med att robottar kommer från framtiden för att stida bara kan ta och lägga sig ner och dö.

Om någon vill däremot se en bra film så rekomenderas Equilibrium starkt... En resention skriven av rollspelsspelande nördar kan läsas här.

Undrar hur stor chansen är att michigans civilförsvar använder sig av en frekvens som ger dem möjlighet att prata direkt med presidentens atombombskyddsrum...:lol:

Eller att nån fortfarande använder sig av en 30 år gammal kda (motsvarande).

fast det är ju klart, det är ju civilförsvar vi snackar här... de har nog inte tillgång till nåt nyare :D

Jag personligen anser att filmen inte ens var i närheten av de två tidigare filmerna. Jag vill också påstå att det stundtals var HÖG Jar Jar Binksvarning på Schwarzenegger vilket är synd. Lagom är bäst.

2/5

Jar Jar Binks ar bast, ju! Klart battre an "Annie", i alla fall...

Jar Jar Binks och Gungans över huvud taget är det sämsta som skapats i Star Wars univerum någonsin. Uch och fy George. Men vi fick ju lite upprättelse när det blev Jar Jar som var dumhuvet som gav Palpatine makten och banade väg för imperiet. He he.

I Terminator 4 kommer Arnold tillbaka från framtiden. Han är programmerad att kandidera som politiker och väljs in i kongressen. Hans skattesänkarpolitik gör att försvaret inte får pengar till att bygga upp Skynet och projektet läggs därmed i malpåse. Simsalabim, världen är räddad från undergång. :baskerKav:

T3 får 8,8,8

Klart duglig film med tanke på at det redan gjorts två x,x,x kvalitets filmer på ämnet.

Tycker faktiskt att humorn räddade det hela från att riskera floppvarning.

Dessutom åker han ju inte skateboard, vilket alltid är att betrakta som positivt i en seriös film. *Illa dold skrevspark på Peter jackson*

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...