Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ja då rycker jag in på Livgardet om dryga veckan! För det första så vill jag tacka alla på SOLDF som gjort så att jag INTE ryckte in som Bevakningsgruppchef på K3 och efter byte till skytte så blev jag inspirerad av 1MPJ här på forumet som gav mig inspiration att söka till MP samt all push från Azan GB!!

Tack övriga som gett mig motivation och kunskap som jag tror jag kommer ha nytta av i det militära!!

Så efter detta så undrar jag bara om det är några som har något slutgiltligt att säga innan jag rycker in..fler tipps är alltid välkommna

ska föra lite dagbok om någon är intesserad ha de

:baskerKav:

Edited by Fredin
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
jag vill också säga att jag kommer föra dagbok under min vistelse på livgardet som jag om det finns intesse delge här!

Eeh..nej tack!!

Gulligt inlägg förresten!!! :)

Posted (edited)

jag vill också säga att jag kommer föra dagbok under min vistelse på livgardet som jag om det finns intesse delge här!

Eeh..nej tack!!

Gulligt inlägg förresten!!! :((

Om du inte vill läsa någon dagbok av Fredin så betyder det inte att vi alla andra är helt ointresserade.

Fredin allt jag gjorde var ju så lite så.....

Edited by Azan_Gb
Posted (edited)

Eeh..nej tack!!

Varför skriva om du ska vara spydig? anledning :=o

Kul att du får tjänsten du vill ha. Men vänta med att lova dagbok. För när du väl rycker in så har en miljon intryck(överdriven siffra ja) att smälta, och då är det jävligt lätt att glömma en så enkel sak som dagbok. Och rycker du in på MP kommer du att ha fullt upp i början... När jag ryckte in blev vi beordrade att skriva krigsdagbok. Det sket sig totalt, skrev nästan inget i den bla pga att man hade inte koll på tid å dag samt att man hade fullt upp. Sen är det många som har lovat att dem skall skriva dagbok men inget har hänt.

Edit: Gå inte in och ändra ett redan skrivet inlägg som någon har "qoutat" det blir så fel....

Edited by Nifelhel
Posted

Lycka till!

Krävs en hel del diciplin för att hinna med en dagbok.

Jag gjorde korta minnesanteckningar under dagarna och skrev allt på permissen, hade ju gott om tid med alla tågresor.

Posted (edited)

Jag ändrade så att det lät bättre sen så gör det inte mig något om din qoute blir fel det kan ju inte jag hjälpa!! innebörden är den samma även efter ändringen så det är väl ingen skada skedd? eller niefhel? :baskerPa:

Edited by Fredin
Posted

på pricken 1 vecka kvar innan uppställning!! någon som vet om man kan sova över dagen innan inryck?? jobbigt att åka tåg på natten ju?! := :tveka:

• Forumsledning
Posted

Ring och be att få prata med adjutanten för ditt kompani. De brukar kunna ordna sånt. Det brukar även stå i inrycknings papprerna.

Posted

:baskerPa:

Eeh..nej tack!!

Ingen tvingar dig!!

jag skulle gärna uppskatta att läsa dagbok i alla fall,

Posted

Jadu, jag sitter också här och väntar, en vecka kvar nu!

Både nervöst och spännande! :baskerPa:

ska ta nattåget, men jag tror bara jag blir mer nervös av att sova över där uppe.

ha de

Posted

Att Fredin

01/02 kunde man få sova över natten innan. Står kanske något om det i dina papper från skvadronen.

Posted
nu är det 4 dagar tills det bär av har varit och köpt tågbiljett!! så snart blir det:::.....

:}  :angry:  :wacko:  8-/  :camo:  :)

Köpt tågbiljett???

Jag fick min hemskickad från förbandet!

Posted
Köpt tågbiljett???

Jag fick min hemskickad från förbandet!

nja lite fel kanske!! jag lämnade lappen från förbandet och fick UT biljetten alldeles gratis ser du!

Hade jag köpt den hade den dock kostat mig 390 kr.. :)

Posted

kan meddela att vi som redan ligger på gardet har varit tvugna att bygga ut ett av stridsfordonsgaragen till provosorisk matsal pga att det rycker in 200st av er nu på måndag... men det har lovats att matsalen ska bli rigtigt fin när de är klara med den ordinarie som just nu är under kraftig renovering. lycka till och välkommen till Svea livgarde!

Posted

fin och fin... sen var det ju som så att det skulle bli RIKTIGT trångt när swedint kommer om ett tag och ska vara med och dela på ytan..

Posted
Renovera? Matsalen som var så fin.....

I 1:s matsal var åtminstone 1996 RIKTIGT risig, den omysigaste jag sett i FM, och då hade vi ändå F 16 som ordinarie matsal. Potatisen på Gardet var taskig också, vad jag minns. Hoppas det blir bättre.

(Och ja, jag förstår att du skojar, käre Militärpolisjägare.)

KA 1:s är nog den finaste jag ätit i, men I 22 och kanske K 4 var inte heller så illa. Fast bäst är ju isokäk på Perstorps skjutfält eller VA på Vedgårdsplan (båda strax norr om Karlsborg)...

Posted

Hehe ämnet har spårat ur lite..

Och ja, jag förstår att du skojar, käre Militärpolisjägare

Tur att någon gör det.

Hur är k3s matsal då?

Posted
Ska du rycka in på MP-säk (MPJ) eller MP? :D

Mp-säk ska jag in som!! puh! i morgon bär det av! fan jag börjar få lite gåshud på pungen!! men det är förhoppningsvis en härligt tid jag har framför mig!! :D

Posted
den är bra

så, då LÄMNAR vi MATSALARNA !

/ Kimster BlåGul

Nog bäst att göra det ja..

men det är förhoppningsvis en härligt tid jag har framför mig!!  

Härligtid=GSU... :D nja