RaVeN Posted June 29, 2003 Report Posted June 29, 2003 Var på festival där var det några som hade bra produkter tyckte dom den ena sålde softairguns och den andra KNIVAR.....hallå... lite att sälja sånt på en festival.......
Pang Posted June 29, 2003 Report Posted June 29, 2003 Welcome to the world.. Och "de vuxna" undrar vart alla ungdomar får sina vapen ifrån..
Sillen Posted June 29, 2003 Report Posted June 29, 2003 På Arosfestivalen i Västerås så stod det minst en minderårig (10 år gammal) och sålde soft air guns till andra minderåriga.
Raptor Posted June 29, 2003 Report Posted June 29, 2003 Misstänker att det inte är högkvalitets vapen. En polare och jag lekte med "soft air gun" pistoler från Hobbex när jag var 17 år gammal. Jag tror kulan gick rakt cirka 0.75 meter. De var ganska harmlösa. Men med bakgrund av den man som blev skjuten i halsen här i Malmö för nån dag sedan (kulan borrade sig in mm från halspulsådern!) så känns det inte tryggt. Knivar vet jag inte... så länge de inte säljer till småglin så är väl det OK. Men visst... på en festival är kanske inte så lyckat.
bushman Posted June 29, 2003 Report Posted June 29, 2003 kan hälsa att vi har lite mer koll på Hultsfred, än att vi släpper in leksaksförsäljare. det räcker med att militär-lagret står och säljer fältspadar och patronbälten. ytterst obra prylar att utrusta reclaim-folket med.
Grunt Posted July 1, 2003 Report Posted July 1, 2003 Kom hem från Roskilde igår och såg ett stånd som sålde soft-air gund och knivar. Antar att det är det du menar.
RaVeN Posted July 2, 2003 Author Report Posted July 2, 2003 Nope jag var på Skellefteå festivalen. Det var iof dom som sålde mat ,men det gick inte mycket av den varan så polisen misstänker att det var olagliga substanser det rörde sig om men det är inget som är bevisat.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.