Jump to content

Iron Maiden

Gripen

Recommended Posts

Posted

Okej som frågan lyder.... hur många ska till Stockholmsstadion nu på Lördag den 28:e Juni och avnjuta en spelning med detta underbara band?!!!

Själv har man längtat efter denna dag i snart 6 månader.... Sen att de spelar på min 18 års dag gör ju bara dagen ännu bättre!!!

har tyvärr bara sittplats... (inte någon som har en ståplats till övers?? :huh: )

Posted

Missar ju! Å andra sidan blir far min 50 år för enda gången i livet, så det får man väl köpa ...

• Forumsledning
Posted

Jag skall oxå dit.

Vi borde styra upp en UFA så att vi kan genomföra gruppslyssnande samt gemensam vätskekontroll, motsv.

Posted

Jag skulle göra vad som helst för att få tag på en biljett, dock har jag bara 500 :- att tillgå, och de som säljer just nu ger sig inte under 1000:-.

Så jag får väll sitta hemma och gråta i stället :(

Mitt stora misstag var att jag missade biljettsläppet totalt och nu som sagt sitter här!

Men jag skall till grubbnäsudden och leka spränggubbe nästa vecka så jag kanske kan se det som en liten tröst.

IRON MAIDEN - The best band in the world

Mvh Björkis :angry:

Ps. Tänk om nån hade en över till mig!

Edit: Stavningskontroll

Posted

jobbar security i entren och sedan inne på plan.

leta efter en "rödtröja" med "crewcut" och några trivselkilon extra.

kan även ha en kepa på mig som det står bushman på.

Posted

Ska vara chaufför åt tre kompisar, ska tyvärr inte in själv tyvärr... ;)

Om det nu inte står nån utanför och kränger biljetter ruskigt billigt förstås!

Posted

Det är så att jag och en kompis inte kommer upp till Stockholm från Kalmar. Om det är någon som har 2 platser till vårt förfogande så skulle vi vara mycket tacksamma.

Posted

skall be någon av mina kompisar som bygger scenen, att kleta såpa eller hudsalva

på alla monitorer.

de som har sett Maiden live vet var någons fot brukar vara, och kan vara kul med lite vurpor :)

Posted
skall be någon av mina kompisar som bygger scenen, att kleta såpa eller hudsalva

på alla monitorer.

de som har sett Maiden live vet var någons fot brukar vara, och kan vara kul med lite vurpor :D

Du skulle bara våga ! :baskerPa:

Jag ska f-n i mig byta nick till "Eddie" eller "Nomad" :D

Posted
Jag ville dit, men jag ska gå på Ozzy i septbmer istället.

"Också" heter det, "också"...inte "istället för".

Gör m, gör rätt. :baskerPa:

Posted

Självklart ska man ner och se ett av världens bästa band, sitter just nu och väntar på att åka ut till flygplatsen...

Föresten, vet nån vilka förband som ska spela? känner bara till murderdolls men det ska väl vara nått mer band? Föresten vilket jävla stolpskott har fixat just murderdolls som förband? dom låter ju som nån skum blandning av alice cooper och slipknot :huh: det är inte utan att man drömemr sig tillbaka till sist maiden var i stockholm, slayer och entombed som förband kan det bli bättre :((

Föresten få höra vilka favoritlåtarna är. Själv gillar jag Mother russia och aces high (live versionen när man hör churchillls tal i början) sen finns det så jävulskt många fler bra låtar men just dessa är favortierna just nu, snart har jag väl ändrat mig ;)

Posted

Gissa om att jag snart kommer att hoppa från det HÖGSTA torn som finns i detta avlånga land.

Eftersom man inte fick tag på nån biljett till Iron maiden, tänkte jag kolla på ticknet om det fanns biljett till Ozzy i september.

Gissa vad! SLUTSÅLT

Nu får man gråta över det också eller köpa en på svarta marknaden för flera gånger pengarna! :alien:

Nä! Skall nog hålla mig enbart till festivaler i framtiden! Verkar omöjligt att få tag på biljetter till enskilda konsterter i detta avlånga land nuförtiden!

Mvh Björkis :sniper:

Jag ---> :banana <--- Svarta marknaden

Posted

någon som vet när dem kommer tillbaks till sverige efter den aktuella konserten ? :)

på tal om favvo låtar, the trooper, hallowed be thy name och mother russia är också trevlig (kanske för att jag kan den på gitarr heh...)

Posted

Detta är den högst troliga setlistan som iron maiden kommer att köra på stadion!

The Number of the Beast

The Trooper

Die with your boots on

Ny låt

The Wickerman

Brave New World

Revelations

The Clansman

22 Acacia Avenue

Hallowed be thy name

Fear of the Dark

The Clairvoyant

Heaven can Wait

Iron Maiden

-----------------------

Bring your daughter to the slaughter

2 minutes to Midnight

Run to the Hills

Den nya låten heter enligt rapporter Wildest Dreams

Källa: Svenska Iron Madien Fancluben!

Mvh Björkis ,O

Edit: Det ryktas om att Maiden kommer tillbaka till sverige redan i höst igen!

Vet inte hur sant detta är men direkt efter denna turne så startar deras turne med nya skivan!

Mvh Björkis :((

Posted
Föresten, vet nån vilka förband som ska spela? känner bara till murderdolls men det ska väl vara nått mer band? Föresten vilket jävla stolpskott har fixat just murderdolls som förband? dom låter ju som nån skum blandning av alice cooper och slipknot  :D  det är inte utan att man drömemr sig tillbaka till sist maiden var i stockholm, slayer och entombed som förband kan det bli bättre  :wub:

Jo det kan bli bättre på USA turnén så hade dom DIO och Motorhead

:/

Posted

FYFAN VA BRA DOM VAR!!!!

Björkis låt listan stämnde

Henke synd att ingen tänkta på tidigare att samordna en UFA.

Mördardockorna var fanemig det sämsta, och töntigaste jag sett och hört.

Posted

Kan inte annat än instämma men dom där tomtarna till förband kan man ju undra var dom hittat.

Posted

Hehe, YEAH!! SoldF up the irons!!

Jag stod som vanligt mitt framför mixerbordet iklädd gammal maiden-tshirt, lederhosen och ss2k..

Förbandet "Murderdolls" lät tamigfan exakt som galma tyskarna "Kreator" fast lite argare texter..

Maiden i sig var lika bra som vanligt...de har ju lite rutin, gubbarna..

Jag har en hög foton & filmer som snart kommer till en hemsida nära er...hur många var det som lade märke till über-babes'en som sotd i mixertornet? Dvs när 33.000 fans vrålar till och ALLA stirrar på 2 st 23-åriga (typ) überbabes som vickar på röva uppe i tornet..

Jösses...men foton kommer..

Sedan var det lite skoj att Metallica fick sig en rejäl känga och Breuce'an tyckte vi skulle köpa öl för pengarna istället om vi inte diggade deras nya...sund inställning tycker jag.

För egen del kikade jag lite på Östermalm efter det..men vi kände oss 100% alienerade och återvände hem till Söder och Akkurat..

Rock on!!! :dong:

Posted
Jag har en hög foton & filmer som snart kommer till en hemsida nära er.

Förstod att den skulle vara helt underbar!

Synd som sagt att jag inte kunde vara där, men när bilderna och filmerna kommer upp skicka mig adressen till sidan!

Mvh Björkis :dong:

• Forumsledning
Posted

Satt på Pressläktaren, rätt skönt med bord för biran och en riktig stol. Men det var ju inte världens drag på den läktaren...trots det var kanske 80% med och klappade, etc

Grabbarna från Sweden Rock http://www.swedenrockmagazine.com/ Gjorde dock sitt bästa och headbangade, spelade luftgura, luftbas, lufttrummor och mim-sång.

Utsikten var dock jäkligt bra. (Kunde dock inte se in ovanför mixerbordet...)

Om man skall jämför med den andra äldre Bruce i Gtb så var han ju som en relik på scen och att sen ojja sig över att folk sjöng med i "Twist and Shout", vafan är det jmf med "Fear of the Dark" och alla som konstant slog näven i luften under 2,5 h? \m/:wub: \m/

33000 som, betydligt mindre välklädda än de 50-åringar som var på Ullevi, visade vart skåpet skall stå.

Skönt att BruceD gav Metallica en liten känga. Iron har ju ett smart trick att få fansen att känna igen vilket album en låt tillhör genom att ha en enorm kuliss med omslaget till den skiva som låten de spelar tillhör ( i de flesta fall iaf). Lite smartare än att stämma mjukvarutillverkare och fälgtillverkare, mm...för att sälja album. Skulle vilja se Metallica nån gång, men vet inte om man vill bidraga med en krona i deras giriga kista.

Trots ett enormt drag väljer tidningarna att hellre idag att skriva om Elton Johns dunderkatastrof i Sundsvall. (Fick leta på Expressen och hittade inget på Aftonbladet) http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...p?d=112&a=44290

Så nu väntar jag bara på att min stora favvo UDO skall komma. En konsert på en liten lokal för 300 pers kan vara fan så mycket bättre än en på en stor arena för 50 000...dessutom ser man bättre :dong:http://www.udo-online.de/

Posted

Någon som var på Manowar i Lisebergshallen när dom var där? RIKTIGT RIKTIGT bra! Hade dock även velat se Maiden igår.

Posted

Jäpp, såg donnorna i mixertornet. Man blir ju förbannad, de hade väl hellre velat se A-teens... Kul dock att folk började ropa "visa pattarna"...

Grymt bra spelning förövrigt, längtar redan till november!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...