2Sharp Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 Ja hopp, ny kniv igen.. Köpte en Strider BT-SS på knivmässa i USA: Sweet... skall bli trevligt att plocka ut den i skogen och göra sönder något lämpligt... Moderatorer: vi [jag] behöver kniv-smileys.. ;) Quote
Nifelhel Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 2sharp du är inte klok Men det visste du ju redan.... Vad fick du betala för denna tingest?? Quote
2Sharp Posted June 22, 2003 Author Report Posted June 22, 2003 (edited) Hehe, kan ta det Jag pyntade 375 USD, dollarsen står ju så lågt så det var ju i princip pengar på banken... eller nå't.. Edited June 22, 2003 by 2Sharp Quote
neon Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 fan va fin nu blir man avundsjuk. men smakar det så kostar det. men fin var den iaf Quote
Vargas Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 $375! Jag som trodde jag var knivgalen, men du är ju "over-the-top"! ----> Quote
2Sharp Posted June 22, 2003 Author Report Posted June 22, 2003 $375! Jag som trodde jag var knivgalen, men du är ju "over-the-top"! ----> Jag tar det som en komplimang... Quote
Fk.Mandrake Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 Det ser ut som du gjort ett bra köp 2Sharp, gratulerar! Vad är det för typ av stål? Quote
Wahlgren Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 Daaaaaaaaaaamn! 375$ !!? Räcker inte en vanlig morakniv? ;) Quote
Mattias Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 375 USD!!! Wtf-host-host.... Det blir ju lite snabbt huvudräknat: 2 883,00 svenska riksdaler! MAN vad lever du av/på, rånar banker? JAG--> <--Nån med för mycket pengar(2Sharp) Quote
mace Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 (edited) 375$ för denna underbara lilla sak. Var ju absolut inget farligt pris, hoppas bara att du blir nöjd. Edit: Var in på deras sida och blev själv lite småförtjust i Strider PAB Skulle göra sig synnerligen bra på min ryggsäck under sommarens långvandringar. Edited June 22, 2003 by mace Quote
Doggydriver Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 (edited) 2Sharp, denna fråga borde jag kanske ställt tidigare. Men om du hänger på knivmässor i statern och dyliktså undrade jag: Känner du till "Kniv-Kaj", tillverkar knivar för hand som brukar för dryga tjugotusen i svenska kronor. Gick i samma klass som grabben hans (som också börjat) och undrade bara vad du tycket om hans arbete om du sett något av det.... /Edit: Hemsidan Edited June 22, 2003 by Toll Quote
apc302 Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 Hört i Kosovo: "How i recognice a Swedish soldier?" "It's the ones with shaved heads, BIG knife in the belt and a BIG camera around the neck." Lite OT men ändå....=) Quote
Vargas Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 Hört i Kosovo:"How i recognice a Swedish soldier?" "It's the ones with shaved heads, BIG knife in the belt and a BIG camera around the neck." Lite OT men ändå....=) Jag har läst att den svenska bataljonen i Libanon kallades för Photo Batallion ... Quote
Ing Posted June 22, 2003 Report Posted June 22, 2003 2Sharp, denna fråga borde jag kanske ställt tidigare. Men om du hänger på knivmässor i statern och dyliktså undrade jag: Känner du till "Kniv-Kaj", tillverkar knivar för hand som brukar för dryga tjugotusen i svenska kronor. Gick i samma klass som grabben hans (som också börjat) och undrade bara vad du tycket om hans arbete om du sett något av det.... /Edit: Hemsidan RUSKIGT fina knivar.. tycker jag. Men 2Sharp är inte lagd åt hållet med träskaft och läderslida. Kolfiber, plast och titan ska det vara. Skum typ. Quote
Nifelhel Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 @Ing Klart det skall vara olika komposit matrial. Trä och sånt tillhör det förgångna... ;) Tycker 2Sharps kniv är fiiiiiin Quote
Maddman Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 Hört i Kosovo:"How i recognice a Swedish soldier?" "It's the ones with shaved heads, BIG knife in the belt and a BIG camera around the neck." Lite OT men ändå....=) Jag har läst att den svenska bataljonen i Libanon kallades för Photo Batallion ... Höhö !! Stämmer bra ! :P När alla andra tog skydd, tog svensken fram kameran! Quote
Livhusaren Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 en riktigt MÖP.are för soldaterna..haha Men ruggit snygg allså inget fel på den får jag säga.. time to be bad hehe //Livhusaren Quote
Larsleo Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 @IngKlart det skall vara olika komposit matrial. Trä och sånt tillhör det förgångna... ;) Tycker 2Sharps kniv är fiiiiiin Tsss....trä å lädet är det ända rätta.... ev lite horn i det hela... (håller med Ing om 2Sharp e lite skum) ;) Quote
Fu Kjellberg Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 Nu blir jag avundsjuk Jonas Jag vill också ha en Strider Är den med paracord som på bilden eller G-10 på skaftet? Skulle vilja ha en Strider- Buck. Passar min kassa bättre. 178 dollar hos Lightfighter. Quote
2Sharp Posted June 23, 2003 Author Report Posted June 23, 2003 (edited) Gör ett skumt svar till alla här, hoppas det är ok Stålet är S30V, vad det nu är?? En vanlig Mora kniv räcker inte, då hade jag använt än, lika enkelt som att taggtråd och anus inte går ihop.. Jag lever på att jobba häcken av mig, sluta äta och vara fattig Mace, den verkar toppen, mycket smidigare än jag trott från bilderna, den är inte alls i närheten så stor som man kan tro från bilderna. Vilket var bra. En PAB hade ju varit glockrent... hmm... var är mitt Visa kort.. Toll, Kaj Embretsen är väl känd av mig, men som Ing (den spjuvern) påpekade är det inte min grej, men vad jag har sett och hört så kan han sin sak jag uppskattar hantverket men tycker det är tråkigt. Vad jag har förstått har han mycket gott rykte i USA hos dem som sysslar med den typen av knivar. Som sagt, den är inte SÅ stor, rätt smidig med ett mycket bra grepp, mmm... Trä, läder och ben/horn hör som det sagts till det förgångna, ge mig titan, kolfiber och balla "rostfria" stållegeringar! trä, läder och ben/horn är ju dessutom rätt gayigt... :P Köpte även en del andra knivar, bla en Strider SL-CC, myyycket smidig liten kniv med intressant design. Kolla: Apfett! 2Sharp är pank.... Kjellberg, den jag har är i princip excat som den på bilden, med paracord, det känns mest Strider tycker jag jag kollade in Buck/Strider en del, ser mycket, mycket bra ut, KÖP! Edited June 23, 2003 by 2Sharp Quote
Guest Fågel Fenix Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 Kan inte mer än att skratta så slut. Måste också göra lite och lite för det där är en fin kniv...opps...båda två menar jag! Vissa gillar billar andra gillar hästar... 2sharp gillar vässat stål i plastslidor finns det ingen tidning som du kan smygläsa på toaletten medan du...*harkel* ja... finns ju aktuellt och så för oss vanliga Quote
KattenJansson Posted June 24, 2003 Report Posted June 24, 2003 finns det ingen tidning som du kan smygläsa på toaletten medan du...*harkel* ja... finns ju aktuellt och så för oss vanliga Här tar jag mig friheten att svara. När man begagnar 2sharps toalett så lägger man märke till några saker. sak # 1. Det finns väldigt mycket att läsa i form utav knivlektyr, (i olika tappningar dom heter oftast Tacticalknives battle blades etc...) lamptidningar (Surefire släpper en tidning då o då,) samt naturligtvis vapentidningar. Man kan med andraord sitta ett bra tag och förkovra sig i hur en lampa är uppbyggd (I Surefire tidningen finns det en förklaring som är bortåt 10 sidor lång!!!), för och nackdelar med en viss sorts plast i handtag till knivar. Samt det vanliga vapenbabblet angåeende balistik. Har även sett en ensam liten Slitz tidning. sak # 2. Om man nu tröttnar på att läsa så kan man sträcka ut vänsterhanden och grabba tag i någon av dom knivarna som ligger ovanför handfatet, leka med den och skära sig i fingrarna sak # 3. Detta har jag aldrig fått något svar på. Men det finns även ett par skyddshandskar hängandes gjorda i grovt gummi (kan dom heta skyddshandske 10?). Dom är av typen kem-säker... Det är inte omöjligt att dom finns där på grund av att sådana som mig har förstört hans toalett och det behövs desinfekteras efter att jag varit där, jag håller frågan öppen. Quote
Vargas Posted June 24, 2003 Report Posted June 24, 2003 finns det ingen tidning som du kan smygläsa på toaletten medan du...*harkel* ja... finns ju aktuellt och så för oss vanliga Här tar jag mig friheten att svara. När man begagnar 2sharps toalett så lägger man märke till några saker. sak # 1. Det finns väldigt mycket att läsa i form utav knivlektyr, (i olika tappningar dom heter oftast Tacticalknives battle blades etc...) lamptidningar (Surefire släpper en tidning då o då,) samt naturligtvis vapentidningar. Man kan med andraord sitta ett bra tag och förkovra sig i hur en lampa är uppbyggd (I Surefire tidningen finns det en förklaring som är bortåt 10 sidor lång!!!), för och nackdelar med en viss sorts plast i handtag till knivar. Samt det vanliga vapenbabblet angåeende balistik. Har även sett en ensam liten Slitz tidning. sak # 2. Om man nu tröttnar på att läsa så kan man sträcka ut vänsterhanden och grabba tag i någon av dom knivarna som ligger ovanför handfatet, leka med den och skära sig i fingrarna sak # 3. Detta har jag aldrig fått något svar på. Men det finns även ett par skyddshandskar hängandes gjorda i grovt gummi (kan dom heta skyddshandske 10?). Dom är av typen kem-säker... Det är inte omöjligt att dom finns där på grund av att sådana som mig har förstört hans toalett och det behövs desinfekteras efter att jag varit där, jag håller frågan öppen. Underbart! Quote
2Sharp Posted June 24, 2003 Author Report Posted June 24, 2003 Påhopp från Katten! Det ligger väl ett uns sanning i detta dock..ehh... Quote
Recommended Posts