Jump to content

Recommended Posts

Posted
En liten OT fråga:

Vilken typ av Leatherman är det som militärer oftast använder sig av? Funderar på att inhandla en, men det finns ju 100 sorter.  :)

Det finns nog lika många varianter som det finns militärer.

Själv kör jag med Leatherman Supertool.

För nåt år sedan fick alla befäl på Ing2 Leatherman Wave i julklapp. (Tror jag det var)

The Swede :)

• 1 year later...
Posted

Kanske dags att göra en uppdattering av Dahlberg finfina sida ( :camo::D:clap: )?

Här kommer ytterligare två sidor med lite roliga prylar:

Bodyarmour.se

Safetyzone.nu

(Har iof inte testat dem själv, men de erkade ha lite roliga produkter (titta speciellt på Bodyarmour's skyddsfordon :baskerFN: )

Har ni hittat några nya sidor som ni vill dela med er av?

Posted

Min webshopsida har ju flyttat till den HÄR sidan... Notera att det var riktigt länge sedan den blev uppdaterad, så vissa länkar på sidan är förmodligen icke funkis... Jag har helt enkelt inte haft tid och lust att uppdatera den... :baskerHV:

• 1 month later...
Guest Sidron
Posted

Finns det möjlighet att köpa direkt av fm när de slutar använda någontin?

• 11 months later...
  • 5 months later...
Guest PV Isberg
Posted

Jag beställde grejer från Tyskland och det fanns mycket fina grejer som fick det att vattnas i munnen. Passa på att gå ihop några stycken för att få ner fraktkostnaden, men annars gick det kanon och det går att pröjsa med Paypal också. Det underlättar lite om man kan lite tyska, för även om du lägger ordern på engelska så svarar de gladeligen på tyska. Annars rekommenderar jag verkligen

outdoorfan

:baskerPa:

Posted

www.ranger-shop.de

Har beställt, och därefter avbeställt då jag hittade annat gott så blev det en ny beställning, men nu har det gått 3-4v snart har varken hört av de angående min avbeställning eller av den nya beställningen.. så jag har försökt avbeställa den oxå men det vettifan de kanske drar av pengarna på kontot vilken dag som helst och skickar iväg grejjerna år 2010...

Då jag jobbar själv inom frakt så har jag av erfarenhet dålig service av tyskar vad gäller frakt..

Men de har stort utbud bara de fick det och fungera.. :baskerFN: samt att du bör kunna tyska!

Posted
www.ranger-shop.de

Har beställt, och därefter avbeställt då jag hittade annat gott så blev det en ny beställning, men nu har det gått 3-4v snart har varken hört av de angående min avbeställning eller av den nya beställningen.. så jag har försökt avbeställa den oxå men det vettifan de kanske drar av pengarna på kontot vilken dag som helst och skickar iväg grejjerna år 2010...

Då jag jobbar själv inom frakt så har jag av erfarenhet dålig service av tyskar vad gäller frakt..

Men de har stort utbud bara de fick det och fungera.. :banana samt att du bör kunna tyska!

Jag har bara gott omdöme om Ranger Shop, beställer ofta därifrån. Får grejjerna inom 7-9 dagar.

Beställde du via webben å betalade med Visa??

Du får ett mail senast nästa dag om att de har dragit pengar från ditt konto, får du inget så drar dom inget.

• 4 years later...
Posted (edited)
När det gäller friluftsprylar så är det bara Get Out som gäller, bra service och kunnig och trevlig personal. Att det sedan inte ligger i någon storstad utan här ute på landet är inte fel det heller :lala:

*BUMP*

Get Out är ju som du sa bra. Och det lönar sig extra mycket för SSF medlemmar ( Svenska ScoutFörbundet. Dock håller alla olika förbund nu på med en ihopslagning med kanslien för att göra det enklare att kommunicera med varandra så det kanske börjar gälla alla snart) Dom har någon rabattkod som då uppger. Det var iallafall vad jag fick höra när jag undrade vilka fördelar det hade att registrera sig som scout. Mycket bra och kunnig personal. Och kvalitén är ju på topp.

Jag har dock en liten fråga angående illingedalen. Arbetar "dom" bara på kvällstid eller? Jag menar telefontiden är ju 18:00-19:00

EDIT: Vid närmare kontroll har nu denna rabbatkod tagits bort eftersom Scouterna nu har en gemensam hemsida och därmed en shop kallad scOUT. Värd att kolla upp.

Edited by Pluton24
  • 1 month later...
Posted

Kan mycket varmt rekommendera uktactical.com. Har beställt en hel del grejer därifrån och det har inom 4 dagar funnits att hemma. Billiga har de också varit. Väl värt att testa för alla som är ute efter chest rig eller västar. Har själv en Warrior Assault System Centurion Chest Rig som sitter tajt som ett korvskinn och fungerar mycket bra. Fickorna från Warrior funkar även fint till typ Blackhawk västar.

Kan försöka skriva lite mer om västen senare och i rätt tråd...

Men till alla som gillar att shoppa så kolla in UK Tactical!