Jump to content

Recommended Posts

Yoo :((

ett tips till alla som skall iväg på missioner, gör lumpen, är med i Prostata gerillan eller bara helt enkelt arbetar ute i skog och mark....

dom flesta människor gillar inte mygg och många av alla få en massa myggstick varje år..... bland annat jag :(( .

jag har dock upptäckt att med en enkel liten vitamin(j-g dyr) s kan man undvika 90-95% av alla myggbett...... :-(

det kan köpas receptfritt på apoteket och heter B-Kombin Forte, 100st. ca´: 80kr. 250st ca: 180kr. för dom som lider av att bli biten av myggen kan det hjälpa även om det är dyrt.... dock skall sägas att det tar ca. 2 veckors ätande av detta innan det börjar ge effekt..... :((

ha det

//

RescueTeam :huh:

jag har dock upptäckt att med en enkel liten vitamin(j-g dyr) s kan man undvika 90-95% av alla myggbett...... :D  

det kan köpas receptfritt på apoteket och heter B-Kombin Forte, 100st. ca´: 80kr. 250st ca: 180kr. för dom som lider av att bli biten av myggen kan det hjälpa även om det är dyrt.... dock skall sägas att det tar ca. 2 veckors ätande av detta innan det börjar ge effekt..... :)

ha det

//

RescueTeam :D

Etablerad källa till denna ovärderliga kunskap frågas?

Eller det är upplevelsebaserat?

Om så är fallet, har statusen på den personliga hygienen varierat mellan tillfällena..? ,O

Låter intressant annars, för jag brukar vara kräkens favorit. :D

Hilsen!

Är det inte så att ett rikligt intag av öl gör att man inte märker myggen?  :D

"rikligt intag av öl lindrar myggbesvären kraftigt" är väl att jämställa med att man inte märker av myggen... ,O

RescueTeam: Återkom gärna om det finns ngn utförligare info om hur och varför vitaminkuren skulle funka! Vitlök har jag hört talas om innan, men inte detta! allt är värt att prövas inför ett pass på O-plats B) :baskerPa:

Edited by Razvedka

Tänk då vad denna vitamin, vitlök, öl och whiskey tillsammans borde göra underverk. Dessvärre blir man väl rätt ensam och utan myggbett har man ju inget att göra...med myggbett kan man ju åtminstone alltid roa sig med att klia...antar att jag flummade iväg för lång nu? Jag ska fortsätta att städa......... :D

Samtidigt med ett vapen i hand är detta ju ingen bra kombination. Jag tänkte min egen civila semestergräskrälning bara..... :P

Edited by Hv-sjukvårdarn

För att klargöra om huruvida det finns forskningeller ej... så är svaret nej... detta är något som jag själv märkt efter att ha prövat detta... ställde mig verkligen skeptisk till detta när jag fick höra det...... :dong: . men efter 2 år av detta så funkar det för mig..... även när man är ren, svettig och smutsig.......

//

RescueTeam :)

Ps. övriga kurer som innehåller alkohol tillsammans med vapen i något form vill jag strängt avråda ifrån Ds. :camo::rocketl:

Guest Fågel Fenix

Nordic summer är annars ett väldans bra medel "MOT" mygg inte "FÖR" som dom sa i hassan ;)

Luktar trevligt, är drygt och funkar jättebra!

För att klargöra om huruvida det finns forskningeller ej... så är svaret nej... detta är något som jag själv märkt efter att ha prövat detta... ställde mig verkligen skeptisk till detta när jag fick höra det...... :D  . men efter 2 år av detta så funkar det för mig..... även när man är ren, svettig och smutsig.......

//

RescueTeam :baskerPa:

Ps. övriga kurer som innehåller alkohol tillsammans med vapen i något form vill jag strängt avråda ifrån Ds. :camo:  :lol:

Du märkte det själv efter att ha prövat, var fick du informationen om B-vitaminen och dess

förtjänster?

Vet du om det är fler än du och "källan" som har fått bra resultat av kuren?

Är nyfiken på om det är värt att pröva, låter som om det är för bra för att vara sant, med vill

inte ifrågasätta dig eller dina erfarenheter!

Lynx....

Informationen om B-kombin forte kom ifrån en Sjuksyster med ca 40 års arbetslivserfarenhet och mej veterligen så funkar det på hennes barn, mitt barn, fru, samt ytterligare ett ex antal vakter som jobbar i dalarna över sommaren.... samt att jag var uppe och plockade Hjortron på myranrna och där vet man hur mycket mygg det finns.....

funkade skit bra! :D

SFC Zac... då vet jag hur du spenderar sommrarna då.... *S* :D

//

RescueTeam :lol: