Roosendosen Posted April 12, 2017 Report Share Posted April 12, 2017 Hej, Har några frågor angående GU med inriktning närskydd hos TrängR. 1. Hur fungerar en närskyddstropp på ett logistikkompani? (Söker lite mer information än vad som står på försvarsmaktens hemsida) 2. Vad kan jag förvänta mig när jag väljer denna inriktning, är det ungefär som flygbassäk fast här skyddar jag logistiken istället för flygplan? 3. Vet ni ungefär vilka krav som krävs hos rekryteringsmyndigheten när det gäller cykling och isokaien? 4. Sista frågan, med närskydds inriktningen, är det samma sak som eskortpluton eller är det en annan pluton som man får söka sig till efter GU? Vänligen Anton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p0ff3 Posted April 12, 2017 Report Share Posted April 12, 2017 Kan bara hänvisa dig till var du kan få svar på iallafall fråga nummer tre: maila rekryteringsmyndigheten, de svarade så fint på min fråga antagningskrav men för en annan tjänst. Sen har försvarsmakten en chattfunktion under dagtid på deras hemsida, de kanske kan ge en liiiite djupare bild av befattningen. Men det är ju FM som skriver då så allting kommer säkert låta helt underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roosendosen Posted April 12, 2017 Author Report Share Posted April 12, 2017 Yes, får väl kolla med rekryteringsmyndigheten gällande fråga tre. Haha ja att de förskönar en tjänst är inget nytt, men med ett källkritiskt öga så går det nog :p Tack för svaret ändå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts