Maverick Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Satt och kikade i i dagens lokal tidning.. Fastande på sidan med familjenytt... Gissa vad jag får se där om inte FJS baskermärke istället för kors eller liknande... Som vers stod det "för en fallskärmsjägare är inget omöjligt". Kikade på när han var född och började fundera... Han var nämligen född 1924. Det innebar att jhan var ca 30 år när man startade uppp FJS (Var väl i början av 50 talet som skolan startades?? Ett årtal som jag låser på är 52-53). Det innebar att han måste varit med när man byggde upp utbildningen.... Tänk vilka historier han måste ha haft... om utbildningen och repövningar under den tid då det fanns ett verkligt försvar... en verklig Fiende.. Och en verklig försvarsvilja.... Tänka vad lyckliga de som var intresserade och fick höra hans historier måste ha varit..... Sedan känns det "rätt" att hans begravning hålls på nationaldagen..... Hur utlyser man en tyst minut i cyberrymden??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkstar Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Så här: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sudden Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Jag såg också den. Det var i HP va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted June 1, 2003 Author Report Share Posted June 1, 2003 Jag såg också den. Det var i HP va? Svar ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Vad hette den döde? Jag kanske kan skaffa fram lite fakta om honom, om han var med och startade FJS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
softfeel Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Jag såg också den. Det var i HP va? Svar ja Vad är HP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 "En bra dag startar med HP" = Hallandsposten (Det kan också utläsas "hängpung" ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 ohh lokalt stål.. missade. När var det? lördagsutgåvan eller.. läste GP imorse (samtliga delar till en lång härlig frukost ute i solen ) fick räcka för helg behovet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Vad hette den döde? Den AVLIDNE... Link to comment Share on other sites More sharing options...
panzerkampfwagen Posted June 5, 2003 Report Share Posted June 5, 2003 Tyst minut för killen, helt klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vici Posted June 6, 2003 Report Share Posted June 6, 2003 Ganska härlig variant på gravsten Mössa av! *vici är tyst under 60 sek* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Protiwa Posted June 7, 2003 Report Share Posted June 7, 2003 Vad hette den döde? Den AVLIDNE... Ja ja..... Vad petiga vi va då..... Du förstår vad jag menar.... Det sod tydligen inte vad den "avlidne" hette....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.