Jump to content

Beridna högvakten nu beväpnad med iPhone

Recommended Posts

Höjde på ögonbrynen när jag såg beridna högvakten igår söndag 19/4 då jag såg beridna högvakten på marsch mot slottet. Mellan musiken och truppen rider en soldat i full uniform med snyggt framåtsträckt arm hållandes en iPhone (motsvarande). OK beridna högvakten behöver varje krona i publicitet men så här långt trodde jag inte man kunde gå! Eller vad säger ni andra...

Det låter inte som den beridna högvakten att hålla på med sådana hyss. Någon ordning får det vara på våra uppvisningar.

I vissa fordon finns nu en hållare för mobiltelefon. Föraren sätter i en tilldelad telefon innan körning. Den ska spela in allt som händer med en kamera mot föraren och en kamera framåt. Kan det vara något liknande, att de måste ha en kamera som dokumenterar om det händer något? Kanske ryttaren hade fipplat till det och försökte starta inspelningen igen?

/en snyggt maskerad hjälmkamera/

/kromad gopro/

Nej för i h*vete! Inget eget bling på högvaktsuniformen! Är det så otroligt viktigt att fotografera arslet på hästen framför, be då en kompis stå med en kamera bland åskådarna istället.

Edited by A B

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By ante13
      Rycker in den 20 september som skyttesoldat på Livgardet. Livgardet har ju också hand om högvakten kommer jag som skyttesoldat stå högvakt under min utbildning eftersom jag gör den på Livgardet?
    • Guest nemesis devina
      By Guest nemesis devina
      så.. om en o en halv vecka unjefär blir det pågång i sthlm
      nån som har gjort högvakten o har nått kul/matnyttigt att berätta?
    • By Hoffsten
      Tjena

Sökte, men hittade ingen renodlad exercis-tråd.. kanske av förekommen anledning.

Är det bara jag här som faktiskt tycker om att exercera? Har fått intrycket av att de flesta verkligen avskyr exercis.

Jag älskar ljudet av 50 fötter som samtidigt träffar marken med ett vasst och jämt smack.

Lite filmer:

Drabantvakt

Drilltropp:

• Create New...