111 SSK BAT Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 Eftersom reglerna inte går att läsa så är ert dåliga omdöme och din avsaknad av respekt för ordning och reda förlåten pansardvärg. Quote
Turboharry Posted May 27, 2003 Report Posted May 27, 2003 Om följande är en KP så for jag och klängde på två av dem tidigare ikväll.* Därmed bekräftas att två av dessa fordon befinner sig hos Föreningen P5 i Boden. *Och om nån råkar vara förtjust i KP, haha :P - skadeglädje är den enda sanna glädjen Quote
Pansardvärg Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Eftersom reglerna inte går att läsa så är ert dåliga omdöme och din avsaknad av respekt för ordning och reda förlåten pansardvärg. tack, polisen Quote
Doyle Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 Om följande är en KP så for jag och klängde på två av dem tidigare ikväll.* *Och om nån råkar vara förtjust i KP, haha :P - skadeglädje är den enda sanna glädjen Klängde? Du har alltså inte åkt KP-bil som en annan har :P ;) Quote
Ize-Q Posted May 28, 2003 Report Posted May 28, 2003 avis på doyle dock har jag oxo varit och klängt på dom och planerar ett faktiskt köp... dom är helt klart grymma och en av dom längsta trokännare mig veterligen som känat någon armé. Quote
Ize-Q Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 ÄNTLIGEN har jag fått åka KP, faen va grymt ljud det är i dom. SKP orginal är fan det grymmaste som finns!!! Quote
LeadHead Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 Vad reggar man dem som? Veteranlastbil? Quote
Ize-Q Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 har för mig att det är lastbil med karossbyte. dock kan det vara lite känsligt att regga dom så det beror mycket på besiktningspersonalen. och det finns minst en civilt reggad i sverige så det är bara till att hänvisa till den när det är registreringstajm. men eftersom dom flesta är i musei ägo eller annat som ej är civilt så är det sällan som dom reggas utan dom körs ändå vid speciella tillfällen och jag vet inte om dom får någon specialtillstånd att förflytta den eller om dom helt enkelt undviker farbror blå... :P men faen va grymma dom är, rekommenderas till alla som har lite plats och pengar till övers, för fasiken vilka bestar det är känns ungefär som att åka i en bepansrad DUCW om nån nu har gjor det... Quote
Doyle Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 ÄNTLIGEN har jag fått åka KP, faen va grymt ljud det är i dom.SKP orginal är fan det grymmaste som finns!!! Välkommen till klubben Quote
Ize-Q Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 tacka,tackar. nej men fasen vad grymt ljud det är i dom plus att den jag åkte med hade taskigt inställd tändning(förmodligen) så det var avgassmällar som överröstade 3.7cm kanonen (nästan) avgassmällarna förgyllde tillvaron lite extra Quote
Ize-Q Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 måste fråga dej Doyle, när det var du åkte och om det var med en moddad eller org? Quote
xteam Posted June 1, 2003 Report Posted June 1, 2003 För alla som vill droppa dreggel på en KP i fint skick så står det en i kalasskick utanför Kvibergs Överskott i Göteborg. (var tvungen att ta bananen =) ) Quote
Ize-Q Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 det var ju coolt men dom spöar inte arboga,som har MIGen... Quote
The Swede Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 har för mig att det är lastbil med karossbyte.dock kan det vara lite känsligt att regga dom så det beror mycket på besiktningspersonalen. och det finns minst en civilt reggad i sverige så det är bara till att hänvisa till den när det är registreringstajm. men eftersom dom flesta är i musei ägo eller annat som ej är civilt så är det sällan som dom reggas utan dom körs ändå vid speciella tillfällen och jag vet inte om dom får någon specialtillstånd att förflytta den eller om dom helt enkelt undviker farbror blå... :P men faen va grymma dom är, rekommenderas till alla som har lite plats och pengar till övers, för fasiken vilka bestar det är känns ungefär som att åka i en bepansrad DUCW om nån nu har gjor det... Tydligen inte så svårt. LÄS HÄR The Swede Quote
Ize-Q Posted June 2, 2003 Report Posted June 2, 2003 VKP släpptes ju tidigare till den civila marknaden, så dom är inte lika svåra som SKP, dessutom tror jag att dom ombyggda är ännu svårare att regga speciellt med m/90 camo. den skrotfirma som har fått i uppdrag att skära ner dom på gotland,har tydligen tillstånd att sälja allt utom själva pansarkarossen... Quote
GRK-apan Posted June 9, 2003 Report Posted June 9, 2003 Det står väl en på Swedint i Almnäs om jag inte är helt ute å cyklar Quote
Doyle Posted June 13, 2003 Report Posted June 13, 2003 måste fråga dej Doyle, när det var du åkte och om det var med en moddad eller org? Hm, nu är inte jag så kunnig på KP-bilar eller jag kan snarare ingenting alls. Men den hade iaf schysst skrap i växellådan Quote
TEN Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 Vi smällde av en strvmina 5 under motorn på en KP-bil på Tofta. Bilen ställde sig med nosen rätt upp under någon sekund och sedan föll den framåt igen. Den största delen av motorn låg 75m från platsen. förövrigt så var det rensat i motorrummet.... Quote
Ize-Q Posted June 23, 2003 Report Posted June 23, 2003 det där kunde du ha låtit bli att berätta... skillnaden är ju att hela bilen är pansarklädd i den senare varianten istället för att det är öppen där bak på den gamla(täcks med canvas...) Quote
Doyle Posted June 27, 2003 Report Posted June 27, 2003 skillnaden är ju att hela bilen är pansarklädd i den senare varianten istället för att det är öppen där bak på den gamla(täcks med canvas...) Då var det en toppmodern modifierad SKP Quote
Gotcha Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 dom äldre har snyggare bakar... LOL..!!! *lätt freudiansk tankeväxling..* Quote
Doyle Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Har en fin bild från SoldF 86: I KP-bilen, bakom sprutorna= In heaven (synd bara att det inte är en KP-bil på bilden) Quote
The Swede Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Och då kommer vi till veckans quiz. Vad är det för fordon på bilden ovan? The Swede *Quizmaster* Quote
Defender Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 Det är en 934:a, om jag inte helt misstar mig. Angående skrapet i vxl-lådan så beror det på att den är osynkad och skall dubbeltrampas vid växling. Alltså så var det ingen van förare. /Defender Quote
The Swede Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 And we have a winner. Tgb 934 Så, nu går vi tillbaka till KP-bilarna. The Swede Quote
mace Posted June 28, 2003 Report Posted June 28, 2003 (edited) Såg en SKP till salu i en Fyndbörsen (eller någon annan sån där beg. bil tidning) på jobbet, den var i fullt körbart skick, minns ej om den var reggad, såg ganska bra ut, orginalfärg i lacken. Kommer dock inte ihåg pris eller några andra detaljer. Ska kolla på jobbet, men jag tror att vår övernitiska städerska har slängt tidningen. Om inte annat så kan ni kolla efter den själv, tror det var något om Cabspecial på framsidan. Edit: Tyvärr så hade städerskan varit framme med sina kleptomanfingrar och sorterat ut den. Men jag får väl förlåta henne, men bara på grund av hennes utseende och synnerligen trevliga uppträdande. Edited June 30, 2003 by mace Quote
Fredriksson Posted July 5, 2003 Report Posted July 5, 2003 Själv så lyckades man ju få prova att köra KP-bil i onsdags... =) Klart fränt! Quote
Ize-Q Posted July 5, 2003 Report Posted July 5, 2003 vart då någonstans? var det en moddad eller org? Quote
Fredriksson Posted July 5, 2003 Report Posted July 5, 2003 Var på FARB-kurs i Grubbnäsudden, och där besökte vi Mariebergs Viltfarm en kväll. Anders som har "campen" har ett litet ingenjörsmuseum med prylar (KB4, uniformer, elverk, köksanläggingar o.s.v.) och fordon från 1940 till slutet av 80-talet - allting rullar. Kärran jag körde var original (inte "cabbad") förutom borttagen KSP-lavett. Kom tydligen från Gotland. Länk till Mariebergs Viltfarm Quote
Recommended Posts