hvsjv Posted June 11, 2012 Report Share Posted June 11, 2012 Hej efter att sett olika actionfilmer så tycker jag personligen att de är bara skräpfilmer, för i alla dom filmer så skjuter dom mer skot än dom har i mag o aldrig se man dom ladar om. sedan så skjuter dom på nära hål typ en eller två meter o inte träffar motståndaren som är hjälten. Och hjälten skadar mest lindrigt fast han dödar alla så överlever han. ljuden från vapen låter mest som lösplugg eller när man skjuter med 22L. såg Hamilton i nationens intresse o de var nog den sämsta filmen bland flera till. tur vi är olika i film smaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 11, 2012 Report Share Posted June 11, 2012 tur vi är olika i film smaken. Precis... Film skall i mångt och mycket vara underhållning, ibland stör man sig på detaljer men frågan är om du skulle vilja betala för en film som var helt igenom realistisk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted June 11, 2012 Report Share Posted June 11, 2012 tur vi är olika i film smaken. Precis... Film skall i mångt och mycket vara underhållning, ibland stör man sig på detaljer men frågan är om du skulle vilja betala för en film som var helt igenom realistisk? även om de är mycket skit i action films grenen så finns guldkorn. oftast är de när de finns en genomtänkt antagonist till hjälten. Har de tänkt igenom antagonisten så är oftast hjälten och övriga inte genomtänkta. en lagom realism är bra, De jag stör mig mer på, med specielt Svensk film är för mycket diskutioner om vem som skall hämta på dagis och relationsproblem. vill jag se Actio så vill jag inte ha sånt om de inte har något med huvudhandlingen att göra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 @ speculatores Jag förstår vad du menar men håller inte riktigt med. Det är mycket sällan jag betecknar en svensk film som action (så som man ser på saken när det gäller amerikansk film), snarare som thriller, komedi, drama e.t.c. med inslag av action och då tycker jag det är okej. @ hvsjv Vad menar du med "ljuden från vapen låter mest som lösplugg eller när man skjuter med 22L"? Låter det för lite? Tycker snarare tvärt om, oftast. Vinkel och avstånd är det som spelar mest roll för hur mycket/lite som vapnet upplevs låta än om det är lös eller skarp am (bor nära ett regemente). Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC1 Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 @ hvsjv Vad menar du med "ljuden från vapen låter mest som lösplugg eller när man skjuter med 22L"? Låter det för lite? Tycker snarare tvärt om, oftast. Vinkel och avstånd är det som spelar mest roll för hur mycket/lite som vapnet upplevs låta än om det är lös eller skarp am (bor nära ett regemente). Fast det är sällan man ser någon grina illa på riktig när man skjuter automatkarbin inomhus, det smäller rejält oavsett vinkel... I övrigt så tror jag att en genomrealisisk film blir lätt tråkig och sjukt lång eller extremt kort. Jag kan hålla med om att vapenhantering i filmer generellt sett är dålig men det är min nördnisch, läkare suckar över sin, biologer och andra över sina områden. Det är underhållning det handlar om, lite verklighetsflykt i vardagen. Jag skulle kunna anmärka en hel del på Prometheus, men det gör jag inte för helhetsintrycket var sjukt bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 @ speculatores Jag förstår vad du menar men håller inte riktigt med. Det är mycket sällan jag betecknar en svensk film som action (så som man ser på saken när det gäller amerikansk film), snarare som thriller, komedi, drama e.t.c. med inslag av action och då tycker jag det är okej. står de Actionthriller på omslaget skall de innehålla de också allt annat är fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Om man inte tolkar det som en thriller med actioninslag. Armageddon och Matrix är action. Hotet, flera av Hamilton-filmerna, Millenium-trilogin m.fl är inte ren aktion i mina ögon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Om man inte tolkar det som en thriller med actioninslag. Armageddon och Matrix är action. Hotet, flera av Hamilton-filmerna, Millenium-trilogin m.fl är inte ren aktion i mina ögon. för att riktigt tydligt förklara vill jag se en polisfilm vill jag inte ha en kvinnlig polis som ägnar halva filmen åt sin dysfunktionela familj, snublar över lösningen till mordet och har kurt Olson som chef. för övrigt var de någon budget diskution, en tidigare utredning hade tydligen blivit för dyr. De är vad filmbolaget kallar skapelsen som spelar roll. om tyngdpunkten ligger på action eller triller spelar inte så stor roll men när tyngdpunkten i en actiontriller ligger på dramat är de fel.De skall inte behöva vara en gissningslek för den som vill titta på film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weekendwarrior Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 Jag tycker det är just det som är lite med charmen över svensk film, ja till viss del även europeisk överhuvudtaget jämfört med amerikanska verk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted June 14, 2012 Report Share Posted June 14, 2012 Jag tycker det är just det som är lite med charmen över svensk film, ja till viss del även europeisk överhuvudtaget jämfört med amerikanska verk. Charmen med Svensk film är alltså ett Castingarbete som verkar ha bestått av vilka kända skådespelare som är lediga, ett manus som skolklass förmodligen lyckats bättre med. när de gäller deckare är Britiska deckare i regel bra. De är mordets lösning som driver handlingen och familjen existerar i bakgrunden. De är också mer arbetade castingprocesser. De verkar ha insett att vissa skådespelare är brända, de funkar bara i vissa roller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.