Bad Karma Posted May 1, 2003 Author Report Posted May 1, 2003 Tja, jag tar vad jag har hemma. Har bara provat med ljus lager, medelstor beska. Typ. Becks, Heineken o.s.v. funkar kanske med någon annan typ också Guinness?
Gotcha Posted May 1, 2003 Report Posted May 1, 2003 Ett litet tips från mig angående köttbullar, slå i en skvätt öl i smeten. Smakar kanon... Vilken typ av öl? Ett annat stalltips är att lägga kadaverbitarna i öl-marinad ett dygn innan grillning! Ex. Guinness, Porter eller någon belgisk trappist! *smaskens till sista slicken*
Malaj Posted May 1, 2003 Report Posted May 1, 2003 Ett litet tips från mig angående köttbullar, slå i en skvätt öl i smeten. Smakar kanon... Vilken typ av öl? Ett annat stalltips är att lägga kadaverbitarna i öl-marinad ett dygn innan grillning! Ex. Guinness, Porter eller någon belgisk trappist! *smaskens till sista slicken* Slösa med sjysst pilsner - nä, ta mig i dalen. En gammal kompis i branschen menar att likdelar ska behandlas med formalin. Ät mera fêsk! \
mace Posted May 1, 2003 Report Posted May 1, 2003 Tja, jag tar vad jag har hemma. Har bara provat med ljus lager, medelstor beska. Typ. Becks, Heineken o.s.v. funkar kanske med någon annan typ också Guinness? Funkar kanske bra, alltså blir din uppgift att utföra tillagning och avsmakning av köttbullar med Guinness för att sedan avrapportera här. Frågor? Verkställ! Edit: Kadaver marinerat i vanlig Santa Maria Allround och whiskey är väldigt gott också Bör vara ca. 1 dl/kg kött (då alltså menat det som ska marineras och inte kockens vikt). Jag brukar använda vanlig sketen Jack Daniel´s till sånt. :P
Malaj Posted May 1, 2003 Report Posted May 1, 2003 Fan, nu har tråden spårat ur till rent spritmissbruk... \
Bellum Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 FÖR HELVETE! Jag har ju precis börjat deffa... Jaja skit samma lite död ko till middag skadar nog inte. Men jag gillar inte att ni underminerar min självdicsiplin på det här sättet. Sabotage är faktiskt olagligt.
Gotcha Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 Fan, nu har tråden spårat ur till rent spritmissbruk... \ "Missbruk" blir det först när man inte dricker upp spriten. B)
Gotcha Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 FÖR HELVETE!Jag har ju precis börjat deffa... Sabotage är faktiskt olagligt. Börjar göra sig klar inför årets upplaga av "Chefens Övning", gör vi..??
Fu Frippe Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 Köttbullar, hamburgare och annat man gör hemma av köttfärs mår bäst av rikliga mängder Tabasco och absolut INGEN ketchup!!! Ketchup är nästan lika illa som pepsi.... *ryyys*
Delta Golf Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 Ett tips i marinader är att ha i lite papaya, det mörar köttet som satan. Fan vad sugen jag blev på kött. Kommer det nåt intressant på TV ikväll?
flying_c Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 Vi försöker att frysa in så många som möjligt på ett tidigt stadium eftersom alla annars går och nallar i skafferiet så dom tar slut jättesnabbt. :P Har du köttbullar i skafferiet I kylskåpet hör dom hemma pojkvasker
Malaj Posted May 6, 2003 Report Posted May 6, 2003 "Missbruk" blir det först när man inte dricker upp spriten. B) Visst - det är problemet. Om man marinerar och äter det rått så är det ju OK. Men steker man krubbet, så dunstar *pocenten* bort. :( Det måste ju betecknas som rent missbruk... :basker:
Larsleo Posted May 6, 2003 Report Posted May 6, 2003 Vad är då inte flambering??? Då tuttar man ju eld på spriten direkt
Vakten_F4 Posted May 6, 2003 Report Posted May 6, 2003 Ett litet tips från mig angående köttbullar, slå i en skvätt öl i smeten. Smakar kanon... Vilken typ av öl? Ett annat stalltips är att lägga kadaverbitarna i öl-marinad ett dygn innan grillning! Ex. Guinness, Porter eller någon belgisk trappist! *smaskens till sista slicken* Slösa med sjysst pilsner - nä, ta mig i dalen. En gammal kompis i branschen menar att likdelar ska behandlas med formalin. Ät mera fêsk! \ Vem har sagt att man INTE ska dricka upp ölmarinaden efter att man plockat bort köttet? (Sid. 391 i SoldF "...Ät av allt som erbjuds vid en måltid... ...Ät även om du inte är hungrig eller inte tycker om den mat som erbjuds...") :P
Stuka Posted May 7, 2003 Report Posted May 7, 2003 Vi försöker att frysa in så många som möjligt på ett tidigt stadium eftersom alla annars går och nallar i skafferiet så dom tar slut jättesnabbt. :P Har du köttbullar i skafferiet I kylskåpet hör dom hemma pojkvasker För att få plats med tre kilo köttbullar skulle vi behöva ett större kylskåp
Gotcha Posted May 7, 2003 Report Posted May 7, 2003 För att få plats med tre kilo köttbullar skulle vi behöva ett större kylskåp Är det på så vis så har jag alltid lite plats över. Jag måste dock isf ta ut ölryggsäcken ur kylen.
Malaj Posted May 8, 2003 Report Posted May 8, 2003 (Sid. 391 i SoldF "...Ät av allt som erbjuds vid en måltid... ...Ät även om du inte är hungrig eller inte tycker om den mat som erbjuds...") :P En gammal kvartermästare garvar på sig. Den där idiotiska texten har stått kvar sedan grönburkens tid. Inte fan ville beväringarna äta konserverad köttgryta eller aladåb. Guldburken med småpruttare och vita bönor (inte peka finger!) var ju en delikatess. :P Men det är klart, vad tusan ska man skriva? :basker:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.