toord Posted May 2, 2003 Report Posted May 2, 2003 ok sök här på forumet på sprinter så du hittar du bra mycket om om dom.. se det som ett + alla befäl på SÄK plutonerna är mycket kunniga alla andra här som har legat på F21 borde ju veta vem Lt. F är. Quote
t0be Posted May 2, 2003 Report Posted May 2, 2003 vad jag läst om sprintern på forumet så verkar den va rätt värdelös... nån som är av annan åsikt? Quote
Mojo Posted May 4, 2003 Report Posted May 4, 2003 Bra för det den är byggd för. Man kan lasta mycket i den, den är hög vilket innebär att man i princip kan stå raklång, automatlåda och ebensprecher eller va fasen det nu heter, klockrent när det är kallt ute. Men det är ingen terrängbil och så ser den rätt löjlig ut. Det är en skåpbil eller budbil eller vad man nu vill kalla den. Quote
Fredriksson Posted May 4, 2003 Report Posted May 4, 2003 00-01 utbildades det en Flygbassäkpluton på Insatskompaniet på F21. När jag låg inne 01-02 utbildades det endast en Strilsäkpluton på Strilutbildningskompaniet. Just nu utbildas det en Flygbassäkpluton under Insatskompaniets försorg och en Strilsäkpluton hos Strilutb.komp. Strilsäk skyddar radarmaster och Flygbassäk flygbaser. Quote
1MPJ Posted May 4, 2003 Report Posted May 4, 2003 Sprinter kör ssom sagt fast överallt, så den går endast att köra på vägar i princip. Annars får man vara beredd att bogsera. Tgb är bättre på mycket dock finns det ett fungerande värmesystem i sprintern och cdspelare Skulle dock välja tgb ändå Quote
LimpFish Posted May 5, 2003 Report Posted May 5, 2003 (edited) FEEEEL *postade i fel tråd* Edited May 5, 2003 by LimpFish Quote
Lindqvist Posted May 6, 2003 Report Posted May 6, 2003 alla andra här som har legat på F21 borde ju veta vem Lt. F är. Ooooo ja. Lt F for president! Quote
Magnus Posted May 7, 2003 Report Posted May 7, 2003 I mina inrykningspapper jag fick stod det att jag skulle ligga inne på "samlat kompani". Fan sjutton menas med det? Quote
106 Posted May 7, 2003 Report Posted May 7, 2003 I mina inrykningspapper jag fick stod det att jag skulle ligga inne på "samlat kompani". Fan sjutton menas med det? Om jag förstått det rätt gör alla vpl på F7, utom FBJ, gemensam GSU. Därefter delas de upp och genomför respektive befattningsutbildning. Quote
Guest Erik(fv-bassäk) Posted May 10, 2003 Report Posted May 10, 2003 skall ligga på f7 som flygbassäk 2004, någon mer som ska dit? Gör man alltså gemensam gsu med mekaniker å sånt Quote
nsky_517 Posted May 10, 2003 Report Posted May 10, 2003 I mina inrykningspapper jag fick stod det att jag skulle ligga inne på "samlat kompani". Fan sjutton menas med det? Om jag förstått det rätt gör alla vpl på F7, utom FBJ, gemensam GSU. Därefter delas de upp och genomför respektive befattningsutbildning. ?? va? inte när jag låg inne. då var fbjs för sej, närskydd för sej och mek m.f. var nog också för sej. men det kan ju ändras, muckade ju trots allt 00... Quote
Recommended Posts