Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

Recommended Posts

Posted (edited)

Jag behöver några olle's bror, är det någon som sett det på ett överskottslager motsv?

Och då menar jag försvarets gamla, inga nya, fåniga "watch cap's"

:huh:

Edited by 2Sharp
Posted

Kollat på närmsta förråd?

En del förråd har en massa Olles brorsa gömda någonstans och bara väntar på att nån ska byta till sig dom mot lite fikabröd :huh:

Posted

Tror de ligger och väntar på sina trogna vänner k3-jägarna, i något mobförråd i närheten av karlsborg.

skämt åsido jag tor att de är förrådställda, De går nog ut före hjälmunderlagen.

När ofreden inträffar, kommer de mest otroliga klädesplagg fram ur de militära garderoberna.

Minns mitt enda rep-möte med skräck.

vad man såg ut, det var 94, och vi fick ut m59, fast hela förrådet var fullt av m90 som vi skulle ha i händelse av ofred.

fältskjortorna tog slut på första plutonen och resten av oss hade en blandning av permiskjorta, gråskjortan och civila persedlar.

för er som har hört låten "min soldat" fattar hur resten av uniformen såg ut.

Efter två dagar med kliande gråskjorta fick jag nog och fick tillstånd att använda min HV -m90, ringde min dåvarande flickvän och fick henne att köra till skövde och lämna över min älskade lövhög.

Posted

Om du vill köpa så tror jag att Garderoben/Knivnet har i sitt sortiment. Finns bland länkarna militär webbshoping. Ber blågul om ursäkt för reklamen! ;)

Posted

Även om vissa människor ser ut som jultomten på våra serviceförråd, så är de inte det.

när det blir krig och SSG är utslaget så är den civila förrådspersonalen "next in line"

människor som inte har släpp ifrån sig ens ett par strumpor utan ha skriftligt från minst tre befäl, under 40 år, kommer inte att ge bort en cm av vår dyrabara fosterjord utan strid.

eller åtminstone intyg från spetznas högsta befäl i tre ex.

Posted (edited)
Även om vissa människor ser ut som jultomten på våra serviceförråd, så är de inte det.

när det blir krig och SSG är utslaget så är den civila förrådspersonalen "next in line"

människor som inte har släpp ifrån sig ens ett par strumpor utan ha skriftligt från minst tre befäl, under 40 år, kommer inte att ge bort en cm av vår dyrabara fosterjord utan strid.

eller åtminstone intyg från spetznas högsta befäl i tre ex.

Klockrent....

rättar mig själv..

Glockrent *för att vara en i gänget*

Edited by FBS
Guest Fågel Fenix
Posted

Kan tipsa om en väldigt generös förrådsman i Falsterbo !

Om man nu råkar befinna sig där ngn gång.... :ak:

Posted

Försvarets modell av Olles bror kan köpas på Mil-Con. Den finns inte på hemsidan utan man får helt enkelt be dom lägga till en vid beställning. Jag kommer inte ihåg vad den kostade men det var inte mycket.

/Johan ES

Posted (edited)

Jag har alltid kallat mina för "Olles lillebror", men eftersom jag har varit med i Hemvärnet så är det säkert fel. :lol:

En sak är klar: med min brist på hår är jag jävligt rädd om dem. B)

The Swede: Kul bild. Trodde först att det var någon sorts kondom för arktiska förhållanden. Norr om Dalälven eller så... :lol:

\:)

Edit: Nu tappar den jävla amfibielöken sadelskyddet igen.

:)

Edited by Malaj
  • 9 years later...
Posted

Den är kortare. Kan vara att den är i ett annat material också, Olles bror och SMB-mössan kändes olika men det kan ha varit antalet tvättar som skiljer, tyckte dock att Olles bror hade en tätare struktur på mönstret.

Posted

Jag sa aldrig att mössorna i mitt förråd var till salu :-P

Stämmer! Och hade jag suttit i din sits hade jag aldrig sålt dom heller :happy: Inte förns nån ärke-möp betalar av huslånet....

Posted

Tror ni man kan få ut en om man ber RIKTIGT snällt på förrådet??? :huh:

//FBS

Att va snäll ingår inte i dagens Värdegrund.

Det är sånt som folk får SMS-avsked för nu mer...